Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DelaraXXX123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:40

ik vind wel dat hij een raar hoofd heeft hoor!!!!!!!!!!!!!!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:41

Barcelano schreef:
Je ziet inderdaad wel een verschil tussen europeese maatstaven en de amerikaanse.

Heb je dan weleens gezien met wat amerikanen met hun kinder doen van die schoonheids wedstrijden...my god..... :r

Dat is helemaal gestoord :x maar goed al die extremen erin fokken zorgt ook weer voor meer gezondheidsproblemen. Triest eigenlijk.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:42

Laatst bijgewerkt door Barcelano op 22-03-12 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:43

Het is Belgische makelijk, ik had niet anders verwacht :D

Maar euhm, heb het stiekem toch meer voor een iets robuuster ras...

België mag toch eens iets positiefs hebben he :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:43

Het is dus Amerikaanse makelij, geen Vlaamse ;) sorry :P

Mi_Amore

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:45

Pfff onze premier is ook geen Belgische makelij maar waant zichzelf wel Belg :')
Kan dit dan toch even meetellen? :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:47

Haha och, nou vooruit dan :(:)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:49

Barcelano schreef:
Heb ook te maken met het kunnen van de ruiter.
Vind het knap zo paard op grand prix maar zie hier en daar wel wat foutjes :o

Ik heb ook 2 arabs ik weet dus dat ik rijtechnisch heel sterk moet gaan rijden om hun natuurlijke ruime gang werk oa het zadel te behouden...
En hier zie je bij combinaties het nog weleens ontbreken...en dan krijg je vooroordelen van het ras...

Ik vind het absoluut knap dat ze op dat niveau kunnen rijden.. Maar ik mis toch altijd actie.. Voor endurance bijvoorbeeld is het ideaal als het paard zo makkelijk zonder teveel poespas loopt. Maar heb in de ring tot nu toe nog niet gezien, eentje die lekker actief zijn benen ook nog ruim optilt, ik vind dat ze dat best moeten kunnen eigenlijk, vreemd dat je het nooit echt ziet.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:53

Wat een lelijkerd :')

Sorry hou helemaal niet van zoeen wipneus...
Nee niet mijn smaak :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:54

Lepeltje schreef:
Barcelano schreef:
Heb ook te maken met het kunnen van de ruiter.
Vind het knap zo paard op grand prix maar zie hier en daar wel wat foutjes :o

Ik heb ook 2 arabs ik weet dus dat ik rijtechnisch heel sterk moet gaan rijden om hun natuurlijke ruime gang werk oa het zadel te behouden...
En hier zie je bij combinaties het nog weleens ontbreken...en dan krijg je vooroordelen van het ras...

Ik vind het absoluut knap dat ze op dat niveau kunnen rijden.. Maar ik mis toch altijd actie.. Voor endurance bijvoorbeeld is het ideaal als het paard zo makkelijk zonder teveel poespas loopt. Maar heb in de ring tot nu toe nog niet gezien, eentje die lekker actief zijn benen ook nog ruim optilt, ik vind dat ze dat best moeten kunnen eigenlijk, vreemd dat je het nooit echt ziet.

Omdat het laatste stukje techniek ontbreekt...
Het moet ook kunnen.
Barc had veel knie actie als je dan nog eens de achterhand er goed onder krijgt....

Los lopen ze namelijk niet op de voorhand...

Maar men focust zich altijd eerst teveel op de voorkant...

Je vraagt eigelijk natuurlijk iets heel tegenstrijdig.....

Een arabier hoort zijn hoofd arrogant en hoog te dragen.....
En wij willen ze naar beneden hebben.....dat vereist dicipline en een goede training...

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:56

Allemachtig wat een Barbie paardje.. :+ hij lijkt me zo kwetsbaar. Hij heeft wel wat maar niet echt mijn smaak

GamblersCup

Ik heb net gegoogles op Magnum Psyche, maar jemig, die is helemaal gemuteerd! Da's toch geen paard meer... vreselijk.
Ik krijg een beetje een doorgefokte-honden gevoel bij het zien van zulke beesten.

sherif

Lepeltje schreef:
Moet wel eerlijk toegeven dat ik nog nooit een goede grand prix arabier heb gezien, misschien zijn ze er maar degenen die ik kan vinden vind ik zwaar teleurstellend :o

Een Arabisch Volbloed is van origine geen sportpaard, maar een goed gebruikerspaard, en oorlogspaard vroeger, er zijn echter wel wat Arabs welke op hoog nivo dressuurmatig worden uitgebracht,en de echte uitschieters hierin zijn uitzonderingen op de regel.

QR Marc is gefokt door Quail Ridge Arabians California.
Voor ons liefhebbers van het AV ras beschikt hij over een pedigree om van te watertanden, dus niet geheel vreemd dat er een legio mensen zijn die het gevraagde dekgeld gewoon betalen. Voor alles een liefhebber moet je maar denken.

QR Marc is op jonge leeftijd naar Europa gekomen, en op dat moment ontstond er een ware hype rondom deze hengst, gevolg dat hij imo op jonge leeftijd al "uitgebuit"werd voor de dekdienst.
Ondanks dat deze hengst een ontzettend mooie uitstraling heeft, valt het me wel op, dat ondanks al zijn nakomelingen, er maar een paar uitspringen.

