Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:39

Noordwijk blijft een zeikdorp qua beesten. Lekker belangrijk dat een paard z'n poepie doet op het strand. Gaat met vloed echt wel weer weg. In het dorp is het wel een ander verhaal. Dat ligt echt vol met stront. Maar niet alleen paardenstront, ook hondenstront. Het wordt zelfs soms persoonlijk bij ons op de drempel afgeleverd...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:22

;)
thom182 schreef:
Rekening houden met elkaar is volgens mij de toverformule.
Maar dan ook van alle kanten. :7

Ja, maar rekening houden is niet het enige. Verdraagzaamheid is ook belangrijk, en dat ontbreekt tegenwoordig. En dan zegt men te snel dat er geen rekening gehouden wordt. Mensen zijn veeleisend daarmee hoor. Ze willen dat er HEEL veel rekening met ze gehouden wordt. Omdat ze niet verdraagzaam zijn.

Barcelano schreef:
Maar mensen die geen dieren hebben vinden alles wat met stront te maken heeft vies en stinken :+
En vaak vinden ze daarbij dieren ook helemaal niks....

Ik denk dat hier de kern van het probleem in dit topic ligt.
En met dat soort mensen moeten we niet te veel rekening houden, want dan zullen we nergens meer met onze honden en paarden kunnen komen. Want daar sturen dat soort lui het wel op aan. Er zijn al te veel plaatsen waar we niet meer welkom zijn.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:34

Ik zie het al helemaal voor me... Een ruiter die de poepjes van zijn/haar paard opruimt met een hondenpoepzakje met de hand.:=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:23

[quote="Langcara
Ik denk dat hier de kern van het probleem in dit topic ligt.
En met dat soort mensen moeten we niet te veel rekening houden, want dan zullen we nergens meer met onze honden en paarden kunnen komen. Want daar sturen dat soort lui het wel op aan. Er zijn al te veel plaatsen waar we niet meer welkom zijn.[/quote]

:j

En zoals ik al zei: Worden dus de groene ruimtes vol gebouwd met nieuwe woonwijken.
Waar vaak stads mensen komen te wonen en wordt het dadelijk dieren lief hebbers versus stads mensen die er niks mee hebben

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:35

Barcelano schreef:
:j

En zoals ik al zei: Worden dus de groene ruimtes vol gebouwd met nieuwe woonwijken.
Waar vaak stads mensen komen te wonen en wordt het dadelijk dieren lief hebbers versus stads mensen die er niks mee hebben

Dat klopt.
Daar waar ik als kind door mooie bossen pony gereden heb, staan nu allemaal woonwijken. De dieren en het buitenleven is er als eerste, de bouw dringt zich op en de oorspronkelijke bewoners worden er verjaagd.

Zo heb je daar een stal met paarden, en zo heb je ineens buren die je eerst niet had en die over vliegen gaan zeiken, of over poep op de weg. Problemen komen met de mensen, eerst waren er geen problemen, toen kwamen de mensen, en toen kwamen er problemen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:52

Ik heb er geen last van eigenlijk, tuurlijk proberen ze het altijd op te eten.. Maar daar let je toch gewoon op..
Ik vind gif neergooien, en glas en plastic en dat soort dingen, erger dan paardenpoep;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:05

Angeliquee18 schreef:
Ik heb er geen last van eigenlijk, tuurlijk proberen ze het altijd op te eten.. Maar daar let je toch gewoon op..
Ik vind gif neergooien, en glas en plastic en dat soort dingen, erger dan paardenpoep;)

Dat wordt ook gedaan door veel mensen gif neerstrooien tegen katten en honden...
Er zijn denk nog maar weinig dierenlief hebbers.

Over tig jaar kunnen de kinderen dieren alleen maar vanaf de tv of een plaatje :+

Zit net animal planet te kijken en in Arizona hebben paarden voorrang op auto s :D
Denk dat ik maar gaat emigreren :+

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:35

Op zich begrijpelijk, maar ja je kan niet ff het opruimen met je paard.
Meestal schop ik het zelf langs de kant.
En hondenbelasting moeten ze ook afschaffen, dat kost 60 euro per jaar en ze weten zeker niet
dat de paarden stallen minimaal 250 euro per maand kosten i.p.v per jaar.

xNadiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:59

Hahah jah mijn hond rent ook altijd naar paardenmest toe, en dan eet ze ervan, bah!
Alleen jah, je kan het je hond ook afleren :)