Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:34

Die site uit de lucht is één ding, maar op hyves de middelvinger van zowel de pagina zelf als de beheerder, dat geeft toch wel een bepaald signaal af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:34

gohya; zo laat ruthgerrits het overkomen aangezien de dieren blijkbaar bij andere stichtingen zijn ondergebracht. Is wat mij betreft erg tegenstrijdig aangezien er naar de dieren gezocht wordt? Daar baseerde ik het op. Wilde niemand voor z'n benen schoppen :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:35

Ik woon en werk in didam en omgeving maar hier niks van gehoord. Sowiedo niet dat er een of andere stichting/opvang zat..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:47

@chelle_dora
Oke op die manier,ik weet dat je niemand voor de benen wil schoppen.
Maar was benieuwd waarop je dat baseerde dat iemand zou weten waar ze zitten.
Ook al zouden de dieren naar een andere stichting zijn gegaan,dan nog is dat niet slecht.Ze zorgden er in ieder geval voor dan dat de dieren op een goede plek zouden komen.
Ik hoop dat ze zichzelf gauw melden en dat het opgelost word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:52

Dat is ook zo, dat zou ik ook zeker toejuichen als ze elders zijn ondergebracht! Maar het strijkt zo tegen het nieuwsbericht in, aangezien alles en iedereen spoorloos lijkt te zijn.. Hopen maar dat het snel wordt opgelost en op een positief einde heeft natuurlijk :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:52

gohya schreef:
@chelle_dora
Waar haal jij uit dat er mensen zijn die weten waar ze zitten?
En áls ik zou weten waar ze zijn,zou ik ze niet verraden.Zolang ik het hele verhaal niet ken en weet,ga ik me er niet mee bemoeien.Trouwens de politie is ervoor om ze te vinden,genoeg instantie's waar ze info kunnen opvragen.

ruthgerrits schreef:
Wat een kling klare onzin staat hier allemaal beschreven zeg!!!
Als jullie niet eens weten waar al deze dieren zijn ondergebracht hoe kunnen jullie (met de hand op de knip)dan een oordeel hier over geven?!?! Alle beesten zijn onder gebracht bij andere stichtingen die zich WEL echt bekommeren om de beesten en niet zo zijn als jullie die van achter hun zielige computertje anoniem sneu commentaar durven te geven. stelletje kansloze pennymiepen zijn jullie!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:14

Ik snap het 'Brainless' zo lijkt het idd. dat iemand weet waar ze zijn.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:25

@ruthgerrits
Je mag ons "pennymiepen" en de politie gerust uit onze droom of nachtmerrie helpen. Wij zijn enkel benieuwd naar het welbevinden van de thans "vermiste" dieren en spreken allen de hoop uit dat deze dieren alsnog goed terecht zijn gekomen. /3

In plaats van je gal spuien (het lijkt alsof je je aangesproken voelt?), lijkt informatie verstrekking meer op z'n plaats.
Van de dieren, het stichtingsgeld, de betrokkenen en de websites ontbreekt elk spoor.
In plaats daarvan zijn wel achtergebleven: een wietplantage, schulden, verduistering van geld en bijzonder twijfelachtige profielfoto op het sociale media.

Met mij, hoopt iedereen hier, dat iemand zich bij de politie meld met het bewijs dat alles een misverstand is en alle dieren inderdaad bij andere stichtingen zijn ondergebracht en alle zorg krijgen die ze nodig hebben. Echter zolang de dieren niet zijn getraceerd, zijn deze bokt-pennymiepen niet zo naïef dat jouw berichtje zomaar voor waar wordt aangenomen.
Gelet op hetgeen de betrokkenen hebben achtergelaten, lijkt enige scepticus op zijn plaats.
Ik nodig je hierbij uit om aan te geven waar de dieren zijn gebleven, nu je kennelijk over deze informatie beschikt. Het lijkt me bovendien verstandig de politie te verwittigen, zodat ons belastinggeld niet onnodig aan het onderzoek wordt besteed. :(

horse2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:56

@ruthgerrits: Als jij toch zogoed weet dat de dieren allemaal een goede plek hebben gevonden hoeveel moeite kost het je dan om te vertellen waar ze zijn ?!
Erg vreemd allemaal , hoe moet je hier dan het goede van inzien ?????Ik kan er niks meer van maken als oplichterij en het lijkt idd wel of je je aangesproken voelt ruthgerrits!!! Hoor jij soms bij de stichting ofzo?

