Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:19

sarabande schreef:
Vanavond de eerste voetbalwedstrijd voor Nederland, en daar zie je hetzelfde, niemand vind het harde korte spel van Oranje mooi, maar als ze er mee winnen is het goed, op die paar idioten na die liever mooi voetbal zien.
En dat zie je dus bij de dressuur ook, het gaat niet meer om de schoonheid en harmonie het gaat vooral om het winnen.

en als ze/we er niet mee winnen hebben we Cruijf nog..

Money rules. That is all.(was het niet de Rabobank die de paardensport sponsort?:))

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:38

Dressúúr is toch fysiotherapie voor het paard?

Drie dramatische filmpjes, met dank aan hun trainingsmethode.
Undercover galoppeert als een houten hobbelpaard, geen verzameling maar verkorting door de hand, alles op de voorhand, niets op de achterhand, doordat het tempo niet eens onder controle is, ... en dat op dát niveau. Basiswerk klopt van geen kant.
Hoe kan een paard dan in hemelsnaam ONTSPANNEN om over de rest nog maar te zwijgen.
Electrisch achterbeen? Spastisch achterbeen zou ik zeggen, alsof het paard "bewerkt" is op de kroonrand. Veel voorbeen-gezwaai, achterbenen hangen in een soort van arbeidsdraf.
Nul ontspanning! Taktmatig?? Niet gezien in de gehele proef! Ga zo maar door, zonde van zo'n geweldig paard.

Donna Summer, geheel uit elkaar: achterhand in Limburg, voorhand in de ring op het NK.
Hoog gehobbel in Piaffe, Passage. Verder zelfde verhaal. Geweldig paard, dat wel. Jammer van zijn ruiter.

Anky kan beter thuis blijven. In Oostenrijk, begin dit jaar, was het al dramatisch en dat is het nog steeds.
Paard heeft absoluut geen plezier, is stijf en voor geen moment regelmatig in welke gang dan ook!!
De rechter diagonaal is voortdúrend "uit de takt": rechtsvoor is veel hoger dan linksvoor en linksachter blijft voortdurend hangen voor een goeie seconde om "bij te kunnen blijven" bij het rechtervoorbeen, heel goed zichtbaar in iets wat Piaffe/Passage schijnt te zijn.
"Oud" (??) en op ...

Is het trouwens opgevallen dat géén van de Nederlandse topruiters (alle 5 overigens) niet vierkant kunnen halthouden? Zij staan alleen gestrekt!! Hoe komt dat toch ...?? Trainingsmethode misschien ...?!

Onbegrijpelijk dat er zoveel punten gegeven worden voor iets wat men dan ook nog dressuur durft te noemen!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:45

Waarom kijk je nog Murphy als het zo verschrikkelijk is?

Anky weet heus wel waar ze mee bezig is en neemt echt geen paard mee wat niet goed is.
HP kan echt geweldig rijden, die man zit zo stil en heeft zo veel ruiter gevoel.

Ik ga vanmiddag weer genieten van mooie paarden .

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:57

Mooie en goeie paarden hebben we zeker, Kohtje!
Jammer dat de ruiters zo'n moeite hebben ze te rijden!

Ook ik ben chauvinistisch genoeg om te hopen dat Nederland het goed doet in de sport.
Hoop dan ook dat onze voetballers het goed gaan doen vanavond.

Paardensport onderscheidt zich echter van alle andere sporten omdat we hier met levend materiaal werken en dat schijnt men tegenwoordig over het hoofd te zien. Er zijn kennelijk andere belangen in het spel, maar zeker niet het belang van het paard.
Ik hoop dan ook dat de jury eens niet voor het afgedwongen kunstje gaat, maar voor echte dressuur straks op de O.S.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:01

murphy102 schreef:

Ook ik ben chauvinistisch genoeg om te hopen dat Nederland het goed doet in de sport.

Paardensport onderscheidt zich echter van alle andere sporten omdat we hier met levend materiaal werken en dat schijnt men tegenwoordig over het hoofd te zien. Er zijn kennelijk andere belangen in het spel, maar zeker niet het belang van het paard.
Ik hoop dan ook dat de jury eens niet voor het afgedwongen kunstje gaat, maar voor echte dressuur straks op de O.S.

