"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:45

turtlelito schreef:
Denk dat het een combinatie van onwetendheid en ouderdom is die de situatie van niet ideaal naar bijna onhoudbaar heeft laten opschuiven.......

Hij was 24 jaar geleden al een vaste klant van de DB, en heeft al diverse waarschuwingen gehad. Onwetendheid gaat er bij mij echt niet in :n .

Maar wel fijn om te lezen dat 2 van de paarden nu in goede handen zijn :)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:58

Paarden zien er goed uit, alleen de omgeving wat opruimen?

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:01

IK HEB DE uitzending gezien, en hoe goed de man het ook bedoeld, hij maakt er een zooi van. Paarden heel mager, hoefsmid is er zeker een half jaar niet bij geweest, beschimmeld voer en belammerde stalling. Het ergste is eigenlijk dat hij het heel goed bedoeld en ook erg veel geeft om zijn dieren. Ouderdom en verouderde ideeen zullen hem parten spelen, maar dit kan echt niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:02

cariena1 schreef:
Paarden zien er goed uit, alleen de omgeving wat opruimen?

heb je de uitzending gezien?
Ik val toch iedere keer weer van mijn stoel van dit soort posten.
Hoe zien jouw paarden eruit? :7

wildwestwill

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:08

Heb er vroeger vlabij gewoond in de jaren 80 , er was altijd wel wat met de dierenbescherming en die man
1x meegeweest met een vriendin die een keer een pony wou huren toen , Heeft U een borstel ?vroegen we , nee geen borstels maar wel een ZAAG om de losse haren te verwijderen !!!!!!!!!!!!!!!!

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:03

Tomaskok schreef:
Nwktje schreef:
hmm wat raar ik sta nog op de foto bij fjorden van hem zelf dat ik er opzit, zien er keurig uit op de foto. Ben eens met de huifkar gereden was met familie dag schrik er wel een beetje van. Ik denk dat het de oudheid een rol speelt.

dat kan indd dat oudheid een rol speelt... maar dan vind ik dat hij er niet moeilijk over moet doen dat ze inbeslag genomen worden ik bedoel hij is miss oud maar hij kan gewoon zien!! en dan zie je dat ze er heeeeeeeeeeeeeeel slecht uitzien...... :( die arme paardjes :(:) als hij echt zo van zijn paarden houd als hij zegt zou hij ze weg moeten doen!......

uhu , of maak een overweging dat hij 'zijn' paarden nog kan op zoeken, dat die niet het gevoel heeft dat die ze kwijt is.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:58

Heb de aflevering gezien. Vond de paarden er niet echt goed uitzien.
Al vond ik de schuil mogelijkheid wel mooi (als de paarden daar bij konden).

xNadiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:17

Wauw...ik vind dit inderdaad een beetje dubbel.
De man heeft al 40 jaar paarden, dus ik vind het inderdaad vervelend dat hij daarop aan wordt gesproken nu ineens.
De politie mag inderdaad wel andere dingen doen dan kippen vangen op een boerderij, terwijl de kippen er helemaal
niet slecht uitzagen, en de paarden vielen ook best me, op een paar na..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:30

Ik ga met degenen mee die zeggen dat de man het allemaal niet meer kan bijbenen qua verzorging. En zijn instelling is in mijn ogen ook verkeerd. Omdat je een keer een paard hebt laten opereren en die alsnog dood is gegaan, ontzeg je de rest de nodige zorg qua smid en voer?

Hij bleef maar doorgaan dat hij al 40 jaar paarden heeft en wie hij allemaal rond heeft gereden. Daar hebben de paarden NU weinig aan. Die leven in het hier en nu, en hebben geen boodschap aan gisteren. In mijn ogen terecht dat hij ze af moest staan....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:46

xNadiix schreef:
en de paarden vielen ook best me, op een paar na..

