Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

Ailill schreef:
Browniee schreef:
Hebben jullie toen ook gehoord dat ze kuikens (haantjes) aan het verkopen was en als niemand ze kocht, dan gingen ze in de shredder die naast haar stond, toen iemand eenmaal de shredder afpakte, zei ze dat als die niet terug werd gebracht, ze de kuikens dood zou gooien tegen de muur.
Ik snap wel dat de kuikens sowieso dood zouden gaan omdat niemand haantjes wil, maar moet je dat dan maar openbaar doen?

Dit is echt zo'n dikke onzin. . . zo krijg je dus verkeerde verhalen! Ze wilde mensen laten zien dat kuikens/haantjes vaak niet goed behandelt worden, als ze in leven zijn niet en ook niet tijdens het verwerkingsproces (daar gebruiken ze immers ook geen vriendelijke apparaten voor).

De organisatie heeft de keukens gekocht, die hebben de keukens bij de politie gedumpt. Politie heeft de dierenambulance gebeld, die hebben contact gehad met de vogel-opvang. Vogel-opvang wilde de keukens niet hebben omdat het haantjes waren, toen ging de media zich ermee bemoeien en heeft de vogelopvang ze toch opgenomen. En na die media aandacht heeft de vogel-opvang ze alsnog dood gemaakt. . .

Essentie van het verhaal: wij zijn in Nederland net zo verkeerd bezig als dat deze dame in kwestie laat zien. Alleen zijn de mensen hier te schijnheilig om dat toe te willen geven, kunnen ze alleen maar wijzen naar elkaar en doen verder niks.

Dit verhaal zat er achter mijn zin: Ik weet wel dat de kuikens sowieso dood gingen.

Maar ik had geen zin om dit hele verhaal op te schrijven. Dus waarom is het onzin wat ik schreef?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:47

Laatst bijgewerkt door mltex op 16-04-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:48

VICE: Zo TINKEBELL, wat zijn precies je plannen?

TINKEBELL: Nou, voor mijn project ‘Save the Males’ heb ik 60 pasgeboren haantjes gekocht van een fabriek waar ze ongeveer 300.000 eieren per week uitbroeden. De helft van de kippen zijn mannelijk en daarom nutteloos, want ze leggen geen eieren en je kunt ze niet vetmesten. Dus worden er 150.000 kuikens per week op een lopende band geboren en direct de gaskamer ingeleid. Met ‘Save the Males’ sta ik dus op Sale#3 waar ik mijn kuikens voor 15 euro per stuk verkoop aan mensen die ze liefde en aandacht geven. Als de beurs zondagavond sluit gooi ik alle onverkochte haantjes door de shredder. De aanwezige geitenwollensokkentypjes zullen het er waarschijnlijk niet mee eens zijn, dus ik neem mensen mee voor mijn persoonlijke beveiliging.

Maar waarom gooi je ze dan door de versnipperaar?

Omdat ik aandacht wil voor het feit dat miljoenen kippen per jaar op deze manier worden gedood.

Is dat niet een nogal heftige manier om ergens de aandacht op te vestigen?

Ja natuurlijk, en ik zal waarschijnlijk moeten huilen als ik de kuikens erin gooi, maar ik geef ze tenminste een kans om gered te worden. Als ik ze niet van de fabriek had gekocht, waren ze al dood geweest.

Ok, dat klinkt min of meer zinnig, denk ik. Succes met het afweren van de hippies, we spreken je later…

Maandag:

Hee TINKEBELL, hoe ging het?

Wel, ik heb niet bijster veel kuikentjes verkocht, het waren er uiteindelijk 9. Tegen sluitingstijd van Sale#3 kondigde ik dus met de megafoon aan dat mensen nog een laatste kans hadden om de 51 overgebleven kuikens te redden, en dat ik ze zou shredderen als ze niet werden verkocht. De mensen reageerden furieus en de sfeer werd erg bedreigend, terwijl ik de organisatoren toch echt van te voren had laten weten wat ik ging doen. Toen jatte iemand uit het publiek mijn shredder. Ik maakte duidelijk dat als die niet zou worden teruggebracht, ik de kuikens tegen de muur zou gooien om ze te doden. Dat is trouwens een gewone gang van zaken op een hoop boerderijen.

