Tien paarden los op de A2 bij Eindhoven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Tien paarden los op de A2 bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:18

Jeetje zie net pas het filmpje. Vind de paarden vrij rustig ogen, niet in blinde paniek.

Wel heel goed handelen van de vrachtwagenchauffeurs!

Eithne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:47

Jees, dan kijk je ook even vreemd op lijkt me.

Goed gehandeld inderdaad

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:23

Oh mén, wat een geluk hebben die paarden! En helemaal top van die chauffeurs die de boel hebben weten te stoppen _/-\o_ +:)+ . Dat filmpje was wel heel erg onwerkelijk, je zou denken dat het voor een speelfilm is maar het is gewoon echt gebeurd, heel weird....brrr moet er niet aan denken....

Mag hopen dat de veearts vandaag niet hoeft te komen omdat er wat paarden spierbevangen zijn geworden van het vele rennen.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:13

Dit is onze grootste nachtmerrie ooit.... mijn paard staat dus ook in deze wei (rusthuis) en de paarden hebben alleen wat schaafwondjes en zijn allemaal erg goed nagekeken door de dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Honesty op 03-04-12 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:22

paarden hebben idd een hele flinke afstand afgelegd; 4 paarden zijn van de snelweg afgeraakt en in volle galop door de bossen gegaan waardoor ze uiteindelijk weer in een dorp uitkwamen; zo n 15 km vanaf waar dat filmpje gemaakt is.
verder geen idee hoe of wat ze daar uitgekomen zijn.

De staleigenaar van waar mijn paard staat heeft met een loadertje de weg afgesneden en zo de 4 paarden de binnenbak in kunnen jagen waarna ze gevangen zijn en in een wei gezet zijn.
De paarden zijn later opgehaald

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:31

Echt verschrikkelijk...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:33

Paddenpad schreef:
Vind dit soort actie's altijd erg link,als je ziet dat filmpje van die paarden in Frankrijk,dan heb je geluk dat ze uitwijken naar rechts en niet de vangrail over naar de andere kant,omdat jullie er met de auto voor gaan rijden!

Paarden gaan juist harder rennen wanneer je ernaast rijd zoals op het laatste filmpje,denk dat het verstandiger is om de op en afritten te versperren en ze dan maar uit laten rennen en aan het eind opvangen wanneer ze uitgeput zijn,ipv de held uit te willen hangen en voor en naast de paarden gaan rijden!

Maarja gelukkig is het goed afgelopen weer!

Door die personen die "de held uit willen hangen" hebben ze de paarden in kunnen sluiten en kunnen vangen, dus wat zeur je nou? "als als als", er is geen als, het is toch goed gegaan?

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:37

Heb net trouwens foto's gekregen van Petra en ze staan weer met zn alle lekker te grazen en de spierpijn lijkt mee te vallen..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:57

Gelukkig maar! Ze hebben in ieder geval een heel avontuur beleefd.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:22

Dat is goed om te horen Honesty! :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:44

Is eigenlijk al bekend HOE de paarden los hebben kunnen breken?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:25

Een deel van de omheining kapot. Dat kan toch gebeuren, is dat nou zo belangrijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:29

Uh... de oorzaak lijkt me inderdaad best wel belangrijk ja. Als je die weet dan kun je het namelijk een volgende keer voorkomen.

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:52

Maysie schreef:
Doet me denken aan toen bij parijs was ook een hele kudde incl zadel en hoofdstel nog wel

Kimvicious schreef:

Mijn vader heeft voordat hij ze had klemgereden dit nog kunnen filmen vanuit de vrachtauto. Bizar gewoon!

Gelukkig is alles goed afgelopen en hulde aan alle truckers en automobilisten die ze klem reden.

