Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:13

ceasario schreef:
...

Voor de zoveelste keer worden hier halve waarheden geplaatst..
Het was een personenauto die een schade had van ongeveer 2000 euro..

Citaat:
Ein 22-jähriger Opel-Fahrer kam hierbei ins Schleudern, rutschte in den Graben und kam dort zum Stehen.
Bei dem Verkehrsunfall wurde glücklicherweise niemand verletzt. Am Opel-Omega entstand Sachschaden von ca. 2.000 Euro.

bron:
http://new-facts.eu/index.php?option=co ... &Itemid=17

Halve waarheden is wel een beetje overdreven, want uiteindelijk maakt het niet heel veel uit of er een auto in de berm beland of een vrachtwagen. Wel een gelukje dat de vrachtwagenchauffeur nu niet het slachtoffer is maar de held die het paard ving. :+

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:37

"Meteen kopen, vanuit stilstand 1.80 springen is een topper"
Ja, en dan nog achteruit ook! Dit geloof ik dus niet, hier moet iets anders gebeurd zijn. Want dat een paard zich losmaakt en dan achteruit over de laadklep springt, die waarschijnlijk bij het huidige weer ook nog van boven gesloten was, nou nee.... broodje aap, of paard in dit geval. Eerder is het dier onder de stang doorgekropen en heeft de voordeur opengemaakt en is er zo uitgekomen. ALS het paard al van een rijdende trailer afkomt zonder zich te beschadigen. nee, dit gaat er bij mij dus niet in.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:50

Ingeltje schreef:
* NOS Nieuws

Duitse automobilisten kregen gisteravond de schrik van hun leven toen een paard zich op de snelweg A8 wist te bevrijden uit een rijdende aanhanger.

Het dier rukte zich in de buurt van Ulm los en sprong over een laadklep van 1,80 meter hoog. Een vrachtwagen die plotseling moest uitwijken, belandde in de berm.
Het paard kon snel worden gevangen en in veiligheid worden gebracht. Het dier heeft aan het avontuur geen verwondingen overgehouden. Ook de vrachtwagenchauffeur bleef ongedeerd.

De bestuurder van het paardentransport merkte pas bij thuiskomst dat zijn paard niet meer in de trailer stond. Hij belde de politie die de 60-jarige man met zijn dier kon herenigen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:07

bterlaan schreef:
"Meteen kopen, vanuit stilstand 1.80 springen is een topper"
Ja, en dan nog achteruit ook! Dit geloof ik dus niet, hier moet iets anders gebeurd zijn. Want dat een paard zich losmaakt en dan achteruit over de laadklep springt, die waarschijnlijk bij het huidige weer ook nog van boven gesloten was, nou nee.... broodje aap, of paard in dit geval. Eerder is het dier onder de stang doorgekropen en heeft de voordeur opengemaakt en is er zo uitgekomen. ALS het paard al van een rijdende trailer afkomt zonder zich te beschadigen. nee, dit gaat er bij mij dus niet in.

Wie heeft iets gezegd over achteruit springen? Omdraaien in de trailer? Ik heb paarden zich in nauwere situaties zien omdraaien. Dat is nou net het punt dat ik nog wel geloof...

Moonlightje

Re: Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:01

wow dat is even schrikken als je in de buurt daarvan rijd. maar dat de bestuurder ook niets gemerkt heeft dat het paard er niet meer in stond

nikki23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:18

wake_up schreef:
maar als het een trailer was, hoe kon het dan? zoveel ruimte zit er niet tussen oplaadklep en bovenkant trailer..

