Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:18

Op hoeveel manieren moet er nu nog uitgelegd worden dat dit niet kan voor mensen het begrijpen? Als je subsidie krijgt voor een plan, dan KAN je niet ineens een "potje voor paardenleed ivm de recessie" aanleggen en het geld daaraan besteden!
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:31

Nee, helemaal niet. Het is alleen de keuze die gemaakt is... in deze tijd denk ik dat je meer mensen kan bereiken met zo'n subsidie. Meer mensen die het meer nodig hebben.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:43

Het lijkt mij inderdaad niet moeilijk te begrijpen. Dank U.

Maar als de Fam. Bartels nu 's doet wat ze bij de aanvraag van subsidie nu 's zelf betalen dan houden ze nog een potje over voor paardenleed ivm de recessie voor aankomende winter. (Niet helemaal alles hoeft in dat 'potje.')
Ik wil het best voor je uitleggen als je 't niet snapt.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:08

Waarschijnlijk is er een plan ingediend wat bijvoorbeeld 2 miljoen kost, en daarvan krijgen ze dan 1 miljoen subsidie. Plan moet uitgevoerd worden, en als het plan niet wordt uitgevoerd, en ze niet het beloofde bedrag investeren krijgen ze ook de subsidie niet. Er is nu niks meer aan te doen zeg maar.
Bartels kan er ook niks aan doen, hadden zij geen aanvraag ingediend dan was dit bedrag wel naar een ander gegaan, zijn hebben groot gelijk dat ze deze kans hebben benut.
Maar ergens toen de subsidies verdeeld werden en criteria voor subsidieaanvragen werden opgesteld is het wat mij betreft wél misgegaan.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:34

Embe schreef:
Nee, helemaal niet. Het is alleen de keuze die gemaakt is... in deze tijd denk ik dat je meer mensen kan bereiken met zo'n subsidie. Meer mensen die het meer nodig hebben.

Mensen die het nodig hebben? Daar word ik soms zo moe van: begrijp eens dat het stimuleren van een economie in een land zijn weerslag heeft op heel dat land. Een gezonde economie maakt dat de 'mensen die het zo nodig hebben' er ook weer meer van kunnen profiteren.
Wat mij overigens wel stoort is dat hier een heel hard werkende familie (en dan heb ik het niet over 40 uur per week, maar 7 dagen in de week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat) telkens wordt aangesmeerd dat ze al genoeg hebben (ja en dus...). Maar wat belet die 'mensen die het zo nodig hebben' net wat meer te doen en wat initiatieven te ontplooien. Ik ben van mening dat wanneer je in Nederland écht bereid bent je handen uit je mouwen te steken, je echt wel je boterham kunt verdienen. Maar goed: dan is ineens de hele wereld weer chronisch ziek of zo ... Yeah right... Toch hebben veel mensen die hier reageren (als ik de profielen bekijk) zelf een paard. Als we het nu over luxe hebben... Want dat is een paard nog steeds naar mijn mening en geen noodzaak om te kunnen overleven.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:44

Maar Netje, denk jij nou echt dat door een paar stallen, appartementen en een rijhal de economie zo'n enorme impuls krijgt? Het is niet innovatief, niet voor een groot publiek en gaat ook echt niet veel werkgelegenheid bieden o.i.d. En de topsport krijgt hier ook geen impuls.
Ik vind het nog best leuk als er geïnvesteerd wordt in paardensport en dan zeker in de familie Bartels (want die vind ik sympathiek en doen in mijn ogen goede dingen), maar echt, dit geld kan gewoon veel beter en nuttiger besteed worden. Net zoals nog wat meer subsidies.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:57

Fleurtje100 schreef:
Maar Netje, denk jij nou echt dat door een paar stallen, appartementen en een rijhal de economie zo'n enorme impuls krijgt? Het is niet innovatief, niet voor een groot publiek en gaat ook echt niet veel werkgelegenheid bieden o.i.d. En de topsport krijgt hier ook geen impuls.
Ik vind het nog best leuk als er geïnvesteerd wordt in paardensport en dan zeker in de familie Bartels (want die vind ik sympathiek en doen in mijn ogen goede dingen), maar echt, dit geld kan gewoon veel beter en nuttiger besteed worden. Net zoals nog wat meer subsidies.

