Dressuurruiter Parra van paardenmishandeling beschuldigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 01:07

Ander voorbeeld dan, uit de tijd dat een paard bij koliek absoluut niet mocht rollen want dan zou de boel juist meer in de knoop gaan.
Wat doe je dan als je paard toch gaat liggen en je hem met 3 man duwend en trekkend niet overeind krijgt? Ik heb een eigenaar met tranen in de ogen zijn paard met een zweep omhoog zien slaan.
Is dat netjes? Nee natuurlijk niet. Is het slecht dan? Zo kort door de bocht is het ook niet.

Voor de zoveelste keer: jij en ik kennen de situatie niet, wie weet wat er is voorgevallen. Wie weet welke details de eigenaresse achterwege laat? Wie weet hoe hard het paard aan het trappen was en zichzelf misschien verwondde?
Ik heb er geen idee van, daarom doe ik er ook geen uitspraken over.

Libera

Re: Dressuurruiter Parra van paardenmishandeling beschuldigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 01:52

Ik heb het filmpje gezien een tijd terug...zag er niet fijn uit :n

Man heeft sowieso al niet zo'n beste reputatie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:09

anneliesdj schreef:
Het verdiend geen schoonheidsprijs, dat ben ik met je eens en dat ik het voor hem 'opneem' wil niet zeggen dat ik de methode goedkeur. Ik keur alleen de reactie's hier af, ik heb altijd geleerd dat je niet mag oordelen voor je de feiten kent en je hoort hier maar één kant van het verhaal.

http://www.passingfancyhorses.com/Quick ... ontact.jpg
Op deze foto is wel te zien dat de hulpteugels vast zitten aan het zadel en dat het paard er zelf voor kiest zo diep te lopen. Als hij zijn hoofd hoger zou hebben gehad en de hulpteugel horizontaal zou hebben gestaan zou de hele discussie hier niet gaande zijn.

Ik denk niet dat het paard hier z'n hoofd hoger kan doen,daar zitten de hulpteugels te strak voor..het lijkt hier al eerder of ie achterwaarts gaat door de druk v/d hulpteugels en het zou me niets verbazen als hij hierna achterover geklapt is.Ik zie inieder geval absoluut geen paard die ervoor "kiest" zo diep te lopen..als ie dat zou doen,dan zouden de hulpteugels moeten doorhangen en dat doen ze niet!

HF:longeerlessen geef ik ook..en juist dan leer ik mensen om iets als een bijzet alleen te gebruiken als hulpmiddel wat meehelpt het paard uit te nodigen te zakken..niet iets wat je zo strak zet dat je een houding afdwingt..zoiets voorkomt al een hele hoop "longeer" problemen..uiteraard zit een ongeluk in een klein hoekje,er kan altijd wel "iets" gebeuren maar ik vindt bovenstaande wel verwijtbaar door de manier van longeren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:17

Paddenpad schreef:
Daarna met de zweep geprobeerd omhoog te krijgen waardoor het dier in shock geraakt is omdat hij niet omhoog kon door de bijzetjes die het paard geen evenwicht bieden omhoog te komen!Zo staat het ook in het verslag van de eigenaresse en die zal er echt niet om liegen en vast wel getuigen hebben in de zaak en van de andere kant probeert meneer zich goed te praten natuurlijk,die wil geen straf en graag op deze manier zijn centjes blijven verdienen.

Daarentegen geloven we de eigenaresse op haar mooie blauwe ogen, want die heeft natuurlijk geen enkele *kuch*financiële*kuch* reden om hier over te liegen! Misschien wil deze dame hier ook wel een slaatje uit slaan. Het is tenslotte vlak voor de OS; Parra zal dit graag met een sisser laten aflopen om niet op de OS te verschijnen als "de man die dat paard heeft mishandeld", dus wie zegt dat de eigenaresse niet een naar ongeval even een eigen draai heeft gegeven om er zelf beter van te worden?