Ik moest toch wel ff lachen om dat filmpje :') _O-. Paard draaft alsof het de gewoonste zaak is , je verwacht bijna dat hij zijn hoofd draait en zeg "Lekker weertje he? 8-) "

ff lachen om dat filmpje"" nou sorry hoor als je goed kijkt loopt het arme beest haast z'n benen uit zijn lijf om bij de rest te blijven zijn/haar benen zijn zijknat van't zweet moet er eeerder om janken wat een angst zal die gehad hebben :o

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:52

Zit ik net op bokt en zie ik ineens dit topic. Ook mijn man was erbij en goed te lezen dat de paarden er alleen maar wat schaafwondjes aan over hebben gehouden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:56

Die paarden bij Parijs vind ik wel een heel stuk akeliger nog. Hoe hebben ze die ooit gestopt? Daar rijd het verkeer ook gewoon door zeg.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:39

Ik vind het wel bizar dat er een auto gewoon keihard inhaalt :(
Idioot!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:45

ja bizar, maar wat een geluk dat alles goed afgelopen is.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:18

Kijk eens op de laatste seconden van het filmpje, volgens mij probeerd de grijze auto juist mee te helpen door het gat te dichten...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:40

ed.nl schreef:
EINDHOVEN /LEENDE - De 10 paarden die maandag 2 april in paniek op de hoofdrijbaan van de A2 belandden, zijn niet ontsnapt door een slechte omheining, maar door werkzaamheden eraan. Dat concludeert de dierenpolitie.

De 10 paarden maakten deel uit van een totale groep van 18 paarden die uit een weiland ontsnapte. De wei waar de paarden in stonden was voorzien van een goede omheining, maar aan één kant werd deze verbeterd. Daarom stond er één doorgang geen stroom. Vermoedelijk zijn de paarden ergens van geschrokken en braken ze op deze locatie door de omheining.

Paarden zijn vlucht- en kuddedieren en daarom volgden alle paarden de voorhoede. Wat oudere paarden konden het niet bijbenen en bleven achter in omliggende weides, waar ze werden gevangen.

Dankzij oplettende vrachtwagenchauffeurs en andere verkeersdeelnemers konden de tien paarden op de A2 worden ingesloten en bleven de dieren ongedeerd. Het duurde ongeveer 2 uur voordat alle paarden in veiligheid konden worden gebracht.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:25

Ik kan niet anders zeggen dan: knap staaltje samenwerking +:)+

Je ziet ook duidelijk in het filmpje van de papa dat er heel kalm word gehandeld, de meeste auto's blijven keurig achter de vrachtwagen (te zien in de spiegel). De papa blijft ook eerst rustig meerijden,tot er door de voorste vrachtwagen langzaam word ingesloten en dan kun je duidelijk horen dat de papa ook meer gas gaat geven om de hele poging tot een succes te brengen.

Echt petje af....het is namelijk niet alleen een paar paarden insluiten maar ook een knap stukje stuurmanskunsten, een vrachtwagen is nu eenmaal niet zo makkelijk hanteerbaar als een auto en bovendien heb je met meer te maken dan enkel de paarden.

Vind het echt een knappe samenwerking tussen vrachtwagen chauffeurs en auto bestuurders _/-\o_

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:41

Lijkt me lastig hoor. Ik zou ook zo even niet weten wat te doen. Beste is denk ik heel ver vooruit rijden en dan daar dwars gaan staan. Maarja, het blijft een snelweg waar ook andere mensen rijden..

Of een beetje 'hoooooo' uit je raampje gaan roepen :') Dat paard op dat filmpje naast de vrachtwagen had je bijna je lunch kunnen aanbieden, wie weet had dat hem afgeremd :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:46

Bloodymary schreef:
Een deel van de omheining kapot. Dat kan toch gebeuren, is dat nou zo belangrijk.

Nee, dat hoort niet te kunnen gebeuren en ja dat is heel belangrijk; van potentieel mensenlevensbelang :)*

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:57

Huertecilla schreef:
Bloodymary schreef:

Nee, dat hoort niet te kunnen gebeuren en ja dat is heel belangrijk; van potentieel mensenlevensbelang :)*

Misschien hoort het dan niet maar het kan wel gebeuren.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:59

Citaat:
De wei waar de paarden in stonden was voorzien van een goede omheining, maar aan één kant werd deze verbeterd. Daarom stond er één doorgang geen stroom. Vermoedelijk zijn de paarden ergens van geschrokken en braken ze op deze locatie door de omheining.

Niks deel van de omheining kapot.