Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:53

xmarliez schreef:
http://i44.tinypic.com/33tkmiv.jpg
'Nieuwe troef' ;) zo halen we olymisch goud, met 'totale controle'.
Jammer dat hij een goed opgeleid paard zo naar de kl*te rijdt in 2 maanden tijd.

Enne dit is geen moment opname, iedere seconde wordt er zo gereden maargoed wij moedigen dat natuurlijk alleen maar aan.

@xmarliez: afgezien van je botte manier van uitdrukken, twee dingen: de foto is per definitie een momentopname(essentie van een foto) en ten tweede: verder in de discussie beweer je dat we van een foto kunnen aflezen dat er geen Takt is. Sorry maar het is onmogelijk om Takt(zuiver bewegen in een bepaalde gang) te beoordelen ahv een stilstaand beeld(foto)

Je mening over paard en ruiter laat ik verder voor wat ze zijn.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-03-12 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, geen foto's quoten aub

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 06:54

GamblersCup schreef:
Kel2004 schreef:
:D
Maar het grote verschil is dat dressuurruiters zich nooit bemoeien/uitlaten over vrijheidsdressuur, maar de vrijheidsressuurmoraalridders laten zich wel altijd uiten over de top van de dressuur wereld :? Apart toch altijd...

Niet apart, heel logisch eigenlijk... dressuurruiters kúnnen geen commentaar geven op "mensen met bosponies" want het IS gewoon diervriendelijk. Andersom is de diervriendelijkheid soms érg ver te zoeken.. vandaar het commentaar. Je paard in z'n bek trekken, een bit in, sporen in z'n pens douwen, een onnatuurlijke dressuurhouding aan laten nemen en dan zeggen dat het "ontspannen is" want het beest schuimt als een idioot...

En nee, ik ben geen mens met bosponies, ik zoek een gulden middenweg. Plezier en gezondheid voor paard, plezier voor mij. Ik ben gedeeltelijk dressuurruiter en tegenwoordig weer springruiter als hobby erbij, wat ook niet echt natuurlijk is. Ik hoef geen discussie nummer 500 te beginnen hier, maar ik wilde toch even op deze opmerking ingaan. Lógisch dat de dressuurprikkers commentaar krijgen.

Ik wilde dat je gelijk had..... Maar al te vaak zijn de mensen die zoveel commentaar hebben op anderen, zelf veel erger dan je ooit zou kunnen vermoeden tegen hun paard, hebben ze weinig geduld, kunnen ze niet rijden en botsen ze op de rug om, trekken ze zich op aan het bit, en gebeurt het regelmatig dat ze helemaal onterecht uit hun slof schieten tegen hun paard "omdat hij niet doet wat ze willen" omdat ze niet kunnen rijden en niet begrijpen dat hun hulpgeving niet correct. Juist omdat ze zich niet willen verdiepen in het rijden hebben ze er een ongenuanceerde mening over. Dit komt voort uit onbegrip en onwetendheid, en daar lijdt hun paard maar al te vaak juist wél onder.
Ik zou liever het paard van Edward zijn dan van al die mensen die menen op hem af menen te moeten geven. Dan stond ik tenminste bij iemand op stal die wist wat hij deed en kon rijden!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:41

SanderD schreef:
Homiafortuna schreef:
Mag hij dit paard wel meenemen naar de Olympische Spelen. Er was toch een bepaalde datum. Als het paard dan nog niet in je bezit was, mag je het niet uitbrengen op de Olympische Spelen?

Ik denk dat je de 31 december-regeling bedoelt, na die datum mogen paarden niet meer van eigenaar gewisseld zijn als ze aan de OS 2012 mee willen doen (zie het verhaal van Carl Hester bijvoorbeeld). Ik neem aan dat Undercover het afgelopen halfjaar niet van eigenaar gewisseld is, dan kan Edward een poging doen zich er mee te kwalificeren.

Ik word verder nog niet warm of koud van dit paard, het filmpje maakt beoordelen lastig maar ik vind hem nog te weinig opgericht lijken, ik zou hem graag IRL eens zien. Tot nu toe charmeren Rubin en vooral Jack Sparrow mij vele male meer.

Smeetjoew heeft een foto op haar Facebook van deze combinatie in de piaffe, hele mooie oprichting, mooie open verbinding en een waanzinnig achterbeen. Ik zie het wel zitten hoor :j
Misschien niet voor de OS, maar wel voor Edward in het algemeen :j

En met de post boven mij:
Daar kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn :j

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:46

Denk toch dat hij beter met Romanov kan gaan, of Glock kan Totilas terug kopen!!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:32

Bizzybijtje schreef:
spatter schreef:
wat een rare verhoudingen heeft dat paard, het lijkt wel een tandem :?
klopt dat filmpje wel?

Dat is het beeldformaat van de camera. Net de indoorkampioenschappen gekeken en alle paarden zagen er zo uit :D

Wou al vragen hoe een paard zo lang kan zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:18

koenborias schreef:
Denk toch dat hij beter met Romanov kan gaan, of Glock kan Totilas terug kopen!!

Daar voelen de buren zich te goed voor :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:23

haha, nee zal nooit gebeuren...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:39

koenborias schreef:

Al werd Totilas vandaag nog terug gekocht, dan kan Edward er niet mee naar de OS :) Dat is dus onzin.