Een van de organisatoren van de beurs kocht me uit, omdat ze niet wilde dat Sale#3 zou worden geassocieerd met het slachten van 51 kuikens en ook alleen op voorwaarde dat ik haar naam nergens zou noemen. Ik stemde toe, omdat de kuikens dan toch werden gered. Later die avond arresteerde de politie me. Het was bizar, ze hadden een huiszoekingsbevel en toen ze erachter kwamen dat ik niet thuis was, kwamen ze me met twee busjes halen. Ze ondervroegen me en hielden me 5 uur lang vast.

Ik denk dat ik wordt beschuldigd van het breken van de wet voor dierenwelzijn. Als ze de zaak niet seponeren, kan het wel eens een interessant proces worden, aangezien er dagelijks op deze manier kuikens worden vermoord.

En wat is er met de 51 kuikens gebeurd?

De politieagenten vertelden me dat de vrouw die ze van me kocht ze aan de politie heeft overgedragen. Die bracht ze naar een asiel, maar daar zeiden ze dat ze niet zoveel haantjes kunnen opvangen. Dus nu worden de kuikens waarschijnlijk alsnog gedood in de fabriek waar ik ze kocht…

Update: Het asiel heeft de kuikens toch opgenomen. Wat een beetje media-aandacht niet kan doen…

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:49

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 10-11-24 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:52

0152141488 schreef:
Het is een apart mens laat ik het op zijn zachts zeggen..

Ze heeft haar eigen hond opgezet en een knuffel van gemaakt.
Ze heeft haar katten dood gemaakt en daar een tas van gemaakt.
Ze heeft 150 hamster dood gemaakt voor een kledingstuk.
Ze is nu een paard aan het maken.

Ik vind dit te ver gaan.

De dieren bescherming kan niet in treden omdat te net geen dieren mishandeling is.

Ik zeg: laat sommige mensen in hun zielige waarde.

Maar ik walg als ik haar voor bij zie komen.

Ik denk soms ook wel eens 'zal ik Snoetje opzetten, want ze is zoooo schattig'
katten doodgemaakt? Volgens mij één kat? (waar ik het overigens ook niet bepaald mee eens kan zijn)
150 hamsters dood voor een kledingstuk? Liepen die niet (levend en wel) in hamsterballen?
Ze maakt een paard? Ik geloof dat alleen merrie + hengst een paard kunnen maken. Ze wilt een paard op gaan zetten. Tja, niets nieuws onder de zon toch?
Laatst bijgewerkt door Amaris op 16-04-12 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:53

Waar haal je vandaan dat ze 150 hamsters dood gemaakt heeft..?

liedje89

Tessa_1 schreef:
Mensen zijn heel goed in het negeren van nare dingen en dit is precies een actie waarbij dat even niet kan.. nu vind ik het 'kuikentjes schredderen' geen goed idee, maar zo'n actie heeft wel maatschappelijke inpact en dat zet mensen meer aan het denken dan op straat gaan lopen met een bordje 'iedere dag gaan er zoveel kuikentjes door de schredder'..
Is het kunst? Ja, luguber als het is wel.. Kunst kan mooi zijn, lelijk zijn, en in sommige gevallen ook bedoeld zijn om mensen ergens over na te laten denken.

Ik vind dat echt zo'n domme uitspraak alsof mensen niet zelf kunnen denken. Als mensen ergens niet overna willen denken en gaan ze dat dan ook echt niet ineens doen omdat een kunstenaar ze "toeschreeuwd" dat ze dat moeten :n . Sterker nog daar worden ze alleen maar boos van, wat ook wel te merken is aan de hoeveelheid haatmail die mevrouw tinkerbell ontvangt :Y)

Ailill schreef:
Essentie van het verhaal: wij zijn in Nederland net zo verkeerd bezig als dat deze dame in kwestie laat zien. Alleen zijn de mensen hier te schijnheilig om dat toe te willen geven, kunnen ze alleen maar wijzen naar elkaar en doen verder niks.