Heb jij hetzelfde zitten kijken als wij allemaal?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:59

Ik heb de aflevering zelf ook gezien en weet niet wat ik ervan moet zeggen.
Ik vond de paarden wel erg mager maar met zo'n momentopname valt het aan de ene kant wel weer lastig te zien.
Maar ik vind het goed dat de dierenpolitie ingrijpt :j
De kippen vond ik er ook niet slecht uitzien, maar de konijnen vind ik ook wel wat zielig nagels veeel te lang en geen water.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:23

Nou als je vind ,dat die paarden er niet zo slecht uit zagen,moet je gelijk naar de oogarts of heeft de ballen verstand van paarden [of dieren]. Als die man verstand heeft van paarden en het zo goed weet , moet hij zich diep schamen. En dat gezeur over oude paarden , zo ken ik er nog wel een paar. bah.........! Nee, de dierenpolitie heeft groot gelijk. Als je niet fatsoenlijk voor je dieren kan zorgen, vraag je hulp of zoekt een beter huis voor ze. Maar je laat ze niet verpieteren , c.q. verhongeren.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:32

VEGASS schreef:
IK HEB DE uitzending gezien, en hoe goed de man het ook bedoeld, hij maakt er een zooi van. Paarden heel mager, hoefsmid is er zeker een half jaar niet bij geweest, beschimmeld voer en belammerde stalling. Het ergste is eigenlijk dat hij het heel goed bedoeld en ook erg veel geeft om zijn dieren. Ouderdom en verouderde ideeen zullen hem parten spelen, maar dit kan echt niet.

Ik heb de aflevering ook gezien. En ik ben het hier ook helemaal mee eens. This echt sneu voor de man en de mensen van de dierenbescherming en polititie hadden echt moeite mee. Maar nu gaat het om het dierenleed en hoe deze dieren gehouden worden en in de toestand waarin deze dieren verkeren is echt sneu.
Dieren hadden geen (schoon) water of fatsoenlijk voer en hebben tijden geen hoefsmid gezien (sommige konden nauwelijks tot niet lopen).
This de lieve man boven het hoofd gegroeid.

Persoonlijk vind ik dat de dieren er weg moeten of hij moet geholpen worden met de verzorging etc. Stalling zou moeten worden aangepast dieren moeten naar de dierenarts en hoefsmid en er moet voldoende en goed voedsel voor de dieren komen.

Wat ik niet wist was dat de eigenaar voor de kosten op zou draaien die de dierenbescherming heeft wanneer de dieren in beslag worden genomen. Ik heb zo het idee dat die lieve man dat niet kan bekostigen. En wat gebeurt er dan met de dieren?
't zijn oude paardjes en dat ze er niet in top conditie uit zien is tot daar aan toe maar 't kan een stuk beter.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:49

Ik vond het sneu voor de man, maar hij wilde niet luisteren.
Op zijn leeftijd zal het moeilijk zijn in 1 week alles even op te ruimen...want er LAG me een berg zooi!
Daar heb je meerdere containers voor nodig om dat op te ruimen.
Dat red je niet eens in 1 week of je moet al een peloton achter de hand hebben om mee te helpen.

Ik snap dat een oud paard magerder is of kan zijn dan een jonger paard, maar die hoeven mochten wel bijgehouden worden.

Wat het water betreft: ik weet niet wanneer die opnamen gemaakt zijn (er ligt sneeuw op het filmpje..), maar het vriest op dit moment.
Bij mij staan ze ook 's morgens te kijken wanneer ik met water aankom. "s Nachts bevriest namelijk alles en dan moeten ze dus wachten tot ik ze kom voeren.
En 's middags is ook al weer alles bevroren en moet je opnieuw water gaan brengen. Is moeilijk daar een oordeel over te geven, aangezien het een momentopname is.

Beschimmeld hooi kan natuurlijk ook echt niet.

Mensen die roepen dat de dieren er niet zo slecht uitzien....ik mag hopen dat jullie zelf geen dieren hebben! Of dat je paard op een goede pensionstal staat waar ze verstand ervan hebben! Alleen al op basis van die hoeven en die zooi kun je stellen dat deze paarden geen goede zorg gegeven wordt.