Nogmaals, we weten niet wat er gebeurd is. Er zijn twee verhalen: die van de eigenaresse en die van Parra. Vanaf je pc concluderen welke de juiste is aan de hand van 2,5 foto is onmogelijk.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:22

Nee, er is ook film materiaal van.... Links zijn alleen verwijdert. In het filmpje staat mr. Parra rustig het bloed van de muur te spuiten terwijl het paard op de grond ligt te spartelen :n

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:46

mylittlejoy schreef:
Paddenpad schreef:
Daarna met de zweep geprobeerd omhoog te krijgen waardoor het dier in shock geraakt is omdat hij niet omhoog kon door de bijzetjes die het paard geen evenwicht bieden omhoog te komen!Zo staat het ook in het verslag van de eigenaresse en die zal er echt niet om liegen en vast wel getuigen hebben in de zaak en van de andere kant probeert meneer zich goed te praten natuurlijk,die wil geen straf en graag op deze manier zijn centjes blijven verdienen.

Daarentegen geloven we de eigenaresse op haar mooie blauwe ogen, want die heeft natuurlijk geen enkele *kuch*financiële*kuch* reden om hier over te liegen! Misschien wil deze dame hier ook wel een slaatje uit slaan. Het is tenslotte vlak voor de OS; Parra zal dit graag met een sisser laten aflopen om niet op de OS te verschijnen als "de man die dat paard heeft mishandeld", dus wie zegt dat de eigenaresse niet een naar ongeval even een eigen draai heeft gegeven om er zelf beter van te worden?

Nogmaals, we weten niet wat er gebeurd is. Er zijn twee verhalen: die van de eigenaresse en die van Parra. Vanaf je pc concluderen welke de juiste is aan de hand van 2,5 foto is onmogelijk.

Punt is dat er geen schadeclaim is ingediend. Eerdere voorvallen zijn wel in dollars geschikt. Dit geval heeft tot doel andere "ongelukken"als dit te voorkomen

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:02

Foto's vind ik inderdaad totaal niet fijn, maar ik vraag me af of dit niet iedereen kan overkomen die longeert met een 'bijzet', omdat de voorkant dan 'vast' zit :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:24

anneliesdj schreef:
Ander voorbeeld dan, uit de tijd dat een paard bij koliek absoluut niet mocht rollen want dan zou de boel juist meer in de knoop gaan. Wat doe je dan als je paard toch gaat liggen en je hem met 3 man duwend en trekkend niet overeind krijgt? Ik heb een eigenaar met tranen in de ogen zijn paard met een zweep omhoog zien slaan.
Is dat netjes? Nee natuurlijk niet. Is het slecht dan? Zo kort door de bocht is het ook niet.

Voor de zoveelste keer: jij en ik kennen de situatie niet, wie weet wat er is voorgevallen. Wie weet welke details de eigenaresse achterwege laat? Wie weet hoe hard het paard aan het trappen was en zichzelf misschien verwondde?

Is ook achterhaald ,een paard wat kramp heeft gaat logischerwijs liggen,wanneer het zelf weer omhoog kan na de heftigste kramp probeer je hem wat beweging te geven,dier heeft al zijn energie nodig om de kramp te verwerken en dan ga je hem niet met een zweep omhoog jagen en meer stress veroorzaken.

Mensen die dit nog doen zijn niet van deze tijd net als mensen die nog longeren met bijzetjes en hebben zich niet verder ontwikkeld en verdiept in hun sport/hobby en denken dat de methodes van 30jaar geleden nog steeds de beste zijn,want dierenartsen zijn ook al die tijd stil blijven staan net als trainingsmethodes en zij weten het beter "koeienboerenlogica".!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:24

Het blijft moeilijk om te lezen hé, ze zegt alleen dat ze geen uitspraak doet omdat ze niet weet wat er voorgevallen is. Zelfs een domme koeienboer die niet van deze tijd is zou beseffen dat dat de verstandigste uitspraak is die je kan doen..... Oftewel, als je denkt dat je zo slim bent dat je alles weet, dan weet je vaak het minste.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:49

Elisa2 schreef:
anneliesdj schreef:
Het verdiend geen schoonheidsprijs, dat ben ik met je eens en dat ik het voor hem 'opneem' wil niet zeggen dat ik de methode goedkeur. Ik keur alleen de reactie's hier af, ik heb altijd geleerd dat je niet mag oordelen voor je de feiten kent en je hoort hier maar één kant van het verhaal.

http://www.passingfancyhorses.com/Quick ... ontact.jpg
Op deze foto is wel te zien dat de hulpteugels vast zitten aan het zadel en dat het paard er zelf voor kiest zo diep te lopen. Als hij zijn hoofd hoger zou hebben gehad en de hulpteugel horizontaal zou hebben gestaan zou de hele discussie hier niet gaande zijn.

