Totilas' eerste publieke optreden na EK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:28

Ik moet zeggen, ik plaatste altijd een wat negatieve reactie omdat ik gewoon jaloers was dat de Duitsers Totilas hadden gekocht en dat ik het MAR het niet gunde, ik was er overheen gestapt omdat ik dacht ja, misschien had hij inderdaad tijd nodig dat kan. Maar in plaats van dat hij vooruitgaat gaat hij eerder achteruit.. en dat vind ik sneu.

Ik zou hem zo graag weer in de winnaars ring vol trots om zich heenkijkend zien, maar nu zie ik haast een zielig paardje. :(

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:28

Ziet er niet zo best uit...
Vind het ook wel een beetje sneu voor MAR, die schaamt zich natuurlijk dood nu!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:29

mimeslosydy schreef:

Ik denk dat hij dat al deed, omdat zo lekker in de publiciteit kwam dat hij om hulp vroeg bij Sjef ;)

s6801881

Bizzybijtje schreef:
Meloves schreef:
Hebben we niet allemaal wel eens een mindere dag met onze paarden. En we weten niet wat er voorafgaand gebeurd is. Paard heeft duidelijk stress en is mega fris. Ik ben het eens dat hij niet goed voor elkaar is op dit filmpje, maar aan het einde is er wel meer ontspanning. Matthias trekt tenminste niet wat ik helaas wel vaak zie gebeuren in deze situatie. Ik vind dat hij als ruiter goed reageert op wat er onder hem gebeurd. En bij de beste ruiters is hun toppaard weleens niet voor elkaar. Dat is toch het mooie van de paardensport. We weten nooit wat er de volgende seconde gaat gebeuren. Ja helaas laten ze ons wel eens in de steek. Dan moet je op een fiets gaan zitten en zelfs die gaan wel eens kapot....

'Wel eens'. Helaas heb ik nog geen filmpjes gezien (behalve de éérste, waar hij hem voor het eerst in het openbaar rijdt) waar hij fatsoenlijk loopt.

In Aken heeft MAR toch een hele redelijke proef neergezet met Totilas, als ik me niet vergis. Maar dat is een ander onderwerp.

Upgrade1

Nou zo te zien moet MAR een oortje in zodat hij als hij meerijdt tijdens de OS door papa elke pas ingefluisterd kan worden hoe om te gaan met een hete Totilas. Mond open en druk erop, het zal aan mij liggen maar zo gaat de druk niet van de ketel bij zo'n dier.

Kelly_ann

Jee wat zonde.... paard blijft een bewegingswonder maar hier gaan de pootjes met al die spanning alle kanten op. En Matthias stopt met rijden en zit te prietprutten om hem rustig te houden....

Het deed pijn om Totilas te ziet vertrekken bij Edward, maar dit is toch ook sneu eigenlijk :\
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 06-02-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:30

Dit is toch juist prima penny materiaal voor bokt? Ik geloof echt niet dat dit paard zielig is hoor... een paard dat zich gewonnen geeft en 'gebroken' is zielig noemen, okee.. maar een paard wat in een miljoenenstal staat en duidelijk degene is die de lakens uitdeelt zielig? Volgens mij niet. Ik zie eerder een machtsstrijd dan een sielugh paard. Maar eenmaal in een machtsstrijd denk ik niet dat de klik nog gaat komen nee... als ze slim zijn zoeken ze snel een andere ruiter.

Prachtig toch? Een bewijs dat niet alles voor geld te koop is!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tweetyj

aslo schreef:
Heel verdrietig dit. Heb van begin af aan al gezegd dat MAR het niet gaat redden. In mijn ogen heeft die knaap geen ruitergevoel wat zo essentieel is op dit niveau. Zo zonde van zo'n fier en machtig paard waar ik steeds kippevel van kreeg als ik hem onder Edward zag.

Dat is inderdaad nog het ergste, er is gewoon niets terug te zien van dat geweldige paard wat op handen werd gedragen en iedereen kippenvel bezorgde (zelfs mijn moeder die helemaal niks aan paarden vind)
Doodzonde is het..

LisaDatBenIk

Nieuwsbericht is verwijderd???!!!

setteke

Weggeklikt na 5 minuten. Werkelijk om te huilen ;( .
Misschien kan ik het straks opbrengen om het laatste stuk te kijken.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:31

Zo zie je maar, met alleen een grandioos paard kopen kom je er niet..

Pff heel treurig dit :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:31

Authentic schreef:
mimeslosydy schreef:

Ik denk dat hij dat al deed, omdat zo lekker in de publiciteit kwam dat hij om hulp vroeg bij Sjef ;)

Ik vind iemand om hulp vragen niet iets om je voor te schamen, ik vind het eerder een teken van onderkennen dat je iemand nodig hebt die weet hoe het werkt :).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:32

Ik heb dit filmpje op m'n facebook gezet met de tekst: Laat dit paard aub zo snel mogelijk teruggaan naar zijn echte ruiter voordat hij helemaal verpest is.

