Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:16

Lovely schreef:
Mindfields schreef:
Ach kom op zeg, Bonfire was ook de ene proef kalm en de andere proef draaide hij ineens om z'n as, toen hoorde ik niemand speculeren.

Maar toen was er nog geen internet...

Dat vind ik onzin want als Totilas nog van Edward was, was het hele drama rondom Totilas er echt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:16

xxCYNNxx schreef:
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Uitgestrekte draf ziet er nu een stuk natuurlijker uit dan bij Gal....Sorry maar naar mijn mening zag het er bij Gal uit alsof dat paard aan het vollyballen was ofzo...je weet wel: zo'n onderhandse doorspeel beweging. Nu ga ik dus waarschijnlijk alle toot fans over me heen krijgen, maar naar mijn mening zag het er altijd zo uit bij Gal.

Volgens mij bedoel je alsof het leek dat Totilas zijn been al gestrekt optilde in het uitstrekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:18

Mindfields schreef:
Ach kom op zeg, Bonfire was ook de ene proef kalm en de andere proef draaide hij ineens om z'n as, toen hoorde ik niemand speculeren.
DDW1190 schreef:
Lovely schreef:

Maar toen was er nog geen internet...

Dat vind ik onzin want als Totilas nog van Edward was, was het hele drama rondom Totilas er echt niet!

Dat is een beetje een vreemd uitgangspunt, omdat je dus helemaal niet weet hoe het er dan voor had gestaan. Wie weet had Totilas wel elke week naast de klep gestept en was het een grote puinzooi geworden. Niemand weet het.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:19

fijn dat het weer goed gaat *D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:19

Inderdaad, niemand weet het. Misschien was Toot die strakke stang wel helemaal zat geworden bij Edje al, niemand die het weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:21

Mindfields schreef:
Inderdaad, niemand weet het. Misschien was Toot die strakke stang wel helemaal zat geworden bij Edje al, niemand die het weet.

ja of dat a-relaxte gezicht altijd maar.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:32

Kijk, dat is al een stuk beter, fijn voor beide dat het deze keer wel goed ging :j

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:35

Ik vind het er best wel heel goed en sympathiek uitzien, heel wat anders dan de eerste keer.
En héél knap na zo'n stortvloed van commentaar die die jongen over zich heen heeft gekregen...

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:35

En nog kan die jongen het niet goed doen, ben benieuwd wat half bokt doet als ze zo'n kans zouden krijgen (en dan nog maar afwachten of diegene wel een beetje kan sturen).

En daarbij zullen er maar weinig zijn die voor dat bedrag hun paard niet verkopen, oja dat bedrag word natuurlljk ook niet geboden.

Ik hoop voor Rath dat hij mooie prijzen mag winnen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:38

Allereerst respect dat hij er dit uit heeft weten te krijgen na de stortvloed van - imo terechte - kritiek de afgelopen week. Ik zelf had alle kleuren van de regenboog gescheten! :+

Het beeld is een stuk beter, maar ik zie in dit filmpje ook nog geen serieuze medaillekandidaat. Daarvoor mis ik nog teveel harmonie. Maar wellicht laat hij dat binnenkort in een wedstrijd wel zien. Ik laat me graag verrassen.

Wilawander

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:47

Jammer dat sommige mensen altijd wat te mekeren hebben.

Ipv het te kunnen waarderen dat ondanks alle tegenslagen deze jongen volhoudt en toch probeert een combinatie te vormen ipv op te geven en dan ook nog eens alle druk die erop ligt.

Ik vindt het top en hoop op een super toekomst voor MAR en Tootie.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:50

Jannepauli schreef:
Hoewel ik mij absoluut geërgerd heb aan de praatjesmakerij van het kamp PS-AKL-Rath, gun ik vooral het paard Totilas, dat zoveel potentie heeft, fijn en respectvol gereden te worden. Het zal mij een zorg zijn of dat door Rath is, of iemand anders.

Zo is het maar net.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:51

Knap dat ze dit weten te presteren na afgelopen week maar paard loopt in de draf veel te diep met de kin op de borst. Zal nog wel goedkomen, tenminste dat hoop ik voor allebei, want jury's mogen voor deze houding geen hoge cijfers geven.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:53

bigone schreef:
Knap dat ze dit weten te presteren na afgelopen week maar paard loopt in de draf veel te diep met de kin op de borst. Zal nog wel goedkomen, tenminste dat hoop ik voor allebei, want jury's mogen voor deze houding geen hoge cijfers geven.

