Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MelanieB schreef:Dubbele gevoelens... vind zo'n race erg gaaf om te zien, maar al die paarden die vallen overstemt het... Toch erg jammer.
Doe dan lagere hindernissen, kleinere groepen... maakt het stuk fijner en veiliger.
goldenarrow schreef:MelanieB schreef:Dubbele gevoelens... vind zo'n race erg gaaf om te zien, maar al die paarden die vallen overstemt het... Toch erg jammer.
Doe dan lagere hindernissen, kleinere groepen... maakt het stuk fijner en veiliger.
Ik weet niet of lagere hindernissen het wel zo veilig maken, de paarden hoeven immers minder op de hoogte te letten en kunnen er vlakker/sneller overheen. Daarbij zijn dit losse hindernissen (de bovenlaag dan) zodat het paard minder snel valt als het niet de hoogte behaalt.
Die hele dag heb ik overigens maar 2 paarden hun ruiter zien verliezen, de eerste al in de starthokken, paard steigerde net voor de hokjes opengingen en de ander verloor zijn ruiter bij een sprong en struikelde zelf. Dit kwam overigens door een botsing. Die dag heb ik zo'n 8-10 races gezien. Dat is toch redelijk vergelijkbaar met de wedstrijden van de andere takken binnen de paardensport. Een van de paarden rende op een afstand mee en deed absoluut geen moeite om de rest van de groep bij te houden, die was gewoon lekker aan het rennen en springen en de ander rende mee met de groep 

sarabande schreef:Colorado schreef:I
Om de hele tak van deze sport te veroordelen door deze ene race vind ik erg kortzichtig.
Nee deze race wordt veroordeeld, niet alle steeples
Colorado schreef:Dat zie ik niet iedereen hier doen, ik lees erg veel 'wat een vreselijke tak van de sport'. Wat suggereert dat de hele 'steeple chase tak' wordt veroordeeld en niet alleen deze race, dan zou het namelijk gaan over 'wat een vreselijke race binnen deze tak van de sport'.
sarabande schreef:Colorado schreef:Dat zie ik niet iedereen hier doen, ik lees erg veel 'wat een vreselijke tak van de sport'. Wat suggereert dat de hele 'steeple chase tak' wordt veroordeeld en niet alleen deze race, dan zou het namelijk gaan over 'wat een vreselijke race binnen deze tak van de sport'.
Dat is nogal eens de fout hier je leest wat je wilt lezen.
Ik zie mensen op dit bericht over deze race en de gevolgen daarvan reageren, jij voelt dat een sport die je mooi vindt aangevallen wordt, maar de meeste mensen hier hebben het toch echt over deze GN
Colorado schreef:Ik voel me absoluut niet aangevallen, ik heb verder niets met deze sport te maken en iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben over deze sport, maar ik zie toch wel degelijk kortzichtige opmerkingen langskomen van mensen die het hebben over de hele tak en niet alleen over deze race.
sarabande schreef:Colorado schreef:Ik voel me absoluut niet aangevallen, ik heb verder niets met deze sport te maken en iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben over deze sport, maar ik zie toch wel degelijk kortzichtige opmerkingen langskomen van mensen die het hebben over de hele tak en niet alleen over deze race.
Dan zullen die mensen denken dat binnen die sport dit een doorsnee voorbeeld is, hetgeen maar weer bewijst dat de GN slechte propaganda voor de sport is.
Apple schreef:Punt is dat de GN net iets langer is dan de doorsnee steeple, met meer paarden aan de start en ook met hogere hindernissen. De hindernissen zijn voor een deel al aangepast.
Toevallig afgelopen weekend een discussie over gehad, probleem kan ook zijn dat als het makkelijker gemaakt wordt dat dan juist mensen hun paard laten meedoen die dat anders niet zouden doen. Als het een behoorlijk afschrikwekkende race is dan denken eigenaren wel 3 keer na voordat ze mee doen.
De interviews met de eigenaar van Neptune Collonges (de winnaar) zijn mooi om te zien (kun je vinden op de site van http://www.racinguk.com/ . Eerst al een interview voor de race waarbij hij al heel erg geëmotioneerd is en aangeeft zijn twee paarden (hij had nog een ander in een race lopen eerder die dag) met pensioen te sturen na de races omdat ze al meer dan genoeg gedaan hebben.
Hij geeft ook aan dat de familie verdeelt was over het mee laten doen met de GN en dat zn dochter ook niet aanwezig is (maar ergens op een springwedstrijd is). Ze hadden al een paard verloren in de GN ergens in 1998.
MelanieB schreef:Dubbele gevoelens... vind zo'n race erg gaaf om te zien, maar al die paarden die vallen overstemt het... Toch erg jammer.