Was uiteraard in het algemeen bedoeld hè, niet zozeer dit project. Maar waarom zou de topsport hier geen impuls van krijgen: weet jij hoeveel beginnend/gevorderde sporters (wel met talent uiteraard) iedere week bij Bartels trainen? En dat ze met deze faciliteiten kunnen uitbreiden en ook bijv. de gehandicapte sport meer gelegenheid kunnen bieden? We kunnen wel met z'n allen roepen dat dit niks gaat veranderen, maar als niemand iets doet, gebeurt er sowieso niks op sportgebied....

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:18

Eindelijk eens iets voor de paardensport na
Al die 100 miljoenen die naar het voetbal gaan en andere sportverenigingen
Familie Bartels hebben de paarden sport al eens gered met de kur op muziek
Reken maar dat dit geld ook echt gaat naar verbetering van de sport

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:02

Netje schreef:
Toch hebben veel mensen die hier reageren (als ik de profielen bekijk) zelf een paard. Als we het nu over luxe hebben... Want dat is een paard nog steeds naar mijn mening en geen noodzaak om te kunnen overleven.

Dus als je het zelf goed hebt mag je je niet bekommeren om mensen die het minder goed hebben :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:19

PhiaBink schreef:
Het grootschalige projectplan werd in samenwerking met de Gemeente Reusel-de Mierden opgesteld. Het maakt deel uit van de ontwikkeling van een hippisch-recreatieve poort Weeldse Heide, nabij het Landgoed de Utrecht. In het projectplan wordt onder meer voorzien in de uitbreiding van trainingsfaciliteiten, ruiterpaden, stallen, cursistenverblijven, cursusruimtes en voorzieningen voor aangepaste sporters.

Hier is het geld voor bedoelt. Dat potje had al een bestemming SPORT. Voor zorg en andere maatschappelijke subsidies komen uit een ander potjes. Voor elk iets is er een potje bestemt voor dat "iets". Als het goed is, worden er elk jaar of om de zoveel jaar subsidie potjes gemaakt voor diverse doeleinde. Nu de paardensport en volgend jaar weer een ander tak van de sport. Niks mis mee. Het zal heus niet in de zakken van de Fam. Bartels verdwijnen. Het gaat naar een project!
[/quote]

Dat klopt dat andere subsidies komen uit andere "potjes". Maar dat maakt het nog niet allemaal OK. UItbreiding van trainingsfaciliteiten, ruiterpaden, stallen, cursistenverblijven, [b]cursusruimtes en voorzieningen voor aangepaste sporters. [/b]
Cursus Bartels is gewoon omzet. Voorzieningen voor aangepaste sporters staat gewoon goed op het CV. Ik vind het gewoon oneerlijke concurrentie.
1 Miljoen pff. Voor een bedrijf dat het zonder zo'n subsidie ook wel redt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:23

sarabande schreef:
Netje schreef:
Toch hebben veel mensen die hier reageren (als ik de profielen bekijk) zelf een paard. Als we het nu over luxe hebben... Want dat is een paard nog steeds naar mijn mening en geen noodzaak om te kunnen overleven.

Dus als je het zelf goed hebt mag je je niet bekommeren om mensen die het minder goed hebben :?

Tuurlijk mag dat: maar bij iedere dingetje hier op Bokt, of het nou hierover gaat, de ziektekostenverzekering, de studiefinanciering, de hooi en stro prijzen (als voorbeelden) en zo kan ik nog wel even doorgaan, krijg je alleen maar telkens een topic wat telkens weer uitdraait op dat het zo sneu is voor de mensen die het minder goed hebben. In plaats van dat aldoor te melden, denk ik dan: doe er dan wat aan ! Want dat is bekommeren. En misschien doe jij dat ook wel, maar heel veel mensen gebruiken dit alleen maar als argument...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:13

Iedere bokker geeft hier zijn of haar mening, moet kunnen toch..?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:36

@Netje: het gfaat hier om dit specifieke geval, als je voor marktwerking bent zal je beamen dat fam Bartels geen subsidie nodig heeft en inderdaad ook niet zo'n geweldige impuls gaan geven aan de economie van Brabant dat dit zo veel meer banen op gaat leveren. En ja, we leven in een zorgstaat die omkijkt naar de minder bedeelden in de samenleving en daar zijn de subsidies en potjes voor bedoelt mi.