Uhm, zoals al is gezegd had Gal dit probleem ook al. En kijk eens naar alle lage cijfers die toot toen kreeg :=

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:54

Filmpje ziet er goed uit, stukken beter alweer !
Plezier straalt er nu veel meer vanaf bij beide.
Toppie :)
Nu maar hopen dat ze niet weer een wat mindere rit gaan krijgen, want dan is iedereen deze rit weer vergeten en kan er weer maximaal aandacht besteed worden aan alle fouten ;)

Zonder dollen, ik hoop dat ze zo doorgaan, weer even lekker genoten vabn die knappe Toot

@s6801881 _/-\o_

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:59

Mindfields schreef:
Nou daarmee zegt hij toch niks verkeerd lijkt me? Paard was wellicht wel overenthousiast, is geen schuld bij het paard leggen want anders had hij wel iets gezegd van: paard was vervelend oid.

Niet per se verkeerd, wel onvolledig in mijn ogen :) Hij brengt het alsof het een verklaring is voor de miscommunicaties, "ja, maar hij was te enthousiast". Het is echter altijd de verantwoordelijkheid van de ruiter - wat mij betreft - hoe een paard het doet, dus als het niet ging zoals hij wilde, had hij dat enthousiasme dus blijkbaar niet onder controle. En dan was het eerlijk geweest om te zeggen: "Ik kon niet overweg met het enthousiasme van dit paard", dat klinkt alweer anders, nietwaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:00

Toen werkte de Totilasbetovering nog, benen in de nek en gaan met die punten. Ik heb ook proeven gezien waar Gal domweg teveel punten kreeg ten opzicht van bvb Adelinde. Met een apart paard scoor je nu eenmaal hogere punten, kan iedereen gaan gillen dat het niet zo is maar het merendeel van de jury's geeft dan een 8 ipv een 7. Ook in de basisdressuur.

s6801881 schreef:
bigone schreef:

Uhm, zoals al is gezegd had Gal dit probleem ook al. En kijk eens naar alle lage cijfers die toot toen kreeg :=

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:01

Zo te zien rijdt Rath alle paarden op de kop(te diep) en in een zijgang. Toch wel overal minimaal een schouderbinnenwaarts. Ik vind dat het er echt nog niet fijn uitziet.
ik gok zomaar dat wanneer hij een paard met het neusje voor de loodlijn en niet in een zijgang rijdt, hij er geen controle over heeft.
Ben er niet van gecharmeerd. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:05

Doma_clasica schreef:
Zo te zien rijdt Rath alle paarden op de kop(te diep) en in een zijgang. Toch wel overal minimaal een schouderbinnenwaarts. Ik vind dat het er echt nog niet fijn uitziet.
ik gok zomaar dat wanneer hij een paard met het neusje voor de loodlijn en niet in een zijgang rijdt, hij er geen controle over heeft.

En bij Gal liep 'ie nooit te diep? Volgens mij is dat altijd al een probleempuntje van Totilas geweest.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:07

daarbij zorgt een publiekslieveling met hoge scores ook voor meer publiciteit en publiek voor de dressuur. :)*

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:10

Vind dit een erg mooie prestatie van de twee! :j
Blijf het dapper vinden dat hij blijft proberen maar heb wel het idee dat veel mensen hem zo onderhand zijn laatste kans geven want er is ook een moment waarop je als ruiter moet toegeven dat het gewoon niet gaat lijkt me zo..

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:11

Fiffill schreef:
Doma_clasica schreef:

En bij Gal liep 'ie nooit te diep? Volgens mij is dat altijd al een probleempuntje van Totilas geweest.

Ik heb het hier niet over Gal maar over Rath. En ik schrijf wat ik zie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:12

Doma_clasica schreef:

Wat moet er dan nog heel veel beter, volgens jou?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:15

Het is al een superverbetering en kan het me voorstellen als MAR nog wat krampachtig is na vorige week :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:16

Ach vanaf een forum is het makkelijk roepen natuurlijk.........

Vorige week was het een slechte prestatie en kijk nu eens............ perfect kan het dan niet opeens zijn.
Maar als je wat vinden wil dan is er altijd wat te zaniken.