De wijze waarop de ruiters rijden hebben we jarenlang toegejuicht omdat het resultaten opleverde.
Nu dat minder is zien we opeens dat het verwerpelijk is

Beetje jammer om dat alleen aan de ruiters te wijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:03

murphy102 schreef:
Dressúúr is toch fysiotherapie voor het paard?

Drie dramatische filmpjes, met dank aan hun trainingsmethode.
Undercover galoppeert als een houten hobbelpaard, geen verzameling maar verkorting door de hand, alles op de voorhand, niets op de achterhand, doordat het tempo niet eens onder controle is, ... en dat op dát niveau. Basiswerk klopt van geen kant.
Hoe kan een paard dan in hemelsnaam ONTSPANNEN om over de rest nog maar te zwijgen.
Electrisch achterbeen? Spastisch achterbeen zou ik zeggen, alsof het paard "bewerkt" is op de kroonrand. Veel voorbeen-gezwaai, achterbenen hangen in een soort van arbeidsdraf.
Nul ontspanning! Taktmatig?? Niet gezien in de gehele proef! Ga zo maar door, zonde van zo'n geweldig paard.

Donna Summer, geheel uit elkaar: achterhand in Limburg, voorhand in de ring op het NK.
Hoog gehobbel in Piaffe, Passage. Verder zelfde verhaal. Geweldig paard, dat wel. Jammer van zijn ruiter.

Anky kan beter thuis blijven. In Oostenrijk, begin dit jaar, was het al dramatisch en dat is het nog steeds.
Paard heeft absoluut geen plezier, is stijf en voor geen moment regelmatig in welke gang dan ook!!
De rechter diagonaal is voortdúrend "uit de takt": rechtsvoor is veel hoger dan linksvoor en linksachter blijft voortdurend hangen voor een goeie seconde om "bij te kunnen blijven" bij het rechtervoorbeen, heel goed zichtbaar in iets wat Piaffe/Passage schijnt te zijn.
"Oud" (??) en op ...

Is het trouwens opgevallen dat géén van de Nederlandse topruiters (alle 5 overigens) niet vierkant kunnen halthouden? Zij staan alleen gestrekt!! Hoe komt dat toch ...?? Trainingsmethode misschien ...?!

Onbegrijpelijk dat er zoveel punten gegeven worden voor iets wat men dan ook nog dressuur durft te noemen!

Even kleine opmerking: dat ongelijke heeft Salinero altijd al gehad en was vooral erg goed te zien in piaffe. Hij drukte zich met 1 achterbeen altijd vooruit terwijl het andere netjes op de plek bleef. Het zijn maar kleine dingetjes, maar die komen vaak wel tevoorschijn als het even moeilijk wordt. Van mij hoeft een paard niet perfect te zijn hoor en altijd maar de hele proef op zijn top te zijn, maar ik heb wel moeite met de mate van gezichtbedrog die tegenwoordig moedwillig wordt toegepast in de dressuur. Het filmpje van Bonfire laat wel duidelijk zien hoe Anky zelf ook nog fijn vanuit haar been reed en zichtbaar meer in balans en harmonie met het paard was. Daarna is het allemaal anders geworden en volgens vele mensen ook beter, maar voor mij werd het een neerwaartse spiraal met 'het nieuwe rijden'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:13

youngster schreef:
Geen kaartjes meer te krijgen??
Als ik wilde kon ik languit liggen en dan was er nog plaats zat. We zijn 3 keer op een andere plek gaan zitten om het van een andere kant te bekijken. Hoezo geen plek :+
Overigens ben ik benieuwd hoe dat dit weekend gaat. Er is welgeteld 1 patatkraampje en ergens een broodjeszaak. Het was gisteren al bijna niet te doen om wat te eten te halen.
Dus een tip voor mensen die dit weekend gaan. Neem echt zelf eten en drinken mee!!