En ja, ik heb 3 paarden en een enorme boerderij en vind de fam. Bartels te gek. Kan ook volledig begrijpen dat zij voor die subsidie gegaan zijn maar ik denk dat Brabant de plank een beetje mis heeft geslagen om die aan hun toe te kennen. Maar dat is mijn mening.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:15

Volledig eens met de posts van Embe.

judith15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:50

gewoon schandalig in deze tijd van bezuinigingen.Wijkcentra worden gesloten,beter geld hierin kunnen stoppen en aan minima en ouderen kunnen geven.Het is tenslotte gemeenschapsgeld.Wat nu wordt gedaan is water naar de zee dragen.Eeen succesvolle ondernemer krijgt zomaar de helft van zijn investering terug

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:45

Netje schreef:
randalinpony schreef:
[Ik denk dat het persoonlijk leed dat ontstaat als de Barteltjes van deze wereld geen medailles meer rijden wat kleiner is, dan het persoonlijk leed van kinderen uit de onderlaag die geen toegang meer hebben tot een sportvereniging, of goede scholing.

Overigens lijkt mij het wegslijpen van de Drempels rond Huize Bartels op geen enkele manier bijdragen aan het verhogen van het Olympisch niveau in ons land. ;)

Bij mijn weten is scholing nog altijd gratis voor iedereen t/m de middelbare school. Beetje vreemd vergelijk dus.

Volgens mij niet volledig, er zijn altijd nog dingen die door ouders betaald moeten worden. Je krijgt een bijdrag, maar scholong wordt niet voor de volle 100% betaald.
Daarnaast heeft Nederland door lid te zijn van de Europese Unie ook de verplichting het onderwijs goedkoper/gratis te maken. Bij mijn weten geldt dit ook voor de mbo/hbo/wo opleidingen, waarvan het wettelijk collegegeld alleen maar duurder wordt, i.p.v. goedkoper.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:48

Kan er mij nu één iemand die hier commentaar op heeft vertellen wat de andere plannen die ingediend waren inhielden, en op die manier niet dingen suggereren, maar daadwerkelijk bewijzen dat er andere en betere plannen ingediend waren die meer deden voor de minder bedeelden?
Want als die plannen niet waren ingediend, dan ligt dat dus aan de mensen die het zouden kunnen indienen. Sterker nog, heeft iemand die hier commentaar levert en zelf in Brabant woont, zelf een plan ingediend wat voorzag in betere voorzieningen voor minder bedeelden?
Hardroepen is één ding, echt iets doen is iets anders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:04

horseyfries schreef:
Kan er mij nu één iemand die hier commentaar op heeft vertellen wat de andere plannen die ingediend waren inhielden, en op die manier niet dingen suggereren, maar daadwerkelijk bewijzen dat er andere en betere plannen ingediend waren die meer deden voor de minder bedeelden?
Want als die plannen niet waren ingediend, dan ligt dat dus aan de mensen die het zouden kunnen indienen. Sterker nog, heeft iemand die hier commentaar levert en zelf in Brabant woont, zelf een plan ingediend wat voorzag in betere voorzieningen voor minder bedeelden?
Hardroepen is één ding, echt iets doen is iets anders.

Even teruglezen

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:26

Ik zou überhaupt niet weten hoe of je subsidie aan moet vragen....!

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:51

Laat ik even voorop stellen dat ik niks tegen de FM Bartels heb, zelfs erg veel respect voor de manier waarop ze hun bedrijf hebben opgebouwd!

Maar wat ik mis in deze discussie en eigenlijk überhaupt in de paarden sport is de vraag of het verstandig is zoveel macht bij een organisatie te leggen?

