Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:12

wendyenbram schreef:
Ik ben ook altijd heel vriendelijk, Maar mag je dan omdat je vriendelijk bent je paard overal laten poepen zonder het op te ruimen.(he ik ben tenminste wel vriendelijk)

(he maar ik rook niet) daar doet het me aan denken aan die reclame

?
gaat dat over mijn os?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:13

Share schreef:
Even voorop gesteld. Ik ben helemaal niet de beroerdste hoor, hou altijd zoveel als mogelijk rekening met andere medeweg gebruikers. Steek áltijd vriendelijk mn hand op om mensen te bedanken of om richting aan te geven. Hou ook áltijd zoveel als mogelijk de berm aan zodat er geen poep op de weg beland. En als mijn paard toch op de weg poept en de situatie is veilig genoeg dan zal ik ook zeker niet de beroerdste zijn om het aan de kant te vegen.. Maar om nou zo een heisa te maken als er eens een drolletje ligt wat met de eerste de beste regenbui weg is, vind ik piepen om niks..

Maar zo'n drolletje is bij de eerste de beste regenbui niet weg en wordt daardoor ook nog eens rete glad ;).

Als de keutel bij de eerste de beste regenbui weg zou zijn, hoefde ik nooit meer de weide uit te mesten :+.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 01-03-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:15

andersom - vind jij dat ze lijden ? echt lijden ?
en is dat lijden alleen om een paardenhoop ?
zolang er zulke overdreven beeldspraak word gevoerd, moet ik andere voorbeelden geven.
ik heb genoeg menselijke ellende gezien,om te weten wat lijden is.
net als dat de overlast van ruiters overdreven is, vegeleken bij andere hobbys.maar goed,laten we dat zeker voor wat het is.
let wel ; ik ben zelf fietser, zonder rijbewijs.woon hier al 13 jaar, en nog niet 1 x om een paardenhoop hoeven te laveren.
maar goed, toch vind ik dat een fietser niet om hopen hoeft te laveren, gek genoeg.
zou het in de berm geschopt MOGEN worden, kan ik daar prima mee leven, en dat is voor mij makkelijk te doen..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:15

Het zou wel erg helpen als het probleem niet eenzijdig bij de ruiters werd neergelegd. Of hebben ze daar een ruim netwerk aan ruiterpaden voorhanden??? Ik denk het niet.

Poepzakken zijn levensgevaarlijk, ik zie je grietjes met hupsige pony's al gaan met de poepzak.
Afstappen is ook niet altijd een optie. Of doordat het gevaarlijk is (bijvoorbeeld langs een 80km weg) of omdat het fysiek niet kan (ik heb een groot paard en kans a.g.v. een beperking niet meer op mijn paard komen zonder trapje. Ik rij dus na het rijden langs de eventuele plek des onheils en ruim het op. Dat gaat al jaren goed.

Moet het wel op een poepzak aankomen (wil niet met mijn westernzadel) dan neem ik het risico van de boete wel.

Maar godzijdank staat mijn paard in landelijk gebied en hebben wij geen last van dit soort idiote maatregelen.
Laatst bijgewerkt door Anya op 01-03-12 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:16

Hoe glad wordt zo'n hoop in een berm zou je denken he?

spicegirl

eens met anya ! :j
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 01-03-12 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Wendy1978 schreef:
wendyenbram schreef:
Ik ben ook altijd heel vriendelijk, Maar mag je dan omdat je vriendelijk bent je paard overal laten poepen zonder het op te ruimen.(he ik ben tenminste wel vriendelijk)

(he maar ik rook niet) daar doet het me aan denken aan die reclame

?
gaat dat over mijn os?

nee over het verhaal dat ze eerst roepen dat ze de poep niet op willen ruimen dat ze het belachelijk vinden
en in een volgende post over hoe vriendelijk ze wel niet zijn, want iedereen mag paardje aaien en ze steken de hand op. vandaar!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:19

@wendyenbram - begrijpend lezen vormt een probleem zie ik ...ik heb meerdere keren al gezegd dat ik zeker WEL wil, maar zo 1,2,3 geen oplossing zou weten.
en vriendelijkheid kost niets, ook niet voor jou..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:21

Ik geef de gemeente groot gelijk als het inderdaad voor veel klachten zorgt en aantoonbaar overlast bezorgd.

Wij als ruiters hebben het er dan zelf naar gemaakt. En hoe we dat oplossen, kom op mensen, een beetje meedenken en creativiteit gebruiken. Naast een poepzak zijn er nog tal van oplossingen, en ik denk inderdaad dat je een paard, naast zadelmak maken, ook heus kan laten wennen aan een poepzak.

