Ailill schreef:Browniee schreef:Hebben jullie toen ook gehoord dat ze kuikens (haantjes) aan het verkopen was en als niemand ze kocht, dan gingen ze in de shredder die naast haar stond, toen iemand eenmaal de shredder afpakte, zei ze dat als die niet terug werd gebracht, ze de kuikens dood zou gooien tegen de muur.
Ik snap wel dat de kuikens sowieso dood zouden gaan omdat niemand haantjes wil, maar moet je dat dan maar openbaar doen?
Dit is echt zo'n dikke onzin. . . zo krijg je dus verkeerde verhalen! Ze wilde mensen laten zien dat kuikens/haantjes vaak niet goed behandelt worden, als ze in leven zijn niet en ook niet tijdens het verwerkingsproces (daar gebruiken ze immers ook geen vriendelijke apparaten voor).
De organisatie heeft de keukens gekocht, die hebben de keukens bij de politie gedumpt. Politie heeft de dierenambulance gebeld, die hebben contact gehad met de vogel-opvang. Vogel-opvang wilde de keukens niet hebben omdat het haantjes waren, toen ging de media zich ermee bemoeien en heeft de vogelopvang ze toch opgenomen. En na die media aandacht heeft de vogel-opvang ze alsnog dood gemaakt. . .
Essentie van het verhaal: wij zijn in Nederland net zo verkeerd bezig als dat deze dame in kwestie laat zien. Alleen zijn de mensen hier te schijnheilig om dat toe te willen geven, kunnen ze alleen maar wijzen naar elkaar en doen verder niks.
Dit verhaal zat er achter mijn zin: Ik weet wel dat de kuikens sowieso dood gingen.
Maar ik had geen zin om dit hele verhaal op te schrijven. Dus waarom is het onzin wat ik schreef?