Bartels is bondscoach bij de junioren en jeugd , vervolgens laat ze een van haar eigen Pony's door iemand anders bereden mee rijden in haar eigen A kader! Die dan ook nog eens bij hun getraind wordt? Wederom doe niks af van de kwaliteit deze Combinatie want ik vindt echt dat ze super rijden, maar wie strijkt er straks geld op als de Pony verkocht wordt? En wie heeft er dus het meeste belang bij dat zo,n Pony overal boven aan staat en goed presteert?

En hoe kun je Jongeren uit ander provincie,s dan Brabant nog gemotiveerd houden om op nivo te gaan rijden? Als je van te voren al bijna zeker weet dat je ook maatjes met FM Bartels moet zijn wil je in de buurt van een kader komen?

Hoeveel belangen wil je nog verstrengelen? En hoeveel macht wil je iemand geven? En dit staat los van de economie! Ik zou liever zien dat er voor alle provincie,s een algemeen beleid kwam waarin sport ondersteuning vast gelegd wordt!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:53

tteettt schreef:
!

Bartels is bondscoach bij de junioren en jeugd , vervolgens laat ze een van haar eigen Pony's door iemand anders bereden mee rijden in haar eigen A kader! Die dan ook nog eens bij hun getraind wordt? Wederom doe niks af van de kwaliteit deze Combinatie want ik vindt echt dat ze super rijden, maar wie strijkt er straks geld op als de Pony verkocht wordt? En wie heeft er dus het meeste belang bij dat zo,n Pony overal boven aan staat en goed presteert?

En hoe kun je Jongeren uit ander provincie,s dan Brabant nog gemotiveerd houden om op nivo te gaan rijden? Als je van te voren al bijna zeker weet dat je ook maatjes met FM Bartels moet zijn wil je in de buurt van een kader komen?

Sorry hoor, maar grotere flauwekul als dit heb ik hier nog niet gelezen. Een póny: en welke pony mag dan van de familie Bartels zijn?? Bij mijn weten lopen er alleen twee shetjes rond en die zijn niet van hun :D Over het tweede deel maak ik weinig woorden vuil: om een A-kader plaats te krijg dien je gewoon aan bepaalde normen te voldoen en ik denk niet dat ze zover gaan dat ze de pen van juryleden kunnen beïnvloeden.

Zelfs de paarden die Imke momenteel rijdt zijn niet van de familie Bartels, dus zie het belang niet zo...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:02

Nog even een stukje uitleg overe waar het geld vandaag komt en wie er nog meer subsidie gekregen hebben (van de site van de Academy):

Naast Academy Bartels krijgen ook de volgende vier trainingsaccommodaties provinciale steun: de Turnhal in Den Bosch, Hockeyvelden van Eindhoven en Tilburg en de atletiekbaan in Vught. Ook was er subsidie voor twee wedstrijdaccommodaties, te weten het Pieter van den Hoogeband zwemstadion en Hockeystadion Den Bosch. Daarnaast zijn er een tiental gerenommeerde sportaccommodaties afgewezen. De subsidie is dus een belangrijke erkenning van de paardensport waar de provincie uiteraard nogal wat voor terug vraagt. De provinciale subsidie is op basis van 50% co-financiering, dat betekent dat vanuit Academy Bartels eenzelfde bedrag geïnvesteerd dient te worden. Het subsidiegeld komt rechtstreeks uit de opbrengst van de verkoop van energiebedrijf Essent.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:23

Mijn excuses ik heb een en ander door elkaar gehaald de Pony is van van Baalen

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:31

Als ik het goed begrepen heb worden er dus op het terein van bartels aanpassingen aangebracht? wordt het bedrijf dus uit eindelijk meer waard van. dus hoezo het verdwijnt niet in hun zakken ?

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:38

Als je weet hoeveel investering er moet worden gedaan zal er echt niets in eigen zak komen
Waarom zijn jullie bijna allemaal niet eens blij
Eindelijk is er een gemeente die paardensport ook belangrijk vindt
en niet de voetbalvelden en verenigingen geld toe steken en er alleen maar vandalisme voor terug krijgen