Maar er zijn heus wel meer opties : Een tuinschepje of kinderschepje heb je zo in een vuilniszak gerold en in een klein rugzakje gedaan. En kan je niet afstappen dan ga je later maar terug met de auto/fiets. Of je neemt de boete voor lief...

En als de ruiters in Ridderkerk nou eens een groep oprichten die 2x per week de stront op de plekken met de meeste overlast gaat weghalen, nou reken maar dat de mensen daar dan respect voor hebben. Wie weet hoeven deze maatregelen dan helemaal niet genomen te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:22

Nou ik weet niet wat jullie paarden eten dat de mest niet weg is na een regenbui en dat het glad word.. :? wat een kul zeg... :z Een platgereden naaktslak dát is glad!
Waarmee ik nog niet wil zeggen dat ik het niet snap.. maar overdrijven is ook een vak..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-12 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:23

spicegirl, ik heb al in 1 post laten weten dat ik nu wel JE en JIJ schrijf, omdat jij en ik nu steeds schrijven.
maar dat je hier ook een andere naam kan schrijven van iemand die niet wil opruimen.
JIJ kwam pas NA die post van mij met je verklaring dat je wel wilt maar nu nog niet aan de orde is.

zelf vind ik dat dit nu wel een goed onder de aandacht mag komen. zelfs als het een 1-april grap blijkt te zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:26

Hebben jullie in Ridderkerk misschien een wethouder met een ruitersportzaak?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:28

Share schreef:
Nou ik weet niet wat jullie paarden eten dat de mest niet weg is na een regenbui en dat het glad word.. :? wat een kul zeg... :z Een platgereden naaktslak dát is glad!
Waarmee ik nog niet wil zeggen dat ik het niet snap.. maar overdrijven is ook een vak..

Nee, hoor. Ga er maar eens bij staan als het regent. Wordt flink glad en zo'n hoop is echt niet meteen weg :).

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:30

_San87_ schreef:
Share schreef:

Nee, hoor. Ga er maar eens bij staan als het regent. Wordt flink glad en zo'n hoop is echt niet meteen weg :).

maar iedereen schopt natuurlijk die hoop in de berm als paardje het perongeluk op de weg doet :j

dus dat in de berm glad wordt is niet zo'n probleem :D

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:30

echt belachelijk, een poepzak onder de kont van je paard. levens gevaarlikj!!! veel gevaarlijk dan dat drolletje wat op de weg ligt.
zie mijn paard al aan de kletter gaan omdat hij schrikt van zijn eigen drol die in een zak neer ploft.
en dan nog eens te bedenken dat mijn paard soms wel 4 tot 5 keer poept per rit, gaat nooit passen :D dan heb ik een xxxxxl zak nodig
en afstappen is voor mijn ook geen optie, kom ik er nooit meer op of ik moet ook nog eens een krukje gaan meenemen voor het opstappen, een bezem en een schep om de poep bij elkaar te rapen en dan nog eens een zak om het in te doen.
misschien maar een aanhangwagentje meenemen om alles in te kunnen doen :j

ridderkerk moet toch echt eens beter gaan nadenken, denken wij ruiters ook eens moeten gaan klagen over onze veiligheid.

en over gladheid gesproken, half ridderkerk word niet eens gepekeld als het vriesd. in onze wijk zijn de straten altijd spekglad, met en zonder paardenpoep

Yucca

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:33

Ik verbaas me er echt over hoe jullie dit probleem wegwuiven....iets met kop in het zand steken geloof ik.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:35

kijk en weer 1 die haar probleem bij een ander neerlegt.
Omdat JIJ niet op kan stappen, moet ridderkerk maar aan jou denken?
enn ogmaals als iedereen altijd de moeite had genomen om poep weg te schoppen, had ridderkerk nu niet met zo`n belachelijke regel hoeven te komen.
en niet op kunnen stappen? een buiterit maatje van mij zoekt altijd wel een paaltje boomstronk of wat dan ook. in het ergste geval stap ik ook af en geef geef haar een voetje.

en ruiters moeten niet gaan klagen over hun veiligheid, Die moeten ze zichzelf bieden door met getrainde paarden de weg op te gaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:36

spicegirl schreef:
@san- makkelijk gezegd.aan een westernzadel kan ik geen staartriem doen..

Aan een dressuur, spring of veelzijdigheidszadel meestal ook niet hoor.

Meestal zit die mogenlijk alleen aan ponyzadeltjes.