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:32

Ze zullen wel bij de slager zijn beland anders maak je er niet zo'n geheim van!!!
J01andA ; helemaal met je eens!!!!!!!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:15

ruthgerrits schreef:
Wat een kling klare onzin staat hier allemaal beschreven zeg!!!
Als jullie niet eens weten waar al deze dieren zijn ondergebracht hoe kunnen jullie (met de hand op de knip)dan een oordeel hier over geven?!?! Alle beesten zijn onder gebracht bij andere stichtingen die zich WEL echt bekommeren om de beesten en niet zo zijn als jullie die van achter hun zielige computertje anoniem sneu commentaar durven te geven. stelletje kansloze pennymiepen zijn jullie!

Maar hoe sbs6 dan toch aan zijn informatie komen???? Dan toch vreemd?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:19

Yade13 schreef:
als het geld op is is het gewoon op en dan kun je niet verder.
jammer dat je dan meteen voor opligter word uitgemaakt.
ze konden zoals te zien is in de programma toen al bijna niet meer verder.
dankzij hart in actie hebben ze het wat langer kunnen trekken maar blijkbaar is de koek nu op.
het is ook eigenlijk niet haalbaar om dit in je eentje te moeten zoen zonder grote sponsors.

Vind ik ook, paarden (dieren) opvangen/houden kost nu eenmaal geld. En als het uiteindelijk niet meer wil, dan is het jammer maar het kan niet anders.

Ik vind wel dat ze dan iets online zouden hebben moeten zetten in de trant van: We stoppen ermee, we kunnen het niet meer bolwerken.

Maar om die mensen gelijk oplichters te noemen? Daar pas ik voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:38

Als het geld op is, dan kun je aantonen waaraan, dan ga je gewoon failliet...dan geef je aan waar de dieren naar toe zijn gegaan...dan speel je open kaart...je bent een stichting en dat betekend automatisch dat je verplichtingen hebt...je hebt een bedrijfsvoering en vader staat wil natuurlijk ook weten waar het geld voor is gebruikt, want het is natuurlijk niet zo dat je met een stichting het geld gewoon voor prive doeleinden kan gaan gebruiken, want dan ben je belastingplichtig over dat geld.

Zo een hennep kwekerij, kan een noodsprong zijn geweest, want dat brengt in de oogst tijd behoorlijk goed geld op, hoor bedragen van 6000 euro per week!! Maar helaas behoorlijk strafbaar.

De dames worden nu gezocht, voor zowel de hennep, of die van hun is, is dus in onderzoek, als het verdwenen geld....de contractbreuken met de mensen van de dieren...
Dat valt gewoon niet goed te praten....

Om dan het gevoel van een stichting met goede inborst hierdoor in een kwaad daglicht te zetten is natuurlijk jammer, want Goya, bij jouw is het anders...maar weet wat je zegt...want identificeer je je met deze dames, ga je mee.....
Jammer maar dit gebeurd steeds weer.

Ook met dat kinderproject, dat deugde ook niet, heeft zijn naam moeten veranderen....

Het is kennelijk moeilijk om als stichting netjes met geld om te gaan, omdat het kennelijk zo makkelijke bedrijfsvoering is doordat de belastingdienst niet op je nek zit.

Wie weet werd het land wel terug gevorderd door de gemeente omdat ze geen huur betaalden...