Ik denk niet dat het paard hier z'n hoofd hoger kan doen,daar zitten de hulpteugels te strak voor..het lijkt hier al eerder of ie achterwaarts gaat door de druk v/d hulpteugels en het zou me niets verbazen als hij hierna achterover geklapt is.Ik zie inieder geval absoluut geen paard die ervoor "kiest" zo diep te lopen..als ie dat zou doen,dan zouden de hulpteugels moeten doorhangen en dat doen ze niet!

HF:longeerlessen geef ik ook..en juist dan leer ik mensen om iets als een bijzet alleen te gebruiken als hulpmiddel wat meehelpt het paard uit te nodigen te zakken..niet iets wat je zo strak zet dat je een houding afdwingt..zoiets voorkomt al een hele hoop "longeer" problemen..uiteraard zit een ongeluk in een klein hoekje,er kan altijd wel "iets" gebeuren maar ik vindt bovenstaande wel verwijtbaar door de manier van longeren.

Als je longeerlessen geeft zou je enige ervaring moeten hebben, hoe kun je dan een bijzet aanraden als hulp om het paard te laten zakken? En doorhangende hulpteugels hebben geen zin, paard moet het contact opzoeken, doet hij dat niet dan heb je een aanleuningsprobleem.

Afgezien daarvan; volgens mij is hier ook een bijzet gebruikt, er is in elk geval een enkele verbinding van bit naar zweetblad en niet ook nog eens naar de singel. Daarom zeg ik ook dat volgens mij het paard gemakkelijk hoger kan met het hoofd, om het even te illustreren hier een paar lijntjes op de foto, zowel de blauwe als rode lijn zijn even lang.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H6LWOGUL.jpg

Paddenpad schreef:
anneliesdj schreef:
Ander voorbeeld dan, uit de tijd dat een paard bij koliek absoluut niet mocht rollen want dan zou de boel juist meer in de knoop gaan. Wat doe je dan als je paard toch gaat liggen en je hem met 3 man duwend en trekkend niet overeind krijgt? Ik heb een eigenaar met tranen in de ogen zijn paard met een zweep omhoog zien slaan.

Is ook achterhaald ,een paard wat kramp heeft gaat logischerwijs liggen,wanneer het zelf weer omhoog kan na de heftigste kramp probeer je hem wat beweging te geven,dier heeft al zijn energie nodig om de kramp te verwerken en dan ga je hem niet met een zweep omhoog jagen en meer stress veroorzaken.

Mensen die dit nog doen zijn niet van deze tijd net als mensen die nog longeren met bijzetjes en hebben zich niet verder ontwikkeld en verdiept in hun sport/hobby en denken dat de methodes van 30jaar geleden nog steeds de beste zijn,want dierenartsen zijn ook al die tijd stil blijven staan net als trainingsmethodes en zij weten het beter "koeienboerenlogica".!

Jij kunt écht niet lezen of wel? Ik heb daar toch al staan 'uit de tijd dat'?
Natuurlijk zijn we er inmiddels achter dat rollen geen problemen geeft maar destijds wisten we dat nog niet en de eigenaar was ervan overtuigd dat zijn paard zichzelf dood zou rollen.
Heeft niets met koeienboeren te maken, hoewel ik denk dat die verstandiger zijn dan jij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:02

Annelies:ik gebruik de bijzet oa i/d longeerlessen om mensen te leren om er op een goede manier mee om te gaan.Niet met een doorhangende bijzet,want er moet wel contact zijn..contact is een eerste voorwaarde en veel strakker mag ie niet.Van daaruit leer ik ze hoe ze hun paard achter moeten activeren waardoor het dier lekker los door het lijf gaat lopen en de houding aan de bijzet dus lichtjes kan varieren van iets lager tot iet hoger zonder dat het paard het hele hoofd omhoog kan doen,en zonder dat ze zo strak zitten dat het paard in een geforceerde houding loopt.