Ja idd, het blijft een beetje vreemd.
Het paard heeft wel geluk gehad trouwens, hij had ook aangereden kunnen worden (moet er niet aan denken zeg!) :j

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:48

Vind het een beetje bizar! HOE?!?! kan je nou niets merken.. als mijn paard even tegen het schot hangt dan voel ik dat al.. Laat staan als het paard omdraait en dan nog springt.. Je krijgt mij niet wijs gemaakt dat dat paard in één sprong over die klep is gekomen zonder m aan te raken ( of anders het dak wel) en daarna nog rechtop staat als je 80 rijd.. Nja laten we zeggen 60 rijd.. Dan nog is dat gewoon onmogelijk. Ik heb ook wel eens paard paard over de stang gehad.. draai de ringen los aan de zeikant van je trailer en alles pleurt weer naar beneden.. ( ook dat kan je prima voelen) K geloof er niet zo veel van :')

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:37

Als jullie het duitse artikel eens goed lezen en evt vertalen, dan zie je dat er een auto van de weg is geraakt door het paard, niet een vrachtwagen.
De vrachtwagen chaffeur heeft het paard ingesloten en gevangen, die mankeerde dus niks.
Het was aan normale trailer en er stond een audi personenwagen voor.
Er staat niks over de hoogte van de klep....
Laatst bijgewerkt door matasja op 13-02-12 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:38

OMg schrik me dood :O

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:22

matasja schreef:
Als jullie het duitse artikel eens goed lezen en evt vertalen, dan zie je dat er een auto van de weg is geraakt door het paard, niet een vrachtwagen.
De vrachtwagen chaffeur heeft het paard ingesloten en gevangen, die mankeerde dus niks.
Het was aan normale trailer en er stond een audi personenwagen voor.
Er staat niks over de hoogte van de klep....

Maar er staat wel duidelijk dat hij over de laadklep is gesprongen:
Citaat:
Während des Transportes riss sich das Tier los und sprang über die Ladebordwand auf die Autobahn

Nou, het lijkt me niet dat je een laadklep hebt van 30 cm, zeker als je zegt dat het een normale trailer was zal de laadklep wel rond de 1.80 zijn geweest.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:25

Ik kan echt geen duits lezen!

Iws er iemand die het in grote lijnen kan vertalen?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:37

daantjuhhh schreef:
Ik kan echt geen duits lezen!

Iws er iemand die het in grote lijnen kan vertalen?

Een 60-jarige transporteerde zijn paard in een trailer. Gedurende het transport rukte het dier zich los en sprong over de laadklep de autosnelweg op. Daaropvolgende bestuurders moesten uitwijken, een 22-jarige opelbestuurder kwam hierbij aan het slingeren en belandde in de berm. Het paard kon door een daaropvolgende vrachtwagenchauffeur gevangen en in veiligheid gebracht worden. Van het ontsnappen van het paard heeft de 'dader' (letterlijke vertaling van gespannfahrer ken ik niet) niks gemerkt. Toen hij thuis het paard wilde uitladen merkte hij dat deze niet meer in de trailer stond. Daarop belde hij de politie en kreeg hij te horen wat voor opstopping zijn paard veroorzaakt had.

Bij het vangen en weghalen van het paard moest de snelweg tijdelijk volledig afgesloten worden. Aan de trailer zijn geen technische mankementen gevonden bij de laadklep. Het ongeluk kon niet aan een fout in de laadklep worden toegewezen. Bij het verkeersongeval is gelukkig niemand gewond geraakt. Aan de opel-omega was een schade van circa 2000 euro

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:35

gespannfahrer kan chauffeur van de combinatie zijn. Of het is een menner. ;)
Either way; hij heeft het niet gemerkt?! Onmiddelijk rijbewijs afnemen! Als je dat niet merkt, let je niet op en ben je niet vertrouwd om met paarden te rijden.

neletha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:04

jeeej hoe moet een paard ooit over 1meter80 springen uit stilstand?
gelukkig is het goed afgelopen /3 !!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:54

Wow...dat is een goed springpaard :Y)
Gelukkig dat er niemand gewond is geraakt!