Alleen de dames zelf kunnen verklaren dat het zorgen voor de dieren te veel geld kostte...maar dat doen ze niet, ze steken een dikke middelvinger op..!!... dat zegt mij genoeg over de mentaliteit van die dames en als ik de foto zie, dan heb ik ook zo mijn twijfels, die meiden boezemen bij mij geen gevoel van vertrouwen in....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:39

Russel.
Quote:Wie weet werd het land wel terug gevorderd door de gemeente omdat ze geen huur betaalden...

Hier heb ik ook aan zitten denken.Als een gemeente het land terug wil,hoor je dat ruim van tevoren.Je krijgt minstens 3 mnd. meestal de tijd om wat anders te zoeken.Volgens mij is dat verplicht minimaal 3 mnd. opzeg tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:44

Misschien hebben ze nooit betaald...je hebt rare vogels hoor en als er zonder te werken ineens een bom geld op je rekening komt en je hoeft niet te verantwoorden aan die mensen, dan zijn er ook weer vogels die daar niet mee om kunnen gaan...die denken dat dat wel los loopt en het ene gat met het andere willen gaan vullen tot de koek op is.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:12

Brainless schreef:
Maar de oprichting (bij de notaris) kan door 1 persoon ( dus op 1 naam).
Het bestuur hoeft niet genoemd te worden in de notariële akte (zou ook wat zijn, dat als je een nieuwe penningmeester krijgt je eerst weer naar de notaris moet).

Nop ... en ik spreek helaas uit ervaring. Want mijn ouders waren bij de oprichting van deze stichting. Er waren 3 mensen nodig. Dit waren dus mijn ouders en die K.

Gelukkig zijn mijn ouders er na 2 maanden weer uitgestapt. Hoe ze toen de stichting verder hebben kunnen zetten,,, Geen idee
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-02-12 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:17

@ Russel
Hier was ik naar op zoek!

Citaat:
Als het geld op is, dan kun je aantonen waaraan, dan ga je gewoon failliet...dan geef je aan waar de dieren naar toe zijn gegaan...dan speel je open kaart...je bent een stichting en dat betekend automatisch dat je verplichtingen hebt...je hebt een bedrijfsvoering en vader staat wil natuurlijk ook weten waar het geld voor is gebruikt, want het is natuurlijk niet zo dat je met een stichting het geld gewoon voor prive doeleinden kan gaan gebruiken, want dan ben je belastingplichtig over dat geld.

Maar ik bedoel, we kunnen nu wel gaan speculeren over wat er gebeurd kan zijn: maar 100% zeker zul je het nooit (of mischien over lange tijd) weten.

Wel vind ik dat Russel een punt heeft, over het 'naar buiten brengen' (wat ik ook al noemde in mijn eerdere post).
Is er bewijs voor de 'hennep' ?

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:19

JUIST! Ik kwam niet meer op de achternaam van die K.

Ooooo wat ben ik blij dat wij er optijd uit zijn gestapt (vaders zat toen ook tegen een burn-out aan door zijn werk) ..

De hele tijd hebben we geprobeerd mensen te waarschuwen.. Maar alles wat op inet kwam ging er ook net zo hard weer af.. Helaas heeft de ''mond-op-mond reclame'' Niet geholpen...
Alles wat ik hier lees. hoe lief ze wel niet deden naar mensen die een dier kwamen ophalen.

Ik ken het ja.. Is ook gebeurd toen ik daar nog liep.. Bij de poort liepen ze zielig te doen.. En met een big smile kwamen ze terug met het geld.
Ze hebben zelfs een hond opgevangen van een toenmalige college.. Ze zouden op de hoogte worden gehouden bla bla bla.. Binnen no-time was dat diertje weer weg. En mijn collega wist van niks!

