VEGASS schreef:IK HEB DE uitzending gezien, en hoe goed de man het ook bedoeld, hij maakt er een zooi van. Paarden heel mager, hoefsmid is er zeker een half jaar niet bij geweest, beschimmeld voer en belammerde stalling. Het ergste is eigenlijk dat hij het heel goed bedoeld en ook erg veel geeft om zijn dieren. Ouderdom en verouderde ideeen zullen hem parten spelen, maar dit kan echt niet.
Ik heb de aflevering ook gezien. En ik ben het hier ook helemaal mee eens. This echt sneu voor de man en de mensen van de dierenbescherming en polititie hadden echt moeite mee. Maar nu gaat het om het dierenleed en hoe deze dieren gehouden worden en in de toestand waarin deze dieren verkeren is echt sneu.
Dieren hadden geen (schoon) water of fatsoenlijk voer en hebben tijden geen hoefsmid gezien (sommige konden nauwelijks tot niet lopen).
This de lieve man boven het hoofd gegroeid.
Persoonlijk vind ik dat de dieren er weg moeten of hij moet geholpen worden met de verzorging etc. Stalling zou moeten worden aangepast dieren moeten naar de dierenarts en hoefsmid en er moet voldoende en goed voedsel voor de dieren komen.
Wat ik niet wist was dat de eigenaar voor de kosten op zou draaien die de dierenbescherming heeft wanneer de dieren in beslag worden genomen. Ik heb zo het idee dat die lieve man dat niet kan bekostigen. En wat gebeurt er dan met de dieren?
't zijn oude paardjes en dat ze er niet in top conditie uit zien is tot daar aan toe maar 't kan een stuk beter.