Zeven paarden ten val bij paardenrace, slechts één finisht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:16

kyrkelover schreef:
Dat wordt voornamelijk in Amerika gedaan, waarom en of dat nu echt nodig is ja daar zijn de meningen zelfs in de rensport over verdeelt.
Maar dat is niet waar het hier om gaat de baan was inderdaad niet goed maar om een andere reden als gladheid. Waarom weet de organisatie niet.
Maar om te stellen dat iedereen kan zien dat die baan glad is nee dat is niet zo.
Zo zijn er in Zwitserland ook koersen op ijs daar gaan ze toch ook niet continue onderuit omdat het glad is, of ijslanders die op het ijs lopen. Dan denk je ook ijs is glad maar door aangepast beslag in dat geval kun je er gewoon rijden. Zo is het ook met deze banen, het lijkt glad maar dat is het totaal niet.
Ik vindt de kans groter dat ze gestruikeld is doordat ze om het zo maar te zeggen een been niet op tijd omhoog kreeg uit de modder als door gladheid.

Ja, maar de koersen op ijs worden gereden met spikes onder, waardoor ze enorm veel grip op het ijs hebben ;)

En ik verwerp je argument, dat iedereen daar goed voor zijn paard zorgt omdat het zijn geld is. Ik vind het er erg gevaarlijk uitzien, en natuurlijk op elke baan kunnen ongelukken gebeuren, maar deze baan ziet er wel zo spekkie glad uit...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:17

kyrkelover schreef:
Overigens als je nog steeds niet overtuigt bent. Kijk eens naar het filmpje op 1,25 min.
Daar gaat 1 van die volbloeden vol in de remmen maar glijdt niet door.
Als het glad was geweest krijg je 100% een sliding stop effect.

Nou zo vol in de remmen gaat hij niet, en hij glijd wel degelijk een beetje door, maar omdat hij springt kan hij gemakkelijk verder lopen.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:17

vreselijk.... |(

link doet het niet bij mij?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-03-12 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:19

Daar zeg je het goed, het ziet er zo uit.
Maar als je de paarden ziet rennen zie ik ze eigenlijk niet glibberen.
Ik vindt als die merrie valt je ook niet echt kunt zien dat ze weg glijgt eerder zich verstapt/struikelt net wat.
En daarna aan het eind van het filmpje als al die losse paarden daar rond rennen en eentje vol in de stop gaat glijdt die ook niet door.
En als ze met die snelheid stoppen en het was glad had hij door die reling gegleden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:22

kyrkelover schreef:
Daar zeg je het goed, het ziet er zo uit.
Maar als je de paarden ziet rennen zie ik ze eigenlijk niet glibberen.
Ik vindt als die merrie valt je ook niet echt kunt zien dat ze weg glijgt eerder zich verstapt/struikelt net wat.
En daarna aan het eind van het filmpje als al die losse paarden daar rond rennen en eentje vol in de stop gaat glijdt die ook niet door.
En als ze met die snelheid stoppen en het was glad had hij door die reling gegleden.

Lees even mijn reactie daarop ;)

Mensen zien een filmpje, en die interpreteren dat alszijnde glad. Jij interpreteert het alszijnde niet glad. Respecteer elkaar daar even in, want de waarheid weet niemand. Ook jij niet.

kyrkelover

Re: Zeven paarden ten val bij paardenrace, slechts één finisht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:48

Ik denk inderdaad dat het niet glad is door het zien van het filmpje en de manier waarop de paarden kunnen rennen.
Als je overigens wat research doet kun je lezen dat de merrie niet uitgleed maar een been brak en daardoor viel.
En ja dat is ontzettend erg en ik denk dan ook dat er zeker wat mis is met de baan, wat weet ik niet, dat weet waarschijnlijk alleen de baancontroleur.