Daarnaast zijn alle shows welke dieren lopen momentopnames, dus bij de vlg show kan er zo weer een andere winnaar opstaan.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:00

GamblersCup schreef:
Ik heb net gegoogles op Magnum Psyche, maar jemig, die is helemaal gemuteerd! Da's toch geen paard meer... vreselijk.
Ik krijg een beetje een doorgefokte-honden gevoel bij het zien van zulke beesten.

Ik begon je al bijna te missen :P

Fijne uitleg Sharif............

Maar ik denk zo vaak met fokken dat we soms het doel uit het oog verliezen om wat er op dat moment de vraag is op de markt....
Dat zie je bij zoveel rassen....

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:07

GamblersCup schreef:

+1

Ben ik het helemaal met je eens :P

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:08

Prachtige AV!

Denk dat de titel inderdaad Mooiste Arab ter wereld moet zijn.

Smaak is persoonlijk, ik vind dit een gigantisch mooi dier om te zien. Alles lijkt te kloppen aan het dier.

Vind het wel erg jammer dat sommige mensen zo vreemd en imo provocerend willen reageren. Ieder z'n ding en smaak toch? Laat elkaar, en in dit geval het paard, dan ook in waarde.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:10

Mooi hoor Arabieren en hun holling in hun neusrug maar deze is gewoon zo krom als een banaan... :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:10

Joh nanne, we zijn met een jihad bezig, wel even lezen hoor :D :D
Hoewel die nog niet echt wil lukken.

Edit: totdat de fout in de titel aangepast is natuurlijk, als die correct is valt er niets meer te ji-haden ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:12

Ik had de gekscherende opmerkingen over een jihad wel gelezen, maar sommige opmerkingen vind ik persoonlijk kant noch wal slaan.

Weet je wat het is? Als AV liefhebbers zoiets zeggen in een topic over de mooiste KWPN'er word half Bokt gek. Dat vind ik gewoon jammer. ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:13

GamblersCup schreef:

ik googelde ook, en ik vind dat echt niet paardwaardig :n

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:14

GamblersCup schreef:
Joh nanne, we zijn met een jihad bezig, wel even lezen hoor :D :D
Hoewel die nog niet echt wil lukken.

O:) wat zijn we opeens vriendelijke eigelijk op bokt ~~}> :x

Nee hoor top ieder zijn smaak.......

Let niet op mij ik heb een beetje een jollige bui :):)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:15

Tja, dat kan Nanne, dat je sommige opmerkingen "persoonlijk kant noch wal vind slaan". Mag best. Maar je moet het natuurlijk niet persoonlijk op gaan vatten ;)

En als half bokt gek wordt als AV liefhebbers gekscherend dingen in een KWPN topic zeggen, waarvan de titel fout is, dan is half bokt erg kinderachtig bezig. Ik vind KWPN-ers trouwens echt heel saaie paarden. Die zijn zo standaard. Nietszeggend. Zeker als ze ook nog eens voskleurig zijn. Geen uitstraling, niks aan bijzonderheden, dertien in een dozijn. Ja, ik zou met je meedoen in zo'n topic :D

Edit: 100 typfouten eruit gehaald, nu de rest nog...
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 22-03-12 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:17

Nanne schreef:
Ik had de gekscherende opmerkingen over een jihad wel gelezen, maar sommige opmerkingen vind ik persoonlijk kant noch wal slaan.

Weet je wat het is? Als AV liefhebbers zoiets zeggen in een topic over de mooiste KWPN'er word half Bokt gek. Dat vind ik gewoon jammer. ;)

Ik ging er vroeg echt vol op in hoor als mensen wat verkeerd over mijn lieveling ras zeiden /3
Maar je kan ze toch niet over halen om het prachtige dieren te vinden...
Dus ieder zijn mening....

Ik ben wel zo dat ik ieder ras zijn charmes vind hebben..........van Shit lander tot graflingers
Tja RareBieren zijn toch echt wel mijn ding............

Maar je kan niemand je wil opleggen anders had je wel een andere naam gekregen :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:18

Over smaak valt gewoon niet te twisten. Maar ik blijf erbij: het komt allemaal door de titel. Anders had ik jullie AV-fans wel met rust gelaten 8-)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:19

MarlindeRooz schreef:
GamblersCup schreef:

ik googelde ook, en ik vind dat echt niet paardwaardig :n

Tja.. Magnum Psyche.. Daar zijn al 101 discussies over geweest.

Is hij doorgefokt? Ja, absoluut.
Maar ik persoonlijk vind hem niet lelijk. Hij heeft wel iets, al kan ik mij wel voorstellen dat sommige mensen hier absoluut niet van houden. :j

GamblersCup,

Het is ook niet persoonlijk opgenomen hoor. ;)
Slechts een observatie waarna ik een conclusie trok en deze wou delen. :)

KWPN vind ik persoonlijk ook saai, al kunnen er best wel mooie dieren tussen zitten. Maar wat jij zegt.. Standaard, dertien in een dozijn.

Barcelano,

Ik wil niemand mijn wil opleggen hoor.