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:04

Dat hij er thuis pas achter kwam?? Gelukkig maar dat het paard niks mankeert!!

quincy1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:55

Oefff ben blij dat dat goed is gegaan :j

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:04

Wat een knap paard dan! :j Maar... Hoe kan je dat nou niet merken?? En dat paard moet misschien wel een geluid hebben gemaakt (briesen maybe?) :? Goed dat het paard niks mankeert :)

mensenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:29

Hier kun je de trailer zien, paard is vlgns de politie uit de trailer gesprongen na een slinger beweging van de trailer. Paarden passen door hele kleine openingen als ze maar niet nadenken, dan word het lastiger.
maar op de foto zie je twee opvallende dingen:
1 dat de bovenkant van de trailer niet van polyester is maar een zeildak heeft, die zie je in Nederland niet, nu weet je waarom.
2 de laadklep is zeker geen 1.80 vanaf de trailer vloer, dus ff draaien en een beetje klimmen over het randje en je bent vrij.....

http://bilder.augsburger-allgemeine.de/ ... 5a.tif.jpg

francienplat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:46

dat is raar!!!
gelukkig is er niemand gewond

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:01

Tja die trailers zie je hier nog best veel.Met zo'n lage klep en zeiltje.
Ik vind ze doodeng en blijkt nu maar weer niet zonder reden.
Een schaapmak paard is misschien daarin te vervoeren,maar stel je hebt er een veulen oid in staan.brrrr.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:11

als mijn paarden zich in hun anderhalf paards trailer om kunnen draaien, dan zullen andere dat ook kunnen.
Laats was er een bericht hier op bokt over een paard dat door het raampje vooraan de trailer had beprobeerd te kruipen. Geloof zelfs dat er een fimpje van was. Nou als je het gehoord had, dan had je ook gezegd,broodje aap. Maar het clipje liet toch echt iets ongelooflijks zien.
Sommige paarden zijn nou eenmaal uitzonderlijk!

Maar het enigste wat ik zou hebben als mij dit zou overkomen, is dat ik echt een hartaanval zou krijgen als ik thuis zou komen en mijn paard niet meer in de trailer zou staan. Serieus, horrorverhalen zouden door mn hoofd schieten!
Knap dat het paard er niets aan over heeft gehouden.

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:08

oeeh, 1,80! heeft hij lekker gedaan zeg.
gelukkig dat er niks gtebeurd is !

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:41

Ik zal je vertellen.

Toen ik het deurtje open deed stond mijn paard ineens dichter bij dan ooit!
Hij had zijn voor benen over de stang geregen.
Hij kon net wel net niet met zijn hoefjes aan de grond komen, dus er over heen stappen is het vast niet geweest.

Het schijnt dat dit wel vaker gebeurd, maar hoe het kan weet ik nog steeds niet.
Aangezien zijn oortjes het dak bijna raken.

Maar ook ik had niks gemerkt.
Natuurlijk merk je een beweging (als het goed is haha)
Maar als je paard altijd bewegelijk is onderweg schrik je daar niet meer van en ga je niet meteen stoppen en kijken.

Misschien had deze man wel niks gehoord omdat hij zijn radio heel hard had staan, haha 60+ disco onderweg. (gekheid natuurlijk haha)

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:46

Tja, ik heb wel eens verhalen gehoord over een trekpaard dat zichzelf in de trailer achterover gegooid heeft. De bestuurders van de auto (busje) merkte dit pas toen het paard een achterbeen door de voorkant van de trailer stak...
Paard hield er gelukkig niks aan over, maar de trailer had behoorlijk wat schade en 't paard wordt ook niet meer in een gewone trailer vervoerd ;)
Maar zo zie je maar dat er een hoop in de trailer kan gebeuren zonder dat je het voelt!

Hoorde dit verhaal een poosje terug inderdaad op het nieuws en geloofde er ook niks van, maar als je idd te trailer ziet dan kun je je er al iets meer bij voorstellen.
Fijn dat het deze keer allemaal goed is afgelopen!