Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
m'n paard had zijn knie verbrijzeld en moest ook ingeslapen worden Huertecilla schreef:madelief88 schreef:Zo lees ik het ook Juut
Schrijf alle Bokt(st)ers die toegeven (te) snel te rijden een pm.
Dat ligt binnen je invloedssfeer
manic schreef:En ik heb weer een onpopulaire mening, maar ik vind eigenlijk dat je niet zoveel te zoeken heb met een paard op een smalle weg waar harder dan 60 gereden mag worden. Mijn mening is dat als je van automobilisten verwacht dat ze stapvoets passeren op een 70/80 km weg zij daarbij de rest van het verkeer in gevaaar brengen.
malissapaard schreef:ik werk bij hun,
het verhaal van de OP klopt niet, de bestuurder van het busje kwam heel hard door een flouwe bocht en was toen waarscheinlijk de macht over de auto al kwijt. hij reed recht op het paard af. de amazone is snel overgestoken om een vrontale botsing te voorkomen. toen is het paard in de flank geraakt. had gelijk ze hele knie kapot, je kon zo op het bot kijken. ze hebben hem ter plaatsen in oeten slapen. hij heeft maar 6 jaar mogen worden.
Mijn ervaring is dat ze altijd vrij vlot doen als het verkeerd gaat. Mocht je trouwens vinden dat er een opmerking of opmerkingen tussen staan die niet door de beugel kunnen dan kun je dat via een TeM duidelijk maken. martina1 schreef:Het was een 60 km weg. En het is geen dijk zoals sommige suggereren. De vader heeft trouwens niet gezegd dat de auto te hard heeft gereden maar dat er vaak hard word gereden op die weg. De krant heeft zijn woorden verdraait.
Daarnaast was het een flauwe bocht en ze zag de auto recht op zich afkomen. Omdat ze snel is overgestoken heeft de auto hun niet frontaal geraakt maar in de flank wat waarschijnlijk haar redding is geweest.
Het paard is ook al die tijd blijven staan pas bij het spuitje is hij gaan liggen. En omdat het hij is blijven staan is zij niet onder de auto gekomen. Dus het is mijn held!
Ik zal het overleggen met de rest, het zou fijner zijn als het uit 'eerste hand' zou komen, al kan mij heel goed voorstellen dat de betreffende vrouw daar geen interesse of uberhaubt fut heeft. manic schreef:Alleen stel je dan weer wel dat de chauffeur degene was die een ongeluk veroorzaakt heeft, dus dat vingertje mag wel?
En ik vind het argument dat je de wel de (ook hoge snelheid) weg op moet om ergens te kunnen komen een beetje de omgekeerde wereld.
Juut schreef:Is het mijn eigen schuld omdat ik zelf ook wel eens net te hard rijd? (karma is a b*tch) Want ja, ook ik rijd wel eens te hard. Behalve als ik mensen moet passeren, of ze nu op een fiets of op een paard zitten, met of zonder hond wandelen. Maar dat maakt schijnbaar niet uit, als ik sommige posts hier zo lees.
manic schreef:En ik heb weer een onpopulaire mening, maar ik vind eigenlijk dat je niet zoveel te zoeken heb met een paard op een smalle weg waar harder dan 60 gereden mag worden. Mijn mening is dat als je van automobilisten verwacht dat ze stapvoets passeren op een 70/80 km weg zij daarbij de rest van het verkeer in gevaaar brengen.
Juut schreef:Mijn mening; stop met vingertjes wijzen naar mensen die (nog) geen anderen plat gereden hebben. De chauffeur uit de openingspost heeft een ongeluk veroorzaakt, of wij nu allemaal hard rijden of niet; blijft dezelfde persoon. Verder denk ik niet dat het relevant is hier te mopperen over hardrijders in combinatie met paarden; iedereen hier heeft enige paardenkennis en zal nooit vol gas een paard voorbij scheuren. Wat er op de snelweg gebeurt vind ik echt niet relevant voor dit topic. Daar is ruimte genoeg voor op LZP.