Tinkerbell zelf wijst toch ook alleen maar en doet niets, ze wijst alleen wat harder dan de rest :Y)

FahyaFemke

Amaris schreef:
0152141488 schreef:
Het is een apart mens laat ik het op zijn zachts zeggen..

Ze heeft haar eigen hond opgezet en een knuffel van gemaakt.
Ze heeft haar katten dood gemaakt en daar een tas van gemaakt.
Ze heeft 150 hamster dood gemaakt voor een kledingstuk.
Ze is nu een paard aan het maken.

Ik vind dit te ver gaan.

De dieren bescherming kan niet in treden omdat te net geen dieren mishandeling is.

Ik zeg: laat sommige mensen in hun zielige waarde.

Maar ik walg als ik haar voor bij zie komen.

Ik denk soms ook wel eens 'zal ik Snoetje opzetten, want ze is zoooo schattig'
katten doodgemaakt? Volgens mij één kat? (waar ik het overigens ook niet bepaald mee eens kan zijn)
150 hamsters dood voor een kledingstuk, liepen die niet in hamsterballen?
Ze maakt een paard? Ik geloof dat alleen merrie + hengst een paard kunnen maken. Ze wilt een paard op gaan zetten. Tja, niets nieuws onder de zon toch?

_/-\o_
mooi he, de boel verdraaien.

Amaris

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:54

best knap ook. Van lopen in hamsterballen naar dood voor kledingstuk. Best.... kunstig :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:55

Browniee schreef:
Ailill schreef:
Dit is echt zo'n dikke onzin. . . zo krijg je dus verkeerde verhalen! Ze wilde mensen laten zien dat kuikens/haantjes vaak niet goed behandelt worden, als ze in leven zijn niet en ook niet tijdens het verwerkingsproces (daar gebruiken ze immers ook geen vriendelijke apparaten voor).

De organisatie heeft de keukens gekocht, die hebben de kuikens bij de politie gedumpt. Politie heeft de dierenambulance gebeld, die hebben contact gehad met de vogel-opvang. Vogel-opvang wilde de keukens niet hebben omdat het haantjes waren, toen ging de media zich ermee bemoeien en heeft de vogelopvang ze toch opgenomen. En na die media aandacht heeft de vogel-opvang ze alsnog dood gemaakt. . .

toen iemand eenmaal de shredder afpakte, zei ze dat als die niet terug werd gebracht, ze de kuikens dood zou gooien tegen de muur.

Dit verhaal zat er achter mijn zin: Ik weet wel dat de kuikens sowieso dood gingen.

Maar ik had geen zin om dit hele verhaal op te schrijven. Dus waarom is het onzin wat ik schreef?

Het verhaal van de schredder klopt niet! Ze wilde die keukens niet tegen de muur gooien, sterker nog die schredder is nooit afgepakt. . . dan kan je nu wel zeggen dat je het hele verhaal niet wilde schrijven, maar dan moet je beter nadenken over wat je wel schrijft. Want nu worden er zaken verdraaid.

Politie heeft de dierenambulance gebeld, die hebben contact gehad met de vogel-opvang. Vogel-opvang wilde de kuikens niet hebben omdat het haantjes waren, toen ging de media zich ermee bemoeien en heeft de vogelopvang ze toch opgenomen. En na die media aandacht heeft de vogel-opvang ze alsnog dood gemaakt dit is de boodschap die ze wilde laten zien. Dat de mensen hier allemaal roepen dat ze zo fantastisch bezig zijn, maar ondertussen ontzettend schijnheilig zijn.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 16-04-12 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:56

Mooi he, dat je in dit land gewoon zelf een mening mag hebben en deze ook mag verkondigen? Waarom moet de sfeer altijd 'grimmig' worden als mensen het niet met elkaar eens zijn? En moet men elkaar dan ook altijd schijnheilig gaan noemen of elkaar belachelijk maken?

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:57

Vivian schrijft net toch ook over de afgepakte shredder?
En over het doodgooien tegen de muur?
En het is ook belachelijk dat er dan eerst gedaan wordt alsof de kuikens gered worden, en daarna toch worden afgemaakt.

