Eerste publieke optreden Edward Gal en Romanov in Vechta

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:40

Moniqueedgar schreef:
Tosca2 Ik denk dat de meeste mensen die een nieuw paard mogen rijden wel even tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen. Ik bedoel maar, wie van jullie was al meteen een combinatie met zijn nieuwe paard na 2-3 maanden? Ik zeker niet...

amen _/-\o_

Een kleine toevoeging, de samenwerking tussen Sune Hansen en Blue Hors is in september 2011 beëindigd en toen is Romanov direct naar Edward Gal gegaan. Maak van die 2-3 maanden dus maar 5 maanden :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:45

Bomba schreef:
Moniqueedgar schreef:
Tosca2 Ik denk dat de meeste mensen die een nieuw paard mogen rijden wel even tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen. Ik bedoel maar, wie van jullie was al meteen een combinatie met zijn nieuwe paard na 2-3 maanden? Ik zeker niet...

amen _/-\o_

Een kleine toevoeging, de samenwerking tussen Sune Hansen en Blue Hors is in september 2011 beëindigd en toen is Romanov direct naar Edward Gal gegaan. Maak van die 2-3 maanden dus maar 5 maanden :D

niet eens heel belangrijk, hij heeft zelf ja gezegd met als doel olympische spelen. Dan weet je dat de tijd dringt.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:09

HorseTimeXL

Re: Eerste publieke optreden Edward Gal en Romanov in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:26

Weet iemand toevallig welke scores Romanov al heeft gescoord tijdens Grand Prix proeven?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:34

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:02

The_Stig schreef:
actiever in de benen maar minder "lossigheid" en ontspanning dan bij Edward is mijn mening.

mee eens.
Maar ik stoor me wel aan die trage achterbeentjes, dat zijn we van EG niet gewend. Ik ga er dus vanuit dat hij dat wel goed krijgt.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:07

Half jaar is best weinig om te wennen. Ik denk wel dat het goed komt, vind het wel een paard met mooie uitstraling.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:08

ze hebben nog tijd nodig :)
edward heeft een hele andere stijl dan de vorige ruiters die het paard hebben gereden,
dat is niet alleen voor edward lastig, maar ook voor het paard een omschakeling

ik ben nooit kapot geweest van edward, ook niet met totilas.. maar ik vind het paard wel leuk dus gun hem alle succes :)

wel hoop ik dat hij wat meer ruimte voorin laat zien, en niet van alle paarden een nieuwe totilas wil maken :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:19

iloonaa__ schreef:
edward heeft een hele andere stijl dan de vorige ruiters die het paard hebben gereden,

ik ben nooit kapot geweest van edward, ook niet met totilas.. maar ik vind het paard wel leuk dus gun hem alle succes :)

wel hoop ik dat hij wat meer ruimte voorin laat zien, en niet van alle paarden een nieuwe totilas wil maken :+

ik sluit me hier volledig bij aan. Drie maanden is nog niet niks, maar zo aan het edward gal te zien op het laatst voor de deur, lijkt het erop dat hij erg tevreden was. Ben benieuwt wat hij uit dit paard kan halen. Plus het paard blijkt dus wel tegen enige drukte om hem heen te kunnen, dat is al erg fijn.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:38

HorseTimeXL schreef:
iloonaa__ schreef:

ik sluit me hier volledig bij aan. Drie maanden is nog niet niks, maar zo aan het edward gal te zien op het laatst voor de deur, lijkt het erop dat hij erg tevreden was. Ben benieuwt wat hij uit dit paard kan halen. Plus het paard blijkt dus wel tegen enige drukte om hem heen te kunnen, dat is al erg fijn.

Lees even terug, hij rijdt 'm al sinds oktober, dus al 5 maanden inmiddels.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:06

5 maanden is ook nog niet veel, ik heb mijn paard sinds september en zijn ook nog niet op elkaar afgestemd.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:45

Ze staan goed bij elkaar. Ik heb alleen (nog) geen wauw factor. Uiteraard hebben ze nog tijd nodig om een combinatie te vormen. Maar vind zijn AH nou niet echt je van het hoor.. Ik geloof ook niet dat hij zich met dit paard weet te kwalificeren voor de spelen.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:26

Citaat:
Edward Gal made his first public appearance aboard his new Grand Prix ride Blue Hors Romanov (by Rohdiamant x Grundstein II. The two appeared together first the first time at the stallion show in Vechta, Germany, on 10 February 2012. While there was much relaxation and peacefulness in the ride, the beautiful Oldenburg bay gelding still struggled with the same issues as he did under previous rider Sune Hansen. The passage was uneven behind, with a weaker left hind leg, and the tempi changes were not straight with the hindquarters swinging from left to ride. Nevertheless, the pair is brand new and will make an exciting one to watch in the show ring this 2012 show season! See a video of their ride here.

