Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Marit schreef:Arabesk ik vind dat je een beetje overdrijft. Je zit er zelf toch ook op, of niet soms?
Ik rij geen wedstrijden
Als mensen wedstrijden gaan rijden, wordt al snel het welzijn vh paard ondergeschikt aan de prestatiedrang van de mens!!
manic schreef:Volgens mij zijn de kaarten voor alle paardensport onderdelen allemaal supersnel uitverkocht, dus ik snap niet zo waar het "verminderde populairiteit" verhaal vandaan komt. Zelfs voor de cross zijn geen kaarten meer te krijgen en dat is niet eens gebonden aan het aantal zitplaatsen.
De mensen die zo anti Olympische spelen zijn vergeten volgens mij even hoe veel economische impuls zoiets aan een land kan geven. Dat "wegrotten" valt allemaal nogal mee... Bijvoorbeeld nu in London wordt een heel groot stuk stad compleet verbeterd en vernieuwd. Wat voorheen een slechte buurt was, krijgt nu een hele verjonging en vernieuwingskuur, er worden woningen gebouwd, banen gecreeerd, complete transportlijnen aangelegd, waardoor een vliegveld als City Airport een compleet nieuwe impuls krijgt en het trekt veel nieuwe bedrijven aan.
NatasjavE schreef:Ik vind dergelijke landen ook gewoon niet geschikt voor de olympische spelen(en dan heb ik het niet over Londen maar over Rio) Ook voor de menselijke sporters.
Je zal in de tropen een marathon moeten lopen.
SusanH schreef:Gaat niet alleen om de warmte, maar juist om de luchtvochtigheid en die was in Peking wel echt te hoog, dit heeft zeker voor problemen gezorgd en is nog uitgebreid in het nieuws geweest.
Arabesk schreef:Sport met dieren is bizar en onethisch! Een olympische sport met paarden is net zoiets en net zo belachelijk in wezen als olympisch 'berendansen' bijv of 'olymisch stierenvechten'
Na het afschaffen van olympische spelen met dieren graag ook de EK's en WK's
SusanH schreef:Gaat niet alleen om de warmte, maar juist om de luchtvochtigheid en die was in Peking wel echt te hoog, dit heeft zeker voor problemen gezorgd en is nog uitgebreid in het nieuws geweest.
Citaat:Volgens prinses Haya is er met name ontzettend weinig belangstelling voor de dressuur en zijn er veel klachten over het jureren en de samenstelling van het jurykorps.
Electra63 schreef:Nicolletje schreef:Het verbaast mij niets dat er misschien ooit een OS is zonder paarden... De reden ervan wel.
We vinden het met zijn allen sielugh als er een paard van de duikplank af moet maar paarden telkens maar in een vliegtuig laden om ze in een totaal wildvreemde omgeving een kunstje te laten doen heet dan 'topsport' en dat is 'goed'.
Maarja van mij mag dat hele Olympische circus afgeschaft worden... Alleen de winterspelen mogen blijven
Ook weer zo'n vergelijking die totaal buiten proporties is.