Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

jerich0 schreef:Waar spreek ik me dan tegen. Volgens mij zijndie lessen met sjef nog steeds geen feit, en ruiter is zo vriendelijk om een overgangsperiode te zoeken voor het paard, want een drastische overgang werkt nooit na al diejaren andere training
jerich0 schreef:Het achterbeen gaat al meer onder de massa dan bij Gal, en hij strekt nog niet helemaal omdat het paard idd zijn gewicht nog niet volledig op de achterhand kan plaatsen. Alweer goed dat de ruiter ook het paard niet overdoet. Dit kan aan de zit van rath liggen en het feit dat totilas dit ervoor niet hoefde te doen omdat enkel voorbeen actie telt.
Veel onderhals spieren duiden om een mis gereden paard die in de krul getrokken word. Samengaande met een valse knik. En dit is weg. Dus is het correcter bespierd wat nog steeds niet hetzelfde is al meer bespierd.
Als iedereen commentaar geeft op de ongelijke voorbenen en de schuld op rath steken, maarhij dit al deed bij Gal, dan denk ik wel dat dit iets bewijst tenzij u het niet wilt inzien.
jerich0 schreef:Rath is lid van Xenophon en denk dus niet dat hij al met veel paarden bij sjef zal trainen. Als hij dit doet is dit puur voor totilas zijn overgangsperiode, want die is reeds goed zichtbaar. Anders zou men niet zoveel commentaar hebben als hij bij diezelfde trainers zat als Gal en met de nederlands rijmanier werkte...
PKfoto schreef:Fijn dat Toot weer aan het lopen is en scoort. Ik vond het er vooral ontspannen en vriendelijker uitzien dan voorheen bij deze combinatie. Liever iets minder spectaculair maar onspannen dan wat we eerst zagen. Dat viel mij in de uitstrekte draf op, wel ontspannen maar minder spectaculair.

horseyfries schreef:PKfoto schreef:Fijn dat Toot weer aan het lopen is en scoort. Ik vond het er vooral ontspannen en vriendelijker uitzien dan voorheen bij deze combinatie. Liever iets minder spectaculair maar onspannen dan wat we eerst zagen. Dat viel mij in de uitstrekte draf op, wel ontspannen maar minder spectaculair.
En viel jou ook op dat het voorbeen erg ongelijk was?
jerich0 schreef:Totilas is veel onderhalsspieren kwijt waardoor hij schijnbaar is vermagerd,en minder bespierd is, maar hij is werkelijk correcter gespierd.
Dat hij verzet toont is ergens normaal. Ik zie maar weinig proeven waar men geen verzet krijgt, tot geen proeven meer zelfs.
Een uitgestrekte draf gaat niet gepaard met een serieuze tempoverhoging. Als dit wel het geval is, xan spreekt men meer over een schijn- uitgestrekte draf enkel door dit hoge tempo. Hier ziet men een rustige uitgestrekte draf.
Over het niveau verschil in benen raad ik aan eens filmpjes van Gal vertraagd te bekijken. Daar is dat reeds aanwezig. Daar gaat steeds het ene been minder strekken dan het andere. Dus waarschijnlijk een foutje bij het paard of bij de losheid van het paard.
Al bij al een goede proef. Hij zal er zeker nog geen olympische medailles mee behalen, maar geef hem tijd. Hij moet het ook doen van de sponser en zal hiervoor ook niet met open aren hebben staan springen.