Fenrir

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:00

Ailill telkens als je het over 'keukens' hebt zie ik hele gekke dingen voor me :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:01

Fiffill schreef:
Ailill telkens als je het over 'keukens' hebt zie ik hele gekke dingen voor me :')

Als je dat nu niet had gezegd had ik het nog heel normaal voor me gezien :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:01

liedje89 schreef:
Tinkerbell zelf wijst toch ook alleen maar en doet niets, ze wijst alleen wat harder dan de rest :Y)

Absoluut niet, de dame in kwestie wijst en handelt. . . met een doel. We hebben het hier allemaal over deze dame en dus zijn we bezig met deze dame. Dat is imo meer, veel meer zelfs dan heel veel andere mensen bereiken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:02

liedje89 schreef:
Fiffill schreef:

Als je dat nu niet had gezegd had ik het nog heel normaal voor me gezien :')

Sorry :P

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:03

Maargoed we hebben het nu alleen nog over kuikens maar het topic was geopend voor het paard dat verwerkt zal worden tot my little pony.

Misschien is het beter (om als je nog door wilt gaan over de andere onderwerpen van haar) een apart topic te openen.

Maar wat vinden jullie nou van het idee een paard tot My Little Pony verwerken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:04

Heb er absoluut geen problemen mee. Als het paard een natuurlijke dood is gestorven (ouderdom/ziekte) zal het mij een worst wezen in welke vorm ze hem opzetten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:04

De manier waarop zij dit allemaal doet en hoe zij over komt in intervieuws, uitzendigen enz. zorgt ervoor dat men zo op haar reageerd...
En dat ik van mening ben dat zij dit enkel doet omdat ze het leuk vind en het maatschappelijke probleem (want ja, dat is er wel) als excuus gebruikt. Het is geen sympatieke vrouw, ze komt zweverig over en zich van geen kwaad bewust, verschikkelijk irritant en content met zichzelf. Ik adviseer iedereen eens intervieuws met haar terug te kijken voor je echt inhoudelijk over haar kan spreken.

De kwestie die ze aan probeerd te boren (niet in het geval van de MLP, want dat is gewoon kunst..) is natuurlijk een heel ander verhaal.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:05

Fiffill schreef:

Whahaha! Ik zie het nu pas. . . stom :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:07

Browniee schreef:
Maargoed we hebben het nu alleen nog over kuikens maar het topic was geopend voor het paard dat verwerkt zal worden tot my little pony.

Misschien is het beter (om als je nog door wilt gaan over de andere onderwerpen van haar) een apart topic te openen.

Maar wat vinden jullie nou van het idee een paard tot My Little Pony verwerken?

Heb jij hier op bokt ooit een topic gezien die na 3/4 pagina's nog steeds alleen over het onderwerp gaat zoals het binnen de OP werd besproken :+

Edit: jij begon trouwens zelf over die kuikens ;)
Laatst bijgewerkt door Ailill op 16-04-12 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:08

Ailill schreef:
liedje89 schreef:

Absoluut niet, de dame in kwestie wijst en handelt. . . met een doel. We hebben het hier allemaal over deze dame en dus zijn we bezig met deze dame. Dat is imo meer, veel meer zelfs dan heel veel andere mensen bereiken.

We zijn inderdaad bezig met deze dame, niet met haar boodschap. Wat ik trouwens ook een vreemde nietszeggende boodschap vind, we zijn hypocriet en dan :? . Vast wel, wisten we toch ook wel, hoe ziet mevrouw voor zich dat we dat gaan veranderen dan??

Door een dood roze paard op rolschaatsen te zien gaat er dan ineens een knopje om :') ?

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:10

@ Ailill Nee maar meestal probeer ik het weer op het onderwerp te brengen, dus vraag ik me echt oprecht af wat mensen van het hele My Little Pony idde vinden. :)

En inderdaad, een paard als my Little pony verwerkt zet me niet aan het denken, de foto's p de eerste pagina dan nog meer (overigens ben ik toch niet helemaal weg van dit soort kunst)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:11

Welnee, dat zet mensen niet aan denken, het zal de meeste mensen alleen maar irriteren denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:11

Eerlijk? Ik zou een roze opgezette pony op rolschaatsen wel grappig vinden :P

Het ziet er iig eleganter uit dan de pony die in mijn frikandel zit haha :P