De kippen, tja, die hadden ze beter 's avonds kunnen vangen. Vond het erg sneu om te zien hoe ze die opjoegen. Als ze op stok zitten in het donker kun je ze zo pakken. Maar ja, ze zullen waarschijnlijk niet werken in de avonduren.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:04

Ik heb het filmpje net ook bekeken. Het is de man boven het hoofd gegroeid, dat is duidelijk, maar kennelijk heeft ie al een jarenlange geschiedenis met de DB..het is daar een ongelofelijke puinzooi; als er dan zoveel mensen nog bij hem zouden komen dan hadden die idd de handen uit de mouwen moeten steken en als eerste een grote opruimactie moeten houden maar kennelijk zat dat er niet in.
Ben toch wel geschrokken van het filmpje hoor: het paard dat niet meer voor of achteruit kon door de stang onder zijn buik, het paard dat buiten staat met een gescheurde deken op en in een filmpje op de achtergrond staat vond ik erg moeilijk/raar bewegen, oude fjord zag er slecht uit maar ik heb geen idee of dit alleen door de leeftijd kwam, dat denk ik niet. En dan dat ponietje wat achterin die stikdonkere stal stond vol met troep, sorry maar dat is regelrechte verwaarlozing en aangezien de man het zelf niet ziet of niet wil zien zal inbeslagname de enige optie zijn, hij heeft genoeg alternatieven aangeboden gekregen.

Weet iemand of de paardjes daar al weg zijn?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:07

volgens mij is het die man het helemaal niet boven het hoofd gegroeit....de situatie was in 1980 ook al zo.
Dat is 30 jaar geleden.
Het heeft er vermoedelijk nooit in gezeten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:11

de DB/DP is dus rijkelijk laat eigenlijk?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:23

hoe "zielig" het ook voor die man is deze dieren hebben er niet voor gekozen om zo door het leven te gaan en verdienen gewoon een betere plek waar ze de juiste verzorging krijgen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:30

Amalarab schreef:

Nope, de DB is hier al minimaal 24 jaar mee bezig.
En die ene keer dat ik er zelf ben geweest, was het bijna 30 graden en ben ik de paarden maar drinken gaan geven, ze hadden geen van allen een druppel, en wel flink dorst. Dat het vriest heeft er dus niks mee te maken dat ze geen drinken hebben.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:49

Inoterry schreef:
Amalarab schreef:

Nope, de DB is hier al minimaal 24 jaar mee bezig.
En die ene keer dat ik er zelf ben geweest, was het bijna 30 graden en ben ik de paarden maar drinken gaan geven, ze hadden geen van allen een druppel, en wel flink dorst. Dat het vriest heeft er dus niks mee te maken dat ze geen drinken hebben.

Achja wanneer doet de DB eigenlijk wel iets? ik heb ze nog nooit actie zien ondernemen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 02:47

Meestal is de DB aan handen gebonden,daarom ben ik zo blij met de Animalcops. Volgens mij mogen die ter plekke de boel in beslag nemen als dat nodig is.
Dus ophalen die handel !! Geef die dieren een jaar goed eten en drinken, dan moet je eens kijken hoe ze er dan uitzien. En laat dan die man komen en het verschil zien. Misschien wordt hij dan wakker.
Want ,.....een fjord die er zo bijstaat is toch wel heel erg. Oud paard ,............me neus ! Dat dier heeft vast een jaar geen vreten gehad.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:16

Amalarab schreef:

Daar sta ik dus zo van te kijken. Lees hier verschillende berichten dat deze situatie al heel wat jaar aan de hand is en er is nooit ingegrepen? Ik heb altijd begrepen dat de DB echt wel bevoegd was/is om in te grijpen. Dat ze het niet binnen een week geregeld hebben, snap ik, maar zoals ik het nu lees hebben ze er 30 jr lang de tijd voor gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:28

Bij ons op stal zijn ook 2 paarden opgevangen. :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:57

wat fijn om te horen dat er paarden op zijn opgevangen zonder geheimhouding en gewoon in het zicht (v bokkers zelfs)
dan leeft het ook wat meer, zo krijg je zicht op dierenverwaarlozing (en weer opknappen)
en meer hoop op verbetering van de levensomstandigheden van paarden/dieren in NL dankzij de DP!!
t wordt nog wel wat!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:03

Inoterry schreef:
Ik heb met die man geen medelijden hoor, die was 24 jaar geleden al vaste klant van de DB, en het is er, te zien aan het filmpje, niet beter op geworden.

Dus heeft de dierenbescherming ook nooit wat gedaan! Die laten het dus ook op zijn beloop. Ze zijn dus net zo fout.