Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roosch schreef:Hoe kan je op de hoogte blijven van die sms-alert?
Wendy_Komen schreef:Jeetje wat een nare situatie. Heb ook een keer gehad dat ik van het paard was gevallen in het bos, en het paard vervolgens de benen nam. Heb alle paardenkennisen en familie gebeld, maar niet de politie. Toen het paard later gepakt was door een voorbijganger, was de politie ondertussen onderweg. Die vertelde mij voortaan OOK de politie te bellen, gezien de politie anders wel een paard hebben, maar niet wat er met de ruiter gebeurd is.
Fantast schreef:Roosch schreef:Hoe kan je op de hoogte blijven van die sms-alert?
Ik krijg zelf ook AMBER alert berichten, je kunt je hiervoor gewoon aanmelden door een sms met AMBER AAN te sturen naar 5100.
Hiervan heb ik ook geen bericht ontvangen, maar het kan zijn dat ze aan de hand van nummers kunnen localiseren of je in de buurt bent.
Hopelijk wordt de ruiter en het paard vandaag nog gevonden. Maar nog mooier zou zijn dat het paard veilig op stal staat en de amazone lekker thuis zit.
liedjuh2 schreef:Wow verschrikkelijk dit. Ik zou ook nooit alleen naar buiten gaan. Dit omdat ik weet dat mijn paard nogal een baasje is en af en toe kop tussen zijn benen een gaat. Dit kan ik niet altijd uitzitten. Dus ga sowieso altijd met 1 of 2 andere.
Wat ik alleen niet begrijp, is waarom iedereen wil weten wie het meisje/de jongen is die eraf gevallen is. Zo heb je haar nog niet terug gevonden in een koud en donker bos. Stel ze zou zelf zijn weg gekomen en heeft geheugenverlies of iets. Dan brengen de gene die haar gevonden hebben haar naar een dokter en komen ze er ook wel achter. Aangezien ze nog niemand gevonden hebben, denk ik dat ze ergens buiten bewustzijn ligt. Dan maakt het niet uit welk persoon het is, dan moet zo iemand gevonden worden.
Dit is helemaal niet aanvallend bedoelt. Iedereen doet wat hij/zij kunnen. Maar denk dan een omschrijving van het paard hier niet echt bij gaat helpen. Of ik heb het mis.
. Het is best een groot bos om naar iemand te zoeken en als het paard bij de Pan gezien is kan het ook zijn dat de berijder er een stuk verderop vanaf gevallen is. Het lijkt me erg lastig zoeken. mell___ schreef:vanmiddag rende het paard van de amazone rond kwart over half 1 vanuit de richting van het bos richting de hugterweg, daarna is hij verder gerent naar waar het paard zelf staat.. ze hebben heel de middag gezocht wat net vermeld stond, maar ze hebben niets gevonden.
ook is er nog een andere amazone de bossen in geweest, maar zij heeft diegene ook niet gezien dusja
zoepahhpaula schreef:Ik kan jullie als het goed is geruststellen...(of er moet nog iemand anders van z'n paard gevallen zijn om precies dezelfde tijd en plaats)
Het was geen amazone maar een jongen die van zn pony gevallen was..pony is naar huis gedraafd...en heelhuids aangekomen...met de jongen was niets aan de hand...had telefoontje bij en had paps gebeld om op te halen...droeg ook gelukkig een cap..Combinatie is een ervaren spring/eventingcombinatie..maarja kan altijd eens gebeuren natuurlijk!
Politie was wel ter plekke met veel auto's en heli...vanwege het alarmtelefoontje..van een omstander..
Maar is nu weer weg...toevallig het zoontje van de mensen waar ik t paard voor rijd, was net aan het rijden in de bak toen de politie achterom kwam...
Tviel gelukkig mee!
gelukkig was een vriendin met andere pony mee en die had me overeind geholpen en we gingen zoeken, toen we die man met kinderen tegen kwam zijn we direct na de manege gegaan en de hulp troepen kwamen weer terug, als ik dit zo lees heb ik mazzel gehad.