Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Embe schreef:Nee, helemaal niet. Het is alleen de keuze die gemaakt is... in deze tijd denk ik dat je meer mensen kan bereiken met zo'n subsidie. Meer mensen die het meer nodig hebben.
Fleurtje100 schreef:Maar Netje, denk jij nou echt dat door een paar stallen, appartementen en een rijhal de economie zo'n enorme impuls krijgt? Het is niet innovatief, niet voor een groot publiek en gaat ook echt niet veel werkgelegenheid bieden o.i.d. En de topsport krijgt hier ook geen impuls.
Ik vind het nog best leuk als er geïnvesteerd wordt in paardensport en dan zeker in de familie Bartels (want die vind ik sympathiek en doen in mijn ogen goede dingen), maar echt, dit geld kan gewoon veel beter en nuttiger besteed worden. Net zoals nog wat meer subsidies.
Netje schreef:Toch hebben veel mensen die hier reageren (als ik de profielen bekijk) zelf een paard. Als we het nu over luxe hebben... Want dat is een paard nog steeds naar mijn mening en geen noodzaak om te kunnen overleven.
PhiaBink schreef:Het grootschalige projectplan werd in samenwerking met de Gemeente Reusel-de Mierden opgesteld. Het maakt deel uit van de ontwikkeling van een hippisch-recreatieve poort Weeldse Heide, nabij het Landgoed de Utrecht. In het projectplan wordt onder meer voorzien in de uitbreiding van trainingsfaciliteiten, ruiterpaden, stallen, cursistenverblijven, cursusruimtes en voorzieningen voor aangepaste sporters.
sarabande schreef:Netje schreef:Toch hebben veel mensen die hier reageren (als ik de profielen bekijk) zelf een paard. Als we het nu over luxe hebben... Want dat is een paard nog steeds naar mijn mening en geen noodzaak om te kunnen overleven.
Dus als je het zelf goed hebt mag je je niet bekommeren om mensen die het minder goed hebben
Netje schreef:randalinpony schreef:[Ik denk dat het persoonlijk leed dat ontstaat als de Barteltjes van deze wereld geen medailles meer rijden wat kleiner is, dan het persoonlijk leed van kinderen uit de onderlaag die geen toegang meer hebben tot een sportvereniging, of goede scholing.
Overigens lijkt mij het wegslijpen van de Drempels rond Huize Bartels op geen enkele manier bijdragen aan het verhogen van het Olympisch niveau in ons land.
Bij mijn weten is scholing nog altijd gratis voor iedereen t/m de middelbare school. Beetje vreemd vergelijk dus.
horseyfries schreef:Kan er mij nu één iemand die hier commentaar op heeft vertellen wat de andere plannen die ingediend waren inhielden, en op die manier niet dingen suggereren, maar daadwerkelijk bewijzen dat er andere en betere plannen ingediend waren die meer deden voor de minder bedeelden?
Want als die plannen niet waren ingediend, dan ligt dat dus aan de mensen die het zouden kunnen indienen. Sterker nog, heeft iemand die hier commentaar levert en zelf in Brabant woont, zelf een plan ingediend wat voorzag in betere voorzieningen voor minder bedeelden?
Hardroepen is één ding, echt iets doen is iets anders.
tteettt schreef:!
Bartels is bondscoach bij de junioren en jeugd , vervolgens laat ze een van haar eigen Pony's door iemand anders bereden mee rijden in haar eigen A kader! Die dan ook nog eens bij hun getraind wordt? Wederom doe niks af van de kwaliteit deze Combinatie want ik vindt echt dat ze super rijden, maar wie strijkt er straks geld op als de Pony verkocht wordt? En wie heeft er dus het meeste belang bij dat zo,n Pony overal boven aan staat en goed presteert?
En hoe kun je Jongeren uit ander provincie,s dan Brabant nog gemotiveerd houden om op nivo te gaan rijden? Als je van te voren al bijna zeker weet dat je ook maatjes met FM Bartels moet zijn wil je in de buurt van een kader komen?