Kreeg er bijna tranen in mijn ogen van :o Ik ben zo'grote fan van dit wonderpaard en om te zien hoe hij nu zo kapot gerden wordt vind ik echt heel erg. Dat hij nu verkocht is oké, heb ik me redelijk overheen gezet, maar dat hij vervolgens niet wordt uitgebracht zodat niemand hem meer ziet schitteren waar hij hoort en dat er dan na máánden (je zou dus denken dat er dan vooruitgang is) zo''n filmpje opduikt waar mijn eigen kaken al zeer van doen als ik ernaar kijk.. :n

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:33

Ik vind het er ook slechter uit zien als in het begin, het wordt er iig niet beter op :n

Kan zijn dat het gewoon geen match is met elkaar?!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:33

Uhm, _San87_, als hij eerst niet zo hoog van de toren geblazen had :D , dan was het een heel ander verhaal.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:35

sallandval schreef:
Dit is toch juist prima penny materiaal voor bokt? Ik geloof echt niet dat dit paard zielig is hoor... een paard dat zich gewonnen geeft en 'gebroken' is zielig noemen, okee.. maar een paard wat in een miljoenenstal staat en duidelijk degene is die de lakens uitdeelt zielig? Volgens mij niet. Ik zie eerder een machtsstrijd dan een sielugh paard. Maar eenmaal in een machtsstrijd denk ik niet dat de klik nog gaat komen nee... als ze slim zijn zoeken ze snel een andere ruiter.

Prachtig toch? Een bewijs dat niet alles voor geld te koop is!

Ik kan me in deze reactie helemaal vinden. Zielig vind ik Toot niet, maar ik mis de klik in deze combinatie.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:37

besita

CalvinenGino schreef:
Het is koud, en paard kan gewoon zijn ei niet kwijt omdat die daar even moet showen, vind het toch knap hoe Rath hem bij elkaar probeert te houden.. Het is nooit goed.. En dit doen veel meer paarden/ruiters maar dt staat niet allemaal op film, hij had Totilas beter in de inrijring even laten "uit" galopperen, want nu kwam hij zijn energie gewoon niet kwijt..

kom op zeg ..die shows zijn voorbereid en bovendien hebben ze alle voorzieningen daar ..denk je echt dat ze hem de hele dag op stal hebben gehouden en dan snel eruit voor de show ..ze hebben grooms zat die kon ook al wat longeren oid .. en hij zal in de namiddag ook al wel een training erop hebben zitten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

setteke schreef:
Uhm, _San87_, als hij eerst niet zo hoog van de toren geblazen had :D , dan was het een heel ander verhaal.

Waarom? Sinds wanneer is je fouten toegeven en onderkennen iets om je voor te schamen?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:38

Citaat:
Totilas (Gribaldi x Glendale) was afgelopen weekeinde voor het eerst sinds lange tijd weer publiekelijk te bekijken.

De hengst maakte zijn opwachting tijdens de hengstenshow van Paul Schockemohle in Vechta, Duitsland. Matthias Alexander Rath had dankzij een korte warming up van zo’n 20 minuten zijn handen vol aan de zwarte hengst, die onlangs herstelde van een blessure. Totilas sprong in het rond en weigerde te luisteren naar de hulpen van Matthias. Toen er applaus klonk gooide het paard de tong over het bit en was er helemaal niets meer met hem te beginnen, waarna Mathtias teleurgesteld de arena verliet.

De combinatie kwam echter samen met vader Klaus Martin weer terug in de ring en na wat instructies ging het beter. Klaus Martin Rath vertelde het publiek dat dit nou eenmaal kan gebeuren met een fris paard dat niet de gelegenheid heeft gekregen om voorhand wat stoom af te blazen. Het publiek liet hierop een waarderend applaus horen.

Volgens het programma zouden Matthias en Totilas een kur op muziek rijden, maar hier werd verder vanaf gezien. Naast Totilas bracht Rath ook nog Furst Romancier en Bretton Woods in de baan. Deze optredens verliepen wel nagenoeg vlekkeloos.

Kan gebeuren, erg jammer dat dat uiteraard dan weer gefilmd wordt en lekker wordt uitgesmeerd op internet.
Elk paard en ruiter kan zijn dag niet hebben.

Heel erg jammer voor Rath, het paard is hem echt gegund :j

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:39

Paard zal het ongetwijfeld goed hebben hoor :j De situatie is gewoon sneu....

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:40

Ik vraag me eigelijk wel af wat er achter de gesloten deuren is gebeurd.. :=

tessyke

Re: Totilas' eerste publieke optreden na EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:41

hij heeft richtlijnen gekregen, staat er toch?

Ik vermoed dat hij hem even lekker stevig op tempo heeft laten lopen.

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:41

Ik kan het niet eens bekijken zo erg teleurstellend vind ik het! Ik zou eigenlijk gewoon naar Edward toe willen stappen en zeggen HALLO?! Dit verdient Totilas niet hij moet terug naar jou!