'Recreatieruiters zelf grootste bedreiging voor eigen sport'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yerevan

Re: 'Recreatieruiters zelf grootste bedreiging voor eigen sport'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:02

Maakt niet uit Hoge Veluwe, hetzelfde probleem. Je mag van de paden af, maar ergens moet je er toch weer op en dan is er niet altijd een ruiterpad in de buurt. Dus soms ben je dan wel genoodzaakt een wandelpad te pakken. Is helaas niet anders. Maar als je je netjes gedraagt is dat nooit een probleem.
En daar ligt het probleem. het gedrag van sommige ruiters. Niet of je netjes op het ruiterpad blijft, maar hoe je je gedraagt als je ergens anders rijdt.

evdpanne

Re: 'Recreatieruiters zelf grootste bedreiging voor eigen sport'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:46

In Noordwijk is het nog steeds slecht gesteld met de ruiterpaden :'). Daar heb ik overigens meer last van de andere gebruikers... De meeste paden worden om de zoveel meter doorkruist door een voetgangerspad dus echt lekker galopje of drafje zit er al vaak niet in. Kom ik op een wat langer pad waar ik galopje wil doen, komt er een hardloopgroep me tegemoed op het ruiterpad. Wilde de training even wat verzwaren... Gingen ze wel in de bosjes staan maar ja maar in stap gepasseerd want mensen in bosjes zijn heel spannend :=.

Ben jaloers op al die mensen die dicht bij de veluwe enz wonen! Bij dat soort gebieden kan je nog lekker buitenrijden, ik heb ook wel ruimte op strand, maar alleen als het laag water is en de zon niet schijnt :P.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:44

Op de veluwe hebben ze ook heel bizarre regels hoor. Mijn ouders mennen en ik rijd ook onder het zadel, gingen we vaak gezellig met z'n allen in het weekend een ritje maken. Word je aangehouden door de boswachter ( uiteraard staatsbosbeheer), mag ik als ruiter niet op het menpad komen, die is namelijk alleen voor menners >;) Andersom kan ik het nog begrijpen ruiterpaden zijn soms te smal maar dat ik onder het zadel niet op een menpad mag komen????????? bizar gewoon...

Overigens zijn er ook een hele boel 'fijne' motorcrossers hoor, veel vrienden van mij doen dat, die gaan speciaal om 5 uur 's ochtends zodat ze geen ruiters in de weg rijden, zij willen ook geen ongelukken maar wel genieten vd natuur, kan dat best begrijpen en vind dat zij dat zo maardig oplossen.

Ik kom trouwens nog wel zeer geregeld slecht onderhouden ruiter en menpaden tegen. Iemand hiervoor wou best betalen voor de ruiterpaden, maaruh.. dat doe je al hoor!!! Het is immers STAATSbosbeheer, weet je gelijk waar je oa belasting voor betaald.

STAATS.. dus van en voor ons allemaal, als we elkaar nou ook nog in waarde laten, kunnen we allemaal genieten.. :j