De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:55

dieuwertje_ schreef:
met wat voor bit worden ze in colendoorn dan bereden? zijn dat niet van die normale bitjes?

Geen bit, maar alleen een halster ;)

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:55

Ik heb vorig jaar de nieuwe paarden verblijven op slagharen gezien, en dat zag er heel netjes uit, ook de paarden die daar nu worden gebruikt voor de nieuwe show zien er goed verzorgd uit.
Zoals dat jaren geleden ging, dat kon gewoon niet, maar ik denk dat ze dat daar ook best beseffen.
Als ze er goed mee omgaan, zie ik niet echt het verschil tussen een manege en dit.
Laten we ze in ieder geval het voordeel van de twijfel geven, en eerst eens kijken hoe het gaat lopen, voor iedereen meteen begint te veroordelen.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:57

vuurneon schreef:
dieuwertje_ schreef:
met wat voor bit worden ze in colendoorn dan bereden? zijn dat niet van die normale bitjes?

maar iemand zei dat ze met hele strenge bitten rijden..

vuurneon

Re: De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:59

Is al jaren niet zo :)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:05

zijn het niet de kinderen zelf die een hoofdstel hebben,en die gebruiken. omdat bij de huisjes geen toezicht is op de pony,s en gewoon met hoofdstel gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:13

valt laatste jaren reuze mee al zeg ik het zelf...

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:41

Ik weet niet wat ik er precies van moet vinden. Twee seizoenen terug zijn er knuffelpony's in het park gekomen, maar zo knuffelig waren die pony's niet. Had veel gehoord over bijtende ponytjes. Ben benieuwd hoe dat dit seizoen dan gaat.
Ik ga mij vast voorbereiden op klagende en zeurende mensen :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:46

66996236 schreef:
20 jaar klopt niet. Ik ken ze nog en ben inmiddels 25 weet zeker dat het minder lang geleden is.

Nee, dat klopt volgens mij ook niet.
Ik werk er. De mensen vragen vaak waar de rijpony's zijn. Dan was ons standaard antwoord; Die zijn er al 10 jaar niet meer.
Ik ben 19 en ik heb nog foto's van dat ik daar op een pony 'gereden' heb.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:47

dieuwertje_ schreef:
vuurneon schreef:

En zó komen de roddels in de wereld.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:49

GamblersCup schreef:
Kun je dan ook vertellen waaróm niet?

als ik het goed heb, gaat het in zo'n pretpark doorgaans niet om de pony maar om
de eenmalige gebruikswaarde van een pony,

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:14

Ik begrijp nooit zo goed waarom (bijna) iedereen altijd meteen zo moeilijk doet, er wordt duidelijk verteld dat er goed voor de pony's wordt verzorgt...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:26

GMR schreef:
Ik begrijp nooit zo goed waarom (bijna) iedereen altijd meteen zo moeilijk doet, er wordt duidelijk verteld dat er goed voor de pony's wordt verzorgt...

misschien heb je gelijk voor 20...
prachtige pony's heb jij zelf <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:52

S_imonee schreef:
66996236 schreef:
20 jaar klopt niet. Ik ken ze nog en ben inmiddels 25 weet zeker dat het minder lang geleden is.

Ik werk er. De mensen vragen vaak waar de rijpony's zijn. Dan was ons standaard antwoord; Die zijn er al 10 jaar niet meer.

Oef ik dacht al, ben ik al zo oud? Kan me nog heel goed herinneren dat die pony's er waren en toen reed ik zelf ook al.. Was toen dus minstens 8 en nu 28.. Vond het toen al zielig eigenlijk ook, moesten door die rare geulen lopen :n

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:27

Het valt nog met met hoe oud je hebt, hahaha!
Ja, ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden, als ik kijk naar die knuffelpony's van nu, ben ik benieuwd wat ze voor rijpony's aanschaffen.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:34

Vindt het niet zo'n ramp,als ze maar respectvol en goed met de pony's omgaan en voor ze zorgen. Als ik die verhalen van die andere attractiepark hoor die ook zulke pony's hebben..moet ik wel even slikken. Hopen op het beste. :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:37

rutting schreef:
zijn het niet de kinderen zelf die een hoofdstel hebben,en die gebruiken. omdat bij de huisjes geen toezicht is op de pony,s en gewoon met hoofdstel gaan rijden.