Je was het dus wel, je kwam me al zo bekend voor :D.
De organisatie heeft een paar steekjes laten vallen: nergens bordjes; alleen controle bij de ingang van de tribune bij aanvang van de rubriek, daarna is het kennelijk gratis (dit is een tip voor wie gratis wil kijken); te weinig catering en op de tent hing een briefje dat het het Crew Center was en niet de 'Publiekscateringtent'; op de rest van het terrein was nog geen flesje water te krijgen voor bij de zoute patat; geen startlijsten beschikbaar; en dan die belachelijke bandjes waarvoor je dus alsnog in de rij moest staan voor de kassa. Hoofddorp (ook wel Nooddorp genoemd) kreeg een mooie kans met dit NK, maar ik geloof dat men niet helemaal heeft begrepen wat de bedoeling was. Jammer.

sarabande

Re: Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:17

Ik dacht al waarom bejubeld de KNSH in alle OPs hier over dit NK de accommodatie toch zo, er moet vast wat mis zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:18

De accommodatie leent zich prima voor dit evenement, maar de bijbehorende organisatie heeft er weinig van begrepen en is na het opzetten van de viptent opgehouden met nadenken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:20

Lovely schreef:
De accommodatie leent zich prima voor dit evenement, maar de bijbehorende organisatie heeft er weinig van begrepen en is na het opzetten van de viptent opgehouden met nadenken.

Nah ja dat is tegenwoordig gewoonte bij veel hippische evenementen, wat moet je ook met gewone bezoekers :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:21

Die voer je snoep en patat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:22

Lovely schreef:

Vind het allemaal nog al mee vallen. Er is eten en drinken,goede toiletten,mooie rijbanen. De eerste keer is natuurlijk altijd wat zoeken naar verbeteringen. Volgend jaar beloven ze super mooi weer! :D

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:23

sarabande schreef:
murphy102 schreef:

De wijze waarop de ruiters rijden hebben we jarenlang toegejuicht omdat het resultaten opleverde.
Nu dat minder is zien we opeens dat het verwerpelijk is

Beetje jammer om dat alleen aan de ruiters te wijten

Natuurlijk ligt de fout grotendeels bij de jury, die hebben het immers beloond.
Beloond wat feitelijk niet beloond had mogen worden.
En daarmee wil ik niet alle ruiters over één kam scheren, maar bedoel ik díe ruiters die willens en wetens de paarden volgens de "Hollandse School" van Sjef Janssen rijden en dat betekent dus aan de voorkant "werken", hetgeen we terug zien aan het paard, óók al toen ze goud binnen brachten.

Vóór de komst van Sjef was Anky een geweldig goed klassiek geschoolde amazone, hetgeen terug te zien is op filmpjes van haar uit de negentiger jaren.
Met de komst van Sjef moest alles anders en sneller met alle gevolgen vandien, op z'n "Baucherisch".
Sinds díe tijd sta ik niet meer te juichen ...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:30

Lovely schreef:
Je was het dus wel, je kwam me al zo bekend voor :D.
De organisatie heeft een paar steekjes laten vallen: nergens bordjes; alleen controle bij de ingang van de tribune bij aanvang van de rubriek, daarna is het kennelijk gratis (dit is een tip voor wie gratis wil kijken); te weinig catering en op de tent hing een briefje dat het het Crew Center was en niet de 'Publiekscateringtent'; op de rest van het terrein was nog geen flesje water te krijgen voor bij de zoute patat; geen startlijsten beschikbaar; en dan die belachelijke bandjes waarvoor je dus alsnog in de rij moest staan voor de kassa. Hoofddorp (ook wel Nooddorp genoemd) kreeg een mooie kans met dit NK, maar ik geloof dat men niet helemaal heeft begrepen wat de bedoeling was. Jammer.

Oh en ik heb dus niks gezien :D

Maar idd ik sluit me volledig bij deze post aan. Daarom ga ik dus ook niet meer terug dit weekend. Heb genoeg gezien.
Ik ga wel een keer naar Kootwijk of Ermelo als ze daar weer eens rijden.
Stuk dichterbij en de sfeer is ook beter daar.

