Terugkomst show met duikende paarden *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:01

Rinske schreef:
Is er ergens een petitie die ik kan tekenen om dit tegen te houden? Walgelijke middeleeuwse praktijken!!!! Ik kan hier echt heel boos en verdrietig om worden.

Ben ik ook benieuwd naar!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:05

Zijn ze nou hélemaal van de pot gerukt?! Stelletje achterlijke idioten! -:(- _-:(

:r :r :r :r :r :r :r :r
Echt, vind het te walgelijk voor woorden.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:12

Echt walgelijk. Krijg er de rillingen bij. Lijkt mij een aardige klap.. _-:(

mickydo

Re: Terugkomst show met duikende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:14

Waarom zou je dit in godsnaam willen doen ??

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:42

mijn god, inderdaad niet om aan te zien...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:09

He bah wat een naar 'vermaak' ik kan me niet voorstellen dat het paard er ook lol in heeft hoor :n

zoeenliv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:46

Ik vind het maar helemaal niks, het filmpje geeft (ondanks oortjes naar voren en geen protest) maar een naar gevoel!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:48

:oo ... Stelletje achterlijken |o Wat bezielt zo'n mensen toch in godsnaam?? 8)7 :n

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 04:11

Wild hearts cant be broken is een prachtige film hierover.
Maar dat dit in werkelijkheid ook kan... dat wist ik niet. Beetje ziek. :(

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 05:25

wizewo schreef:
Niet dat ik een voorstander ben, maar ik zou toch een paniekeriger reactie verwachten bij het opgaan of juist rennerig worden bij uit het water komen. Dat zie ik bij geen van de twee filmpjes... Niet dat ik denk dat ze het leuk vinden, maar de reactie van de paarden vind ik meer een beetje te rustig om er echt voor op de barricades te springen. Krijg meer de indruk dat ze het maar het zoveelste "trucje" vinden, niet meer of minder. Beide paarden zetten ook hetzelfde af en ze recht laten springen ipv op de kant, lijkt me gebaseerd op rechtrichtprincipe. Paard dat recht is, stopt recht, springt recht. Paarden in een wanhoopssprong of vanuit forceren met geweld, zouden die niet op andere wijze springen?

Ik geloof werkelijk waar dat het gros van de paarden dit gewoon niet doet en gewoon de ramp niet op gaat en al helemaal niet op deze wijze. Een deel zul je wel kunnen forceren, maar ik denk werkelijk waar dat je ook een deel kunt leren van te springen op een "normale" manier gebaseerd op vertrouwen. Net zoals paarden een muur van 2m+ springt, door op te bouwen en vertrouwen. Ik ben echt heel benieuwd hoe "men" deze paarden traint.

Dat ze een goede omheining neerzetten vind ik niet meer als normaal...Stel dat er een misstap zet,...

Water in de oren is een vervelend gevoel, maar zolang het trommelvlies intact is, komt er geen water bij het evenwichtsorgaan.

Anyway, ik ben geen kandidaat om er op te zitten en ik zou er geen van mijn paarden voor uitlenen(niet voor het duiken en niet voor die 2m +). Voor mij hoeft het niet...

Hier ben ik het helemaal mee eens ! Er wordt continu gezegd dat die paarden gedwongen worden omdat het niet natuurlijk is, maar wij laten paarden zo vaak iets onnatuurlijks doen, dwingen wij ze dan ook altijd ? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niks, snap er totaal de lol niet van in. Maar ik denk wel dat als het zo'n "grote" show zou worden, dat er dan een hele hoop mensen bovenop zit om de welzijn te controleren.
Laten we hopen dat ze het niet door gaan zetten, vreemd gevoel voor "showbuisness"

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 07:31

Walgelijk :(

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:40

Buiten dat ik het niet vind kunnen,zie ik de lol er ook niet van in.Waarom zou je daar naar willen kijken?
Ik vind het helemaal niet leuk.Kan me niet voorstellen dat ze het weer uit gaan voeren.Dat wordt vast wel tegengehouden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:41

pfff, ik wordt al misselijk als ik zo'n filmpje zie, en dan zijn er dus mensen die daar gaan kijken..
germ die beesjes zeg..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:45