Poepzakkenverplichten vindt ik te idioot voor woorden.
Dat je de poep de berm in schop vindt ik ook normaal. Het voetgangers pad dien je bij voorkeur te vermijden net als het fietspad. Dat is echter niet altijd zo makkelijk te doen omdat de gemeente ook vaak zwaar in gebreken blijft ten op zichte van ruiterpaden en routes.

Schadelijk voor de volksgezondheid :roll: en die hondepoep waar ik over moet hinkstapspringen hier op de stoep dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:38

Yucca schreef:
Ik verbaas me er echt over hoe jullie dit probleem wegwuiven....iets met kop in het zand steken geloof ik.

Ik heb hier nog maar weinig mensen gezien die het wegwuiven eigenlijk.. Wel mensen die het snappen en zich best willen inzetten maar die zich ergeren aan het overdrijvings gehalte hier.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:39

Waar zijn onze eigen waarden en norman gebleven en het zinnetje 'wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet?

Super kinderachtig om met een vingetje te wijzen naar een andere: maar hunnie doen het ook niet...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:40

Share schreef:
Yucca schreef:

Ik heb hier nog maar weinig mensen gezien die het wegwuiven eigenlijk.. Wel mensen die het snappen en zich best willen inzetten maar die zich ergeren aan het overdrijvings gehalte hier.

Ik zie genoeg mensen die zich niet willen inzetten hoor: geen poepzak, geen schep mee, niet willen afstappen...

wendyenbram

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:43

ik zie idd dat veel mensen zich wel in zouden willen zetten, als ze er maar geenmoeite voor hoeven te doen.....
en wegwuiven? jazeker de drollen zijn er niet veel, spoelen zo weer weg, fietser ziet ze al van ver liggen.............. tja.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:44

wendyenbram schreef:
kijk en weer 1 die haar probleem bij een ander neerlegt.
Omdat JIJ niet op kan stappen, moet ridderkerk maar aan jou denken?
enn ogmaals als iedereen altijd de moeite had genomen om poep weg te schoppen, had ridderkerk nu niet met zo`n belachelijke regel hoeven te komen.
en niet op kunnen stappen? een buiterit maatje van mij zoekt altijd wel een paaltje boomstronk of wat dan ook. in het ergste geval stap ik ook af en geef geef haar een voetje.

en ruiters moeten niet gaan klagen over hun veiligheid, Die moeten ze zichzelf bieden door met getrainde paarden de weg op te gaan.

dan moet je wel met een maatje op stap gaan en ooit moet je toch beginnen op straat met jonge paarden.
ik rijd trouwens dagelijks door de straten van ridderkerk in de auto(maar zelden met mijn paard) en kom maar zelden paardenpoep tegen en als je het dan tegen komt dan ligt het al helemaal uit elkaar.
ik heb helemaal niks tegen het opruimen van paardenstront hoor. maar ik zou liever iets aan de gemeente betalen dat de gemeente dan een extra rondje doet met de bezemwagen of zo, want dat is een stuk minder gevaarlijk dan een poepzak en je strond aan de kan van de weg schoppen is het nog niet opruimen. zijn hier maar weinig bermen langs de wegen waar wij kunnen rijden en dan ligt het nog tegen de stoeprand aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:47

Citaat:
Ik zie genoeg mensen die zich niet willen inzetten hoor: geen poepzak, geen schep mee, niet willen afstappen...

Je zou beter neer kunnen zetten: geen poepzak, geen schep mee, niet KUNNEN afstappen..

kijk er zullen er altijd zijn die hier laconiek in zijn en idd geen zin hebben om hun poep te ruimen en dus hun kop in het zand steken.. Maar het betuigd in dit topic toch ook wel een beetje aan gebrek aan begrijpend lezen. Er zijn paarden die nog moeten leren. Er zijn plekken die gewoonweg niet veilig zijn om op en af te stappen. Wat niet wilt zeggen dat die mensen er geen rekening mee willen houden. Die zullen echt hun poep wel wegschuiven/opruimen als hun paard eenmaal wel braaf genoeg is óf als de verkeers situatie wél veilig genoeg is..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-12 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:48

tja met een jong paard kun je ook de trailer pakken en richting bos/hei gaan. kun je het ook leren. en zodra je dan de straat op gaat kun je iemand meenemen om te helpen met poep wegschoppen.

ik heb al meerdere keren gezegd dat de poepzak maar een raar idee is en dat IK die ook niet bij mijn paard zou gebruiken. Maar poep de berm is trappen is een kleine moeite! en zelfs aan de kant van de weg trappen is beter dan midden op de weg laten liggen.