Aldus eurodressage

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:59

Ben het wel eens met dat bericht :j Goed geschreven :)

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:47

Dat somt het zo ongeveer allemaal op lijkt me :j
Ben benieuwd naar verdere optredens en progressie.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:58

Zit nog wat werk aan gezien de kleine storingen en het niet altijd goede gebruik van het achterbeen maar er zit wel potentie in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:20

Interview met EG over Glock, Totilas etc.
Tot slot PS nog aan het woord over Totilas.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:28

Vind dat Edward er mooi open over blijft :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:47

Tjuppie schreef:
Nou Odieta, dat jij vindt dat het wel fijn, mooi en ontspannen is, betekent niet direct dat anderen geen 'geschoold' oog hebben he ;) Sterker nog, het zou zelfs nog andersom kunnen zijn...

Blijkbaar streef jij iets anders na dan ik. Het is misschien een ander beeld dan men tegenwoordig gewend is, maar dit paard is écht veel te kort in de hals hoor.. En dan kan dat achterbeen ook nooit doorkomen.

Als ik nog iets (gewaagds) mag toevoegen: Ik denk dat Edward paarden nodig heeft die heel veel go en drive van zichzelf hebben, want hij houdt ze zo kort aan de voorkant dat een paard van zichzelf altijd achter moet blijven doorgaan. Wanneer ze dit van nature niet doen, zullen ze er achter zo mee ophouden als deze Romanov ook doet. En die zweep die (blijkbaar) nodig is, laat ook zien dat dit niet zo'n hete flikker is als Sisther. Het zou prima kunnen dat dit paard hem gewoon niet zo goed past.

Ben het helemaal met je eens.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:59

Moet zeggen dat me dit wel tegenvalt, had meer verwacht hoor.
Hij houd hem erg vast van voor, doet bijna pijn om die hals te zien zo. Van achter gebeurt er helemaal niets, zelfs in de uitgestrekte draf raakt hij nauwelijks de afdruk van de voorhoef.
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat er al een soort piaffe uitgewrongen moet worden terwijl er duidelijk nog zoveel schort.
Het moest Rath eens zijn.

Denk dat Edward bloedkikkertjes moet hebben, deze is is te traag van zichzelf.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 08:19

xmarliez schreef:
kimmie261 schreef:
sune hansen reed hem ook in een kur met zweep...

http://www.youtube.com/watch?v=QcF6LInRPd0

goed, paard is per eind oktober /begin november vorig jaar bij edward terecht gekomen,ach nog geen 3 maanden verder hoop ik toch niet dat mensen verwachten dat edward het paard met sprongen verbeterd heeft,denk dat je rustig kan stellen dat je met een 2 kleine 3 maanden verder je echt nog wel een "team" moet worden met een nieuw paard.

mensen vinden dat MAR nog steeds aan toot moet wennen en de tijd moet krijgen,maar die is inmiddels 15 maanden verder,en het paard is er nu niet echt "beter"op geworden.

Je moet wel na gaan dat MAR Totilas kapot gereden aankreeg, ja dat beest is kapot gereden en helaas gaat MAR hem nu ook kapot rijden als hij bij SJ gaat trainen. Meneer Gal krijgt paarden die nog niet veel geleden hebben maar wel op een hoog nivo zitten, daar zit het verschil.
Totilas was alleen te berijden met goed veel kracht en tja als je van huis uit geleerd hebt dat rijden GEEN krachtsport is dan is dat wel even wennen ja :D

Ja hoor, je denkt toch niet dat PS zoveel miljoen neerlegt voor een kapot gereden paard. :')

Ben benieuwd hoe deze combinatie is over een paar maanden, vind het er niet verkeerd uitzien het is een leuk paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:38

anneliesdj schreef:

Ach nog even en dan is Voice klaar, denk dat we ons met zijn allen daar op kunnen verheugen! *\o/*

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:38

Wuis schreef:
anneliesdj schreef:

Ach nog even en dan is Voice klaar, denk dat we ons met zijn allen daar op kunnen verheugen! *\o/*

volgens mij komt voice niet in zijn toekomstplannen voor, althans niet uit zijn interviews de laatste tijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 20:39

Michael1104 schreef:
Wuis schreef:
anneliesdj schreef:

volgens mij komt voice niet in zijn toekomstplannen voor, althans niet uit zijn interviews de laatste tijd.

Dat is ook wat ik begrepen heb.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:21

Zeker niet voor de OS, maar daarna ook niet??