Ik zou hem zo graag weer in de winnaars ring vol trots om zich heenkijkend zien, maar nu zie ik haast een zielig paardje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bizzybijtje schreef:Meloves schreef:Hebben we niet allemaal wel eens een mindere dag met onze paarden. En we weten niet wat er voorafgaand gebeurd is. Paard heeft duidelijk stress en is mega fris. Ik ben het eens dat hij niet goed voor elkaar is op dit filmpje, maar aan het einde is er wel meer ontspanning. Matthias trekt tenminste niet wat ik helaas wel vaak zie gebeuren in deze situatie. Ik vind dat hij als ruiter goed reageert op wat er onder hem gebeurd. En bij de beste ruiters is hun toppaard weleens niet voor elkaar. Dat is toch het mooie van de paardensport. We weten nooit wat er de volgende seconde gaat gebeuren. Ja helaas laten ze ons wel eens in de steek. Dan moet je op een fiets gaan zitten en zelfs die gaan wel eens kapot....
'Wel eens'. Helaas heb ik nog geen filmpjes gezien (behalve de éérste, waar hij hem voor het eerst in het openbaar rijdt) waar hij fatsoenlijk loopt.
aslo schreef:Heel verdrietig dit. Heb van begin af aan al gezegd dat MAR het niet gaat redden. In mijn ogen heeft die knaap geen ruitergevoel wat zo essentieel is op dit niveau. Zo zonde van zo'n fier en machtig paard waar ik steeds kippevel van kreeg als ik hem onder Edward zag.
Authentic schreef:mimeslosydy schreef:Vind het ook wel een beetje sneu voor MAR, die schaamt zich natuurlijk dood nu!
Ik denk dat hij dat al deed, omdat zo lekker in de publiciteit kwam dat hij om hulp vroeg bij Sjef
sallandval schreef:Dit is toch juist prima penny materiaal voor bokt? Ik geloof echt niet dat dit paard zielig is hoor... een paard dat zich gewonnen geeft en 'gebroken' is zielig noemen, okee.. maar een paard wat in een miljoenenstal staat en duidelijk degene is die de lakens uitdeelt zielig? Volgens mij niet. Ik zie eerder een machtsstrijd dan een sielugh paard. Maar eenmaal in een machtsstrijd denk ik niet dat de klik nog gaat komen nee... als ze slim zijn zoeken ze snel een andere ruiter.
Prachtig toch? Een bewijs dat niet alles voor geld te koop is!
Cayenne schreef:Zoals in dit artikel te lezen staat, is er een reden voor dat Totilas zo druk was, namelijk het korte voorbereidingsproces: http://www.dehoefslag.nl/2012/02/optred ... -commotie/
CalvinenGino schreef:Het is koud, en paard kan gewoon zijn ei niet kwijt omdat die daar even moet showen, vind het toch knap hoe Rath hem bij elkaar probeert te houden.. Het is nooit goed.. En dit doen veel meer paarden/ruiters maar dt staat niet allemaal op film, hij had Totilas beter in de inrijring even laten "uit" galopperen, want nu kwam hij zijn energie gewoon niet kwijt..
Citaat:Totilas (Gribaldi x Glendale) was afgelopen weekeinde voor het eerst sinds lange tijd weer publiekelijk te bekijken.
De hengst maakte zijn opwachting tijdens de hengstenshow van Paul Schockemohle in Vechta, Duitsland. Matthias Alexander Rath had dankzij een korte warming up van zo’n 20 minuten zijn handen vol aan de zwarte hengst, die onlangs herstelde van een blessure. Totilas sprong in het rond en weigerde te luisteren naar de hulpen van Matthias. Toen er applaus klonk gooide het paard de tong over het bit en was er helemaal niets meer met hem te beginnen, waarna Mathtias teleurgesteld de arena verliet.
De combinatie kwam echter samen met vader Klaus Martin weer terug in de ring en na wat instructies ging het beter. Klaus Martin Rath vertelde het publiek dat dit nou eenmaal kan gebeuren met een fris paard dat niet de gelegenheid heeft gekregen om voorhand wat stoom af te blazen. Het publiek liet hierop een waarderend applaus horen.
Volgens het programma zouden Matthias en Totilas een kur op muziek rijden, maar hier werd verder vanaf gezien. Naast Totilas bracht Rath ook nog Furst Romancier en Bretton Woods in de baan. Deze optredens verliepen wel nagenoeg vlekkeloos.