vroeger mocht je je eigen hoofdstel meenemen, maar sinds de bitten daar zijn afgeschaft mag dit ook niet meer, geen enkele pony wordt dus nog met bit gereden

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:52

beter om,gelukkig

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:56

dieuwertje_ schreef:
vuurneon schreef:

Als ik zeg dat ik de koningin ben, geloof je dat dan ook? ;)

Ik weet niet hoe het vroeger ging bij Slagharen, maar wat ik wel weet is dat er vrij strenge eisen zijn voor dit soort praktijken met dieren in attractieparken etc. Ik denk dat het dus wel goed gaat komen qua welzijn. Over die gillende kinderen etc, ik weet niet of diegene die dat zeggen wel eens een stap in een manege hebben gezet. Ik laatst toevallig na jaren weer eens en ben een dag doof geweest. Denk dat dat dus niet echt een sterk argument is ;)
Wat ik wel weet is dat er in ieder geval voor de pony's goed wordt gezorgd: die staan nu al vanaf dat het park gesloten is met zo'n 30 shetjes samen op een stuk land van zo'n 20 hectare, dus een hectare gras per pony, dus qua oppervlak per dier zit het wel goed. Ook de paarden die gebruikt worden voor de shows in het park zijn goed verzorgd, krijgen gewoon hun rust net als 'gewone' manegepaarden. Ik zeg: eerst zien, dan oordelen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:15

Met de huidige regelgeving en de publieke opinie mag er niks fout gaan of het is snel afgelopen met de attractie (en de goede naam van het park). Ik zou wel graag zien dat de pony's ieder een vaste begeleider hebben om zich op te richten, zodat het constant andere kindjes op de rug hebben niet zoveel uitmaakt. Slechts 1 medewerker die alles in de gaten moetn houden (incl. eigenwijze ouders) komt denk ik ellende en klierende pony's van.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:25

Heel vroeger had je ook pony's die kinder ritjes moesten lopen in de Efteling, die waren toen gevestigd waar het treintje nu is als ik het me goed herinnert.

Maak me ook zorgen over hoe ze met de pony's zullen omspringen tussen zeggen dat je er goed voor zorgt en werkelijk doen is een groot verschil!

Yvonne1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:33

Wij zijn vorig jaar geweest maar de pony's hebben geen hoofdstel maar een halster en geen zadel.
De hele dag je pony bij je hebben kan ook niet, ze moeten savonds om 18.00 uur weer naar stal.

Ik heb het ervaren als bijzonder netjes geregeld en de pony's waren ook netjes bekapt.

Wij gaan dit jaar weer met onze dochters.

En ja uitzonderingen zijn er altijd, dametjes die denken dat ze alles met die lieverds kunnen doen en die moeten ze weren dan he?
Of de pony afnemen voor die dag!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:16

Yvonne, jij hebt het over colendoorn, das wat anders

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 07:41

hiphorse schreef:
annebe schreef:
Nee collendoorn heeft pony's. Slagharen al jaren niet meer.
Maar gezien de bitjes en hoofdstellen waar ze mee rond rijden, hoop ik dat ze het beter aan gaan pakken dan Collendoorn.
Te trietst voor woorden!

in collendoorn is het al ong. 3/4 jaar verboden om met bit te rijden ;)

Da's in elk geval een vooruitgang...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:35

Een rijpony, is dat volgens Slagharen een shetlandertje? Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ze zijn niet voor niets ooit van het concept afgestapt toch. Wel dapper dat ze het weer proberen.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:46

stef schreef:
hoort slagharen en colendoorn nu eigenlijk bij elkaar of niet"?

Niet meer.

Er is een zoon van de oprichter van Slagharen die Collendoorn beheert, sinds het Ponypark city heet (2005) is het volgens mij niet meer '1 bedrijf'
Een dochter van de oprichter is directrice bij Slagharen (volgens mij ook met een aandere broer, en iemand van 'buitenaf')

Er zit tegenwoordig ook een hek tussen de weides op Slagharen, de achterse weides zijn van Collendoorn.

S_imonee schreef:
66996236 schreef:

Volgens mij was het ook in 1999 dat de pony's er voor het laatst waren, toen verdween ook de westernshow, Ponypark werd toen Attractiepark, er was ook lang geen (levend) paard meer op het park...