Uryanne, ik heb het hele topic gelezen, dus kalm maar.
shirleyp vroeg om voorbeelden en aangezien jij Zethar geen goed voorbeeld vindt, gaf ik er nog een paar.
Bovendien wilde ik juist het punt maken dat een heel groot percentage van de dekhengsten op Z+ -niveau loopt.
Overigens heb ik reeds van vele mensen vernomen dat de nakomelingenkeuring van Zethar onder minder optimale omstandigheden is afgenomen en dat dat de uitslag wel beinvloed zou hebben.
De nakomelingen die ik tot op heden heb gezien (op foto moet ik wel zeggen), vallen me gans niet tegen.
Met de prestaties in de sport van deze hengst en hopelijk genoeg nakomelingen op keuring, zou het mij niets verbazen als hij nog een kans krijgt.
Voor wat betreft die ideeen spuien, dat is nou precies wat mij in o.a. in het huiskamer-topic bespreken. Aldaar kun je veel van mijn ideeen lezen.
Eén van mijn ideeen is de facebook-pagina, waar ik voor elkaar probeer te krijgen verschillende types te laten zien door de fotomappen. Leuke nieuwtjes, sport- en keuringsuitslagen ed. te plaatsen om de veelzijdigheid (recreatie en (sub-)sport!) te laten zien. Tevens proberen we wat meer contact te bewerkstelligen tussen de Gelderse liefhebbers door schriktrainingen, dressuurclinics, strandritten e.d. te organiseren. En jonge mensen dus ook bij het GP te betrekken.
De pagina is net pas sinds eind oktober 2011 in de lucht en we hebben nu 150+ volgers en ongeveer 850 unieke bezoekers bekijken de webpagina elke week.
Ook plaatsen we af en toe "speciale" paarden op het prikbord samen met hun verhaal. (Zie fotoboek map "Hall of fame"). Op deze manier willen we de veelzijdigheid van het paard promoten.
Toevallig kreeg ik net een mail van een volger die zich afvroeg of ze het prikbord kon gebruik voor hulp bij de hengstkeuze. Ik weet niet of ze het aandurft, maar ik vind het een leuk idee.
Kortom, het moet een contact- en informatiepunt en vraagbaak worden. Een plek waar plaats is voor discussie, maar op een positieve, opbouwende manier. Tot nog toe lukt dat aardig. En het leuke is dat het bestuur Regio GP ook informatie aanlevert en ook inziet dat het meerwaarde heeft.
Het GP is beter te vinden (wij verwijzen weer door naar de juiste pagina's of contactpersonen binnen het KWPN indien nodig) en als men elkaar kan vinden, komt er ook meer communicatie en draagvlak. En dat is nodig. Ook binnen het GP is veel te veel verdeeldheid en daardoor wordt er veel gel*ld, maar te weinig gedaan. Het GP lijdt alleen maar onder die verdeeldheid. Er moet juist actie en communicatie komen.
Tevens hopen we via de FB-pagina een aantal nieuwe, sterke combinaties te werven die een leuke, interessante show kunnen neerzetten die past bij het imago van het GP.
Als we willen dat het KWPN ook meer actie onderneemt, moeten we zorgen dat er meer geld beschikbaar komt en het GP een groter "deel" van de leden van het KWPN gaat vormen. Kortom: geen lid??? Wordt lid!!! Wel lid?? Sta je in de juiste fokrichting??? Zien we je op de jaarvergadering en als vrijwilliger op de evenementen??
Het KWPN zelf heeft zelf juist een heel nieuw initiatief genomen om te proberen fokker-gebruikersgroepen te gaan organiseren. (Voor inhoud, zie FB

) Super goed initiatief en ik hoop dat men zich opgeeft en het van de grond komt.
Mijn punt: er zijn mensen met ideeen. Goede ideeen. Nu kijken of we ze tot uitvoer kunnen brengen.