Verder ga ik over het rijden niet oordelen, ik zou al blij zijn als ik een kwart van het ruitergevoel zou hebben van hun.
Ik denk dat we vandaag de special moeten afwachten. Salinero ligt dat sowieso al beter dan de GP. Dat heeft hem nooit gelegen zover ik weet.
Laatst bijgewerkt door youngster op 09-06-12 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:31

2006, Anky & Salinero

86.1%

Prachtig.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:35

[quote="Lovely"
Even kleine opmerking: dat ongelijke heeft Salinero altijd al gehad en was vooral erg goed te zien in piaffe. Hij drukte zich met 1 achterbeen altijd vooruit terwijl het andere netjes op de plek bleef. Het zijn maar kleine dingetjes, maar die komen vaak wel tevoorschijn als het even moeilijk wordt. Van mij hoeft een paard niet perfect te zijn hoor en altijd maar de hele proef op zijn top te zijn, maar ik heb wel moeite met de mate van gezichtbedrog die tegenwoordig moedwillig wordt toegepast in de dressuur. Het filmpje van Bonfire laat wel duidelijk zien hoe Anky zelf ook nog fijn vanuit haar been reed en zichtbaar meer in balans en harmonie met het paard was. Daarna is het allemaal anders geworden en volgens vele mensen ook beter, maar voor mij werd het een neerwaartse spiraal met 'het nieuwe rijden'.[/quote]

Ja Lovely, dat weet ik, maar dat neemt niet weg dat het incorrect is, want waar komt dat ongelijke vandaan?!
Als Salinero dat van nature gehad zou hebben, dan zou Anky hem echt niet gehad willen hebben.

Ik ben het helemaal met je eens en vraag me af hoe lang het imperium van Sjef nog overeind blijft.
Laatst bijgewerkt door murphy102 op 09-06-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:37

purkie schreef:
2006, Anky & Salinero

86.1%

Prachtig.

Het is maar wat je wilt zien, Purky.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:40

kohtje schreef:
Lovely schreef:

Vind het allemaal nog al mee vallen. Er is eten en drinken,goede toiletten,mooie rijbanen. De eerste keer is natuurlijk altijd wat zoeken naar verbeteringen. Volgend jaar beloven ze super mooi weer! :D

Stom van mij, ik had natuurlijk aan jou moeten vragen waar er wat fatsoenlijks te krijgen was :). Voordeel is wel dat als je nergens wat kunt drinken, de toiletten ook veel minder gebruikt worden. Een ervaren organisatie hoeft helemaal niet te zoeken naar goede keuzes, die zetten de boel meteen goed op. De banen en omgeving zijn prima, daar ligt het helemaal niet aan in dit geval. Maar zoals Sarabande al opmerkte was ook hier het gewone publiek de sluitpost van het geheel.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:00

Dat ongelijke voorbeen is er steeds meer ingeslopen
Oorzaak = spierproblemen
Die los je nl niet (alleen) op met oefeningen en training

Als onze voetballers nooit gemasseerd zouden worden maar alleen oefeningen mee zou krijgen van de fysio
dan konden we wel op dak gaan zitten 8-)
Ook bij humane atleten is (diepe) massage een belangrijk onderdeel om soepel te blijven
Bij ELKE (top) sporter dat een belangrijk onderdeel van het algehele welzijn

Bij paarden wordt dat vaak onderschat!
waarom? geen idee

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:06

Ik denk dat je bij paarden op dit niveau er toch even flink naast zit hoor, je wilt niet weten wie en wat er allemaal langs die stallen komt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:38

Sarabande, dat weet ik wel en die kunnen op die manier echt geen spieren los krijgen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:40

unamie schreef:
Sarabande, dat weet ik wel en die kunnen op die manier echt geen spieren los krijgen!

Joh doe wat voor je land en ga Sali los maken. Anky zal je dankbaar zijn.
Met een beetje op een forum te zitten lullen gaat het niet goed komen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:47

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om met respect naar je medegebruiker en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:19

unamie schreef:

ik vind het nogal wat dat je dat hier zo neerzet. Ik denk dat op topstallen zoals bij Anky juist heel erg goed naar de paarden gekeken wordt en er alle aan gedaan wordt om de paarden fit te houden en los.
Anders was Salinero allang of met pensioen of gewoon echt stuk. En dat is geen van beide het geval.
Ben wel benieuwd waar jij je stellige kennis vandaan haalt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:21

Donna Silver zojuist recht overeind tijdens de piaffe :(:)
Ben benieuwd of Happie dat nog goed gaat krijgen voor de OS...