Rinske schreef:Is er ergens een petitie die ik kan tekenen om dit tegen te houden? Walgelijke middeleeuwse praktijken!!!! Ik kan hier echt heel boos en verdrietig om worden.
Ben ik ook benieuwd naar!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wizewo schreef:Niet dat ik een voorstander ben, maar ik zou toch een paniekeriger reactie verwachten bij het opgaan of juist rennerig worden bij uit het water komen. Dat zie ik bij geen van de twee filmpjes... Niet dat ik denk dat ze het leuk vinden, maar de reactie van de paarden vind ik meer een beetje te rustig om er echt voor op de barricades te springen. Krijg meer de indruk dat ze het maar het zoveelste "trucje" vinden, niet meer of minder. Beide paarden zetten ook hetzelfde af en ze recht laten springen ipv op de kant, lijkt me gebaseerd op rechtrichtprincipe. Paard dat recht is, stopt recht, springt recht. Paarden in een wanhoopssprong of vanuit forceren met geweld, zouden die niet op andere wijze springen?
Ik geloof werkelijk waar dat het gros van de paarden dit gewoon niet doet en gewoon de ramp niet op gaat en al helemaal niet op deze wijze. Een deel zul je wel kunnen forceren, maar ik denk werkelijk waar dat je ook een deel kunt leren van te springen op een "normale" manier gebaseerd op vertrouwen. Net zoals paarden een muur van 2m+ springt, door op te bouwen en vertrouwen. Ik ben echt heel benieuwd hoe "men" deze paarden traint.
Dat ze een goede omheining neerzetten vind ik niet meer als normaal...Stel dat er een misstap zet,...
Water in de oren is een vervelend gevoel, maar zolang het trommelvlies intact is, komt er geen water bij het evenwichtsorgaan.
Anyway, ik ben geen kandidaat om er op te zitten en ik zou er geen van mijn paarden voor uitlenen(niet voor het duiken en niet voor die 2m +). Voor mij hoeft het niet...
Liesje1611 schreef:Op sommige momenten schaam ik mij om een mens te zijn..
En dit is daar zeker 1 van.
deniece schreef:De dierenbescherming is tegenwoordig drukker met paarden in beslag nemen die in deze tijd van het jaar overdag in de modder staan dan dit soort mishandelingen? Vind het echt vreselijk als dit echt werkelijkheid gaat worden.. Kan me niet voorstellen dat dit in deze tijd nog kan....