Idd is er hier ook een bijzet gebruikt,maar deze is dus wel heel strak gezet waardoor het paard een erg geforceerde hoofdhouding heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:04

Je hebt toch vaker een bijzet gebruikt?
Dan zie je toch dat het paard makkelijk hoger kan?
Of hij gewoon contact heeft of erin hangt kun je niet zien aan de foto.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:23

Ik zie juist dat ie niet hoger kan,z'n kin is zowat op z'n borst en de bijzet hangt strak..en ik zie dus de hals die Te Rond is,met de Kin die Teveel naar de borst toe wijst..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:24

En even voor de duidelijkheid,dat zie ik op de foto's aan het einde,vlak voor de foto's waar ie ligt want op de foto's daarvoor ziet het er allemaal nog prima uit.En ik moet ook een kanttekening maken naar de eigenaresse toe,want die had moeten opletten en ingrijpen op het moment dat hij die bijzet zo strak heeft gezet..dat heeft ze niet gedaan,en vindt ik ook verwijtbaar...ookal pleit dat hem niet vrij.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:48

Ik vind het paard van te voren al niet heel gezond ogen eigenlijk...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:23

Elisa2 schreef:
En even voor de duidelijkheid,dat zie ik op de foto's aan het einde,vlak voor de foto's waar ie ligt want op de foto's daarvoor ziet het er allemaal nog prima uit.En ik moet ook een kanttekening maken naar de eigenaresse toe,want die had moeten opletten en ingrijpen op het moment dat hij die bijzet zo strak heeft gezet..dat heeft ze niet gedaan,en vindt ik ook verwijtbaar...ookal pleit dat hem niet vrij.

Je weet helemaal niet of die bijzet ondertussen strakker gedaan is. Je ziet op de laatste foto's een paard wat zelf heel diep gaat, pas als je een filmpje zou zien waarin het paard naar voren gedreven wordt zou je kunnen zien of het paard de mogelijkheid heeft het hoofd terug omhoog te brengen, of dat de lengte van de bijzet daadwerkelijk veranderd is. Want op de eerste foto's lijkt de lengte van de bijzet niet heel anders en zie je dat het paard het hoofd wel normaal kan houden.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:26

Horseyfries,jij weet ook niet precies wat er gebeurt is dus hoef je ook niet zo hoog van de toren te blazen mits je er zelf bijgeweest bent en het goed probeert te praten of op dezelfde manier zo longeert en jezelf probeert te verdedigen voor in de toekomst?!

Foto's zijn duidelijk genoeg om te zien dat hier niet volgens de welzijnsregels van het paard gehandeld is,en de filmpjes zijn niet voor niks van internet gehaald lijkt mij?!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:45

Dus in iemands onschuld geloven tot het tegendeel bewezen is heb jij nog nooit van gehoord?
Sta jij straks lekker op je neus te kijken als hij vrijgesproken wordt.

Ben benieuwd hoeveel praatjes jij nog hebt als je ten onrechte ergens van beschuldigd wordt, dat 3 maanden lang in de media en op internet flink uitgediept en aangedikt wordt en dan eindelijk eens wordt beslist dat dit niet jouw fout was.
Dan ga jij de rest van je leven door als 'de vrouw die ...'

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:37

anneliesdj schreef:
Dus in iemands onschuld geloven tot het tegendeel bewezen is heb jij nog nooit van gehoord?

Ben benieuwd hoeveel praatjes jij nog hebt als je ten onrechte ergens van beschuldigd wordt, dat 3 maanden lang in de media en op internet flink uitgediept en aangedikt wordt en dan eindelijk eens wordt beslist dat dit niet jouw fout was.

_O- hoeveel fantasie heb jij?!Veel!!
Dat jij en Horseyfries deze platen de normaalste zaak van de wereld vinden,zegt meer over jullie.
Meneer heeft nog meer op zijn kerfstok waarschijnlijk maar verschuilt zich nogal achter zakenmannetjes met veel centjes dus zal vast de duurste advocaten kunnen betalen en waarschijnlijk zal het wel weer met een sisser aflopen en wie is de dupe hiervan....juist het paard,maar ach wat geeft het weer een doos frikandellen erbij!