Hoe erg ik ook van mn hobby en paard hou. Maar als ik zie en hoor wat mensen met paarden en ponys doen dan denk ik wel eens dat het dier misschien beter had kunnen uitsterven.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:49

wow...... vreselijk

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:51

*krabt zich achter het oor*
Ik loop hier echt niet warm voor, sommige dingen mogen ze van mij echt afschaffen.
En daar valt dit in de categorie!
Kan me niet voorstellen dat dit gezond kan zijn, het paard zal maar iets verkeerd in het water terecht komen.
Dan komt het als een baksteen neer, kan ze nek breken, ze benen.
Nee je kunt me veel wijs maken maar dit mag van mij zwaar verboden worden.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:59

OMG niet goed wijs die mensen :n

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:05

Ik vind dit echt te ver gaan :n Afschuwelijk dat dit vermaak is....

Maar zoals Wizewo zegt, je ziet nergens paniek.. Paard doet alsof het doodnormaal is.. Dat is erg tegenstrijdig.

Feit blijft, dat dit absoluut niet dierwaardig KAN zijn!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:10

Learned helplessness?

Hoe kom je op het idee 8)7

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:11

De dierenbescherming is tegenwoordig drukker met paarden in beslag nemen die in deze tijd van het jaar overdag in de modder staan dan dit soort mishandelingen? Vind het echt vreselijk als dit echt werkelijkheid gaat worden.. Kan me niet voorstellen dat dit in deze tijd nog kan....

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:13

Wie verzint dit soort idiote dingen! Ik vind dit echt niet normaal.

Is dit lachwekkend? Is dit vermakend? Brengt dit hoge mate van plezier?

Bij mij niets van dat alles. Het is ontzettend zielig voor het paard en voor de rest doet het me niets.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:20

Liesje1611 schreef:
Op sommige momenten schaam ik mij om een mens te zijn..
En dit is daar zeker 1 van.

Ik ben het volledig met je eens.

Er lopen een hoop zieke mensen rond op deze wereld. Het begint met dieren mishandelen, pijnigen, vermoorden. En vervolgens is de stap om een ander mens te vermoorden ook niet zo groot meer.
Mensen zonder enige inlevingsvermogen. Doodeng om te weten dat je daar dagelijks tussen loopt.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:32

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:18

deniece schreef:
De dierenbescherming is tegenwoordig drukker met paarden in beslag nemen die in deze tijd van het jaar overdag in de modder staan dan dit soort mishandelingen? Vind het echt vreselijk als dit echt werkelijkheid gaat worden.. Kan me niet voorstellen dat dit in deze tijd nog kan....

Je haalt nu NL en de USA door elkaar. Beetje dom. Je zou de petitie kunnen tekenen, dat heeft meer zin dan hier weer de dierenbescherming door het slijk te halen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:27

Apart gezicht, zo'n paard wat het water in 'duikt'...

Tja, ergens denk ik wel, dit kan ook wel alleen weer in Amerika :P

Maar dierenmishandeling? Denk je nu werkelijk dat een paard rijden, 'natuurlijk' is? Iedereen die op een paard zit dwingt zijn paard dagelijks om dingen te doen die hij liever niet doet. Weet je wel wat een pijn een bit veroorzaakt, zweep, sporen? Of wat een rugpijn veel paarden hebben zonder dat wij het weten en ze als ongehoorzaam worden aangemerkt?

Ik weet wel dat paarden, in het wild, in uiterste situatie in water springen, soms van hoogtes. Als je ze gewoon vertrouwt maakt met het springen, zullen ze er niet bang voor zijn en er dus eigenlijk ook helemaal geen vervelende ervaring van maken. Niet meer of minder dan dat ze over oxers moeten springen. En je hebt met springen ook paarden die er wel 'aanleg' voor hebben qua karakter en welke niet, dat zal hier ook wel gelden. Paard wat op zijn kant valt zullen ze niet meer inzetten, gevaarlijk ook voor de 'ruiter'.

Ik vind het geen fijn gezicht, van mij mag het verboden blijven, maar zie ook geen paard/pony die nou echt 'lijdt' en vind dat de meeste reacties erg overdreven zijn.