Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), maar de neusriem er snel afgesloopt; ik vind aansnoerneusriemen maar ondingen. Ik heb het idee dat zelfs wanneer je die niet aansnoert, er meer druk op zit dan een gewone neusriem. M'n paard werd er iig niet gelukkig van.Caira schreef:Ik krijg trouwens echt de koude rillingen van de foto die erbij staat, ongelovelijk, heeft er niemand ingegrepen toen?
lindahertha schreef:die van mij zit zo los, dat ik hem met grazen zo onder zijn kin los kan trekken. het is dat hij op mijn hoofdstel zit, maar de functie ervan is mijn geheel onduidelijk. ik doe er iig niets mee.
maarr..vind ik ook van singels, die worden soms zo extreem strak aangetrokken, dat die beesten volgens mij geen lucht meer krijgen....als je een goed passend zadel hebt is dat volgens mij niet nodig, of je paard moet mischien een dusdanige bouw hebben dat hij schuift...mijn zadel zit als gegoten en ik singel nooit aan. soms na het rijden kan je er een vuist tussen doen. zadel blijft perfect op zijn plek.. ook in galop..
Ik ben het hier echt roerend mee eens!
S_en_Z schreef:Waar moeten die 2 vingers passen dan, voorop de neus op het bot zelf?? Of aan de zijkant?
Ps. zo strak snoer ik niet hoor. Aan is aan. Ik ga niet harder trekken dan nodig is
Amanda schreef:Natascha dH schreef:Nu staat hier dat een onafhankelijke organisatie erkent dat het in de dressuur veelvuldig voorkomt en dat het dmv knellende neusriemen verbloemd wordt. Dus zijn al die paardjes die zo lekker schuimen (pijn?) niet zielig, want hij doet zijn mond niet open.
Wat heeft schuimen nu weer met een neusriem en pijn te maken?
Mijn haflinger (momenteel gereden zonder neusriem) schuimt altijd. Mits ik hem correct rij.
En geen kwijlslierten, gewoon wat lippenstift.
Die vergelijken is niet echt op zijn plek