Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:25

Dat doen ze hier nog steeds hoor, dat couperen van koudbloeden....ga niet in verleden tijd spreken!

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:27

ben kotsmisselijk na het kijken van het filmpje... wat een achterlijke mensen...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:27

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:30

@Cassidy: dat doen ze nog steeds, maar nu is het illegaal in Nederland, ik heb begrepen dat er rond 2000 al een wet tegen was gekomen... dus komen gecoupeerde paarden nu zogenaamd uit het buitenland...
Maar ja, ik vind het een beetje appels met peren vergelijken... waarschijnlijk ondervindt een paard meer last van die operatie aan de staartspieren en het krankzinnige opbinden in de gekste houdingen daarna, dan het couperen, maar evenzogoed houd je er een verminkt paard aan over...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:33

Zoolgangster schreef:
@Cassidy: dat doen ze nog steeds, maar nu is het illegaal in Nederland, ik heb begrepen dat er rond 2000 al een wet tegen was gekomen... dus komen gecoupeerde paarden nu zogenaamd uit het buitenland...
Maar ja, ik vind het een beetje appels met peren vergelijken... waarschijnlijk ondervindt een paard meer last van die operatie aan de staartspieren en het krankzinnige opbinden in de gekste houdingen daarna, dan het couperen, maar evenzogoed houd je er een verminkt paard aan over...

Je haalt me de woorden uit me mond.
Ik heb liever een gecoupeerde staart, dan een paarden/varkensstaartje..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:35

Als een paard met een nicked-set-blocked tail gewoon de wei op gaat, valt de staart over de anus, dus is niet blootgesteld aan weer en wind. Wel zo fijn voor een merrie die bij vrieskou en wind met de achterhand in de wind gaat staan en de kou op haar vagina en anus voelt.

Een onrustige staart wordt bij wedstrijden niet graag gezien. Een ander procedure is door met alcohol de zenuwen bij de staart tijdelijk te blockeren. Niets permanents, maar ook niet zonder risico´s, er kunnen serieuze ontstekingen ontstaan.

En ik heb liever een mooie volle staart. Zwiepen tijdens wedstrijden mag van mij. Een staart die geset is, dus in een vorm is gedwongen door dat harnas, kan weer gewoon recht worden. Ze dragen het harnas ook alleen maar in het showseizoen. Couperen, of operatief doorhalen van pezen of spieren zodat het paard de staart niet tussen de billen kan knijpen is niet meer terug te draaien.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:42

loulou schreef:
ik lees nu dat deze paarden in beslag genomen zijn gelukkig maar, arme beesten :(:)

Maar deze mensen kopen gewoon nieuwe paarden he en daar gaan ze gewoon mee opnieuw mee beginnen alsof het de normaalste zaak is _-:(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:44

tellom schreef:
loulou schreef:
ik lees nu dat deze paarden in beslag genomen zijn gelukkig maar, arme beesten :(:)

Maar deze mensen kopen gewoon nieuwe paarden he en daar gaan ze gewoon mee opnieuw mee beginnen alsof het de normaalste zaak is _-:(

Definieer `deze mensen`. Het zijn gewoon paardeneigenaren die hun paard in training zetten bij iemand, en waar die malloot op stal voor werkt. Hoezo vooroordeel? Is een eigenaar van een Walker die zijn paard bij iemand in training zet dan meteen een mishandelaar?

We hadden het net over vooroordelen....halve informatie, zelf conclusies getrokken, voila!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:48

IK vind het gewoon allemaal echt verschrikkelijk...
En zou het liefst zo in het filmpje kruipen om die mensen eens flink met die stok of wat dan ook te bewerken..

Helaas schiet ik daar niks mee op, want dit zijn niet de enige mensen die het doen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:55

Omdat hierover al een topic loopt en omdat de openingspost niet aan de eisen van ON voldoet hier een slotje.