Lees je maar eens in voor je reactie geeft en alleen jezelf overal mee wilt bemoeien zonder enige toevoeging,maar we zullen het wel lezen hoe het afloopt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:43

anneliesdj schreef:

Ze heeft duidelijk als hobby het schoppen tegen andere mensen... het zal je hobby maar wezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:48

Paddenpad schreef:
_O- hoeveel fantasie heb jij?!Veel!! Zoveel fantasie is het niet. Als ik een topic open met wat vage fotos van jou en je paard en jou beschuldig van dierenmishandeling denk ik dat je ook niet blij word.
Dat jij en Horseyfries deze platen de normaalste zaak van de wereld vinden Wat de normaalste zaak? Volgens mij is juist hetgene wat anneliesdj en horseyfries zeggen dat er niks bewezen is en dus ook niet duidelijk is wat al dan niet de normaalste zaak van de wereld is,zegt meer over jullie.
Meneer heeft nog meer op zijn kerfstok waarschijnlijk Wat dan? Is meneer eerder veroordeeld? maar verschuilt zich nogal achter zakenmannetjes met veel centjes dus zal vast de duurste advocaten kunnen betalen Goeie advocaten kunnen betalen en dit doen = bij voorbaat schuldig? Aha en waarschijnlijk zal het wel weer met een sisser aflopen en wie is de dupe hiervan....juist het paard Nogmaals, waar is het paard de dupe van? Er is nog helemaal niet vastgesteld wat er is gebeurd dus je weet ook niet waar het paard de dupe van is,maar ach wat geeft het weer een doos frikandellen erbij!Paarden en slachten zijn 2 onderwerpen die niet samengaan in de VS :)

Lees je maar eens in voor je reactie geeft en alleen jezelf overal mee wilt bemoeien zonder enige toevoeging,maar we zullen het wel lezen hoe het afloopt.

Ik heb me ingelezen, andere mensen veroordelen echter meteen op basis van wat vage foto's, wensen desbetreffende meneer op basis van die conclusies meteen alles toe. Wil ik me dan overal mee bemoeien zonder enige toevoeging als ik zeg dat meneer onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen? Lijkt me eerder dat jij over iedereen heen probeert te stampen die er niet 100% heilig van overtuigd is dat Parra een ongelofelijke dierenmishandelende eikel is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:05

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om met respect naar je medegebruiker en met argrumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:14

Paddenpad schreef:
dus het dier wordt thuis door hem geteisterd en waarschijnlijk ook nogeens een keer op wedstrijdterrein.?!

Paddenpad schreef:
hij zal het dier wel flink afgestraft hebben dat hij gereageerd heeft op het andere paard

de eigenaresse en die zal er echt niet om liegen en van de andere kant probeert meneer zich goed te praten natuurlijk.

Paddenpad schreef:
Meneer heeft nog meer op zijn kerfstok waarschijnlijk

De aannames die jij doet zonder ook maar enige aanleiding of bewijs, heel bizar :n
Ik zit me de hele tijd af te vragen waar jij toch je info vandaan haalt maar echt helemaal nergens staat iets om dergelijke uitspraken te rechtvaardigen.

Ik hoop echt dat jou nooit zoiets overkomt want zo te zien kun je daar niet mee omgaan. Ik heb inmiddels heel wat ervaring en ik mag afkloppen dat er bij mij nooit ongelukken zijn gebeurd maar je leert door de jaren heen wel dat een ongeluk in een idioot en belachelijk hoekje kan zitten. En dan doel ik niet op het vastknopen van een hoofd want jan op klompen kan nog aanvoelen dat een paard (vluchtdier) daar niet van gediend is maar in de algemeenheid, je weet gewoon nooit wat er kan gebeuren.
Ik heb weleens de uitspraak gehoord 'a horse is an accident waiting to happen', vaak van toepassing.

Nu wil ik daarmee dit voorval niet goedpraten, voor de zoveelste keer; ik was er niet bij en weet niet meer dan het verhaal van de eigenares. Wat ik al eerder probeerde te zeggen; het is niet altijd wat het lijkt en ook in al je oprechtheid kun je een bizarre reactie uitlokken bij een paard, zelfs al ken je dat paard al jaren.

xNadiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:18

Die man is echt niet goed in zijn hoofd :n