Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brilletje schreef:Heel vaak heb ik op bokt gelezen dat mensen verontwaardig zijn omdat instanties niets doen aan dierenmishandeling/verwaarlozing.
En nu gebeurt het wel en kennelijk heel terecht wat de eigenaar geeft aan er niet voor te kunnen zorgen!
En dan zie ik hier reacties dat ze beter moeten worden opgeleid en niet mee mogen nemen enz.
Op die manier kan niemand wat goed doen. En vaak zullen ze onterecht ook niets doen, maar in dit geval is er ingegrepen en dus terrecht! Beter een zaak opgelost dan helemaal geen zaak opgelost!
Ben blij met de dierenpolitie
Orchidee21 schreef:Justitie (officier) moet toestemming geven voor het in beslag nemen van een dier, Dit gebeurd na aanleiding van overleg met de officier waarbij de constatering van een agent wordt verteld en wellicht wordt verduidelijkt met een foto. De officier beslist dan of het dier in beslag mag worden genomen of niet. Als er een eigenaar bij is, kan deze ook vrijwillig afstand doen van het dier. Dus zomaar meenemen is inderdaad wel een hele vreemde situatie. Daarom twijvel ik ook zeker aan de berichtgeving van het artikel.
Loetie84 schreef:En hoe zit dat dan met iemand die net een verwaarloosd dier heeft gekregen en het beestje weer aan het oplappen is? (las daar van de week een verslagje over op bokt...Kreeg haar paard terug nadat het 10 maanden verwaarloosd was) Dat verschil zie je toch niet aan de buitenkant? Paard zag er inderdaad niet zo fijn uit. maar dat paard wordt dan dus ook na een belletje meegenomen naar de DA?
Ik dacht dat ze altijd eerst een dossier opbouwden en gesprekken voerden met de eigenaar? Dat je een tweede kans krijgt om je leven te beteren? Het verhaal klinkt mij een beetje kort-door-de-bocht...
daantjuhhh schreef:Loetie84 schreef:En hoe zit dat dan met iemand die net een verwaarloosd dier heeft gekregen en het beestje weer aan het oplappen is? (las daar van de week een verslagje over op bokt...Kreeg haar paard terug nadat het 10 maanden verwaarloosd was) Dat verschil zie je toch niet aan de buitenkant? Paard zag er inderdaad niet zo fijn uit.
Dat is dus een van de redenen waarom ik mijn paard na 6 weken naar binnengeslagen droes niet aan de weg heb gezet, maar achter het huis.
Beest had 5 weken met 41 graden koorts op stal gestaan, kon niet eens meer slobber doorslikken, alles kwam er via de neus gaten weer uit.(Door verkeerd handelen DA)
ioontje schreef:Ik denk dat Natascha dH eerder in dit topic het juiste heeft gezegd; we weten niet het hele verhaal en in de pers is niet alles vermeld. De jongen heeft ingezien dat hij niet goed bezig was en de pony is als winnaar uit de bus gekomen en heeft een goed plekje gekregen en dat vinden we hier toch allemaal het belangrijkste!
Verder vind ik de discussie over de chip wel interessant en de moeite waard om over verder te praten. Dit is namelijk ook een hot item op het ogenblik wat betreft dierenwelzijn. Alle stamboeken moeten een sluitende manier vinden om paarden zo goed mogelijk te kunnen registreren. Dit is nodig bij een eventuele uitbraak van een ernstige besmettelijke ziekte. Nu is het inderdaad zo dat veel paarden helemaal niet op naam staan, gewoonweg doordat ze niet worden overgeschreven door de nieuwe eigenaar.
Het chipnummer is dan bekend en ook weten ze wel bij welk paard dat hoort, maar van wie het paard is en waar het staat is meestal niet bekend. (in dit geval zou het zo kunnen zijn, dat de pony al bekend was bij de DA (ik neem aan de dierenkliniek in Emmeloord, want dat is dicht in de buurt van de plaats waar de pony stond), en omdat ze daar ook het chipnummer registreren zou de eigenaar achterhaald kunnen worden.
Ik ben heel benieuwd hoe de registratie van paarden en pony's gaat verlopen, maar zou het best goed vinden dat er een duidelijk systeem komt dat voor alle paarden/pony's geldt.
Wij hebben hier in de buurt al eens een uitbraak gehad van Rhino in de ernstigste vorm en na verloop van tijd hoorden wij hiervan, maar hadden het best op prijs gesteld als wij eerder gewaarschuwd waren (wat mogelijk is als alles juist is geregistreerd).
Sanet schreef:Arme dingetje stond naast mijn merrie in de kliniek. Door zon enorme wintervacht lastig de echte conditie vast te stellen. Maar de ruggengraat lag er helemaal bovenop. Echt wel een schattig ding.
Ik vind het super hoe het gegaan is. Hulde voor de oude eigenaar die het diertje weer meegenomen heeft en de agent die echt begaan was met de lot van dit dier. Die uit het zicht aan een boom was geknoopt!
Elan_GV schreef:Brilletje schreef:Heel vaak heb ik op bokt gelezen dat mensen verontwaardig zijn omdat instanties niets doen aan dierenmishandeling/verwaarlozing.
En nu gebeurt het wel en kennelijk heel terecht wat de eigenaar geeft aan er niet voor te kunnen zorgen!
En dan zie ik hier reacties dat ze beter moeten worden opgeleid en niet mee mogen nemen enz.
Op die manier kan niemand wat goed doen. En vaak zullen ze onterecht ook niets doen, maar in dit geval is er ingegrepen en dus terrecht! Beter een zaak opgelost dan helemaal geen zaak opgelost!
Ben blij met de dierenpolitie
Nou, inderdaad!!!
Men lijkt wel wat te willen hebben zeuren... Zeuren ze dat er niks word gedaan, wórd er iets gedaan, zeuren ze daar weer over.
Hallo, we zijn Nederlanders! Als het regent klagen we dat het regent, als het droog ik klagen we dat het niet regent, als het koud is klagen we dat het te koud is, als het warm is klagen we dat het te warm is. Zit in de genen
NIEMAND hier weet hoe de pony er daadwerkelijk aan toe was.. oordeel dan ook niet.
manic schreef:Nee, want als je een broodmagere hond aan een boom gebonden tegenkomt in het bos laat je die natuurlijk ook gewoon lekker staan.
Kom zeg, jouw voorbeeld is volstrekt niet vergelijkbaar.