EN bewijs voor hennep is er denkik volop!! ..
Toen ze nog op de oude locatie zaten lag een schuur er al helemaal vol mee !! (spullen om het mee te verbouwen).. Maar neeeeee zou niet van hun zijn.. Eeeumm van wie dan wel?!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-02-12 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:20

Staat allemaal te lezen in de link van opgelicht...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:23

PrinsesJ schreef:
Brainless schreef:
Maar de oprichting (bij de notaris) kan door 1 persoon ( dus op 1 naam).
Het bestuur hoeft niet genoemd te worden in de notariële akte (zou ook wat zijn, dat als je een nieuwe penningmeester krijgt je eerst weer naar de notaris moet).

Nop ... en ik spreek helaas uit ervaring. Want mijn ouders waren bij de oprichting van deze stichting. Er waren 3 mensen nodig. Dit waren dus mijn ouders en die K.

Gelukkig zijn mijn ouders er na 2 maanden weer uitgestapt. Hoe ze toen de stichting verder hebben kunnen zetten,,, Geen idee

Ja zie je wel,je hebt idd. 3 mensen nodig om een bestuur te vormen.
Als er 2 mensen uit stappen en K geeft dat niet door,dan blijven hun namen gewoon bestaan als bestuur.
Zou toch eens navraag doen bij de notaris die de akte heeft opgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:41

Ik lees al een poosje mee omdat ook ik erg benieuwd ben wat er van de dieren terecht is gekomen. Wat betreft de dames van de stichting: een kat in het nauw maakt rare sprongen. :n

Maar als ik dan de berichten van PrinsesJ lees geloof ik hier niet meer zo in. Hopelijk komen deze mensen en de dieren snel bovenwater. Laat ze dan maar eens met de waarheid komen.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:58

Blijft vreemd verhaal: 15 jaar op het rechte pad en uitstekend werk voor de dieren verrichten en dan INEENS crimineel worden en aan het verduisteren gaan. Lijkt me niet aannemelijk. Eén katje zit bij een kennis van mij, is prima terecht gekomen. Ik weet ook een oud ponietje van t afdankertje te staan, heeft elke dag weidegang en 's avonds een warme stal, is goed terecht gekomen.
De media kunnen door hun berichtgeving een bepaalde draai aan gebeurtenissen geven, daarvan leeft de sensatiepers.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:14

Soms is een flinke som geld zó verlijdelijk,dat je zelfs na jaren op het rechte pad te hebben gezeten,ineens op het slechte pad terecht komt.Dat is niet vreemd verder.Geldnood kan rare dingen doen met mensen en geld is zó verlijdelijk.Later heb je er natuurlijk spijt van [meestal].

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:51

justin4ever schreef:
Hmm ik zag dit nieuwsbericht en bedacht me dat ik lid was van hun hyves.
Ik heb hem even opgezocht en daar is nu ook alles verdwenen met een onpasselijke profielfoto nu
http://hetafdankertje.hyves.nl/
Ook al zou voor alles dan een goed tehuis gevonden zijn, waarom zijn ze dan ineens vertrokken.
Kijk geld op is geld op maar ik vind het niet bepaald fatsoenlijk hoe ze zijn opgehouden van de 1 op de andere dag of ligt het aan mij?
Het schept onrust en verontwaardiging, wie weet wat ze op hun kerfstok hebben waardoor ze zo snel zijn vertrokken.
Ik vind het maar een raar verhaal en geloof best wle dat er meer achter zit.
Idd als ze het zo goed geregeld hadden dan vertrek je niet zómaar

Wow dit is behoorlijk associaal! Kreeg trouwens wel een aparte banner op die site. Vakantiehuizen in Frankrijk.......... We weten dus waar ze zitten haha

horse2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:10

Wow dit is behoorlijk associaal! Kreeg trouwens wel een aparte banner op die site. Vakantiehuizen in Frankrijk.......... We weten dus waar ze zitten haha

Ja dat kun je wel stellen dat het associaal is , er zijn ook veel mensen die gewoon niet weten waar hun dieren zijn gebleven :@

Je kunt best vluchten maar zorg dan is dat je alles geregeld hebt en betaald denk ik zo....