Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tendance schreef:Is het arrogant om een goed paard te willen rijden?
Dan is het ook arrogant van al die mensen, die een Z paard kopen en lopen te pronken als ze er een prijs mee halen in de B.
Tendance schreef:Sorry, maar nee ik kan hier geen arrogantie uithalen. Het is gewoon een jonge vent, die zijn kans pakt om een goed paard te kunnen rijden!
Langcara schreef:Tendance schreef:Is het arrogant om een goed paard te willen rijden?
Dan is het ook arrogant van al die mensen, die een Z paard kopen en lopen te pronken als ze er een prijs mee halen in de B.
Het is ook wel een beetje pronken met andermans veren.
Ik vind het ook arrogant dat de gemiddelde ruiter die matig rijdt, zoveel noten op z'n zang heeft om te claimen het recht te hebben op een buitengewoon goed paard. Dat paard heeft capaciteiten die hij er dan nooit uit rijdt.
Maar dat vind ik overigens niet op gaan voor Matthias. Hij is gewoon een van de weinigen die het aandurfde, omdat hij wist dat alles onder een loep gelegd ging worden in het rijden van Totilas. Het paard was toch eerst ook aan anderen aangeboden, maar die weigerden.Tendance schreef:Sorry, maar nee ik kan hier geen arrogantie uithalen. Het is gewoon een jonge vent, die zijn kans pakt om een goed paard te kunnen rijden!
En wie wil er niet op Totilas rijden aan de andere kant? Ik zou wel willen! Ik zeg er alleen op de voorhand wel bij, dat ik het niet zo goed zal doen als Edward!

Langcara schreef:Maar ook degene die hem opgeleid heeft voelt anders aan, evengoed als elk z opgeleid paard anders aanvoelt. DAt komt door het karakter van het paard, zijn beweging, zijn beperkingen (en die verschillen per paard) en degene wie hem heeft opgeleid. De ene ruiter rijdt met meer druk en kracht, en de ander subtieler, met gevoel en soms ligt de naddruk van de hulpen van een ruiter net weer anders. En zo'n paard moet toch maar snappen wat je van hem wil.
Een moeder met zoveel geld EN interesse in paardensport. Mijn ouders hadden wel wat geld maar ik kreeg geen eigen pony. Zij hielden van tennis en mijn moeder hield van pianospelen. Dus je begrijpt.....Langcara schreef:Ho maar ik veroordeel Matthias niet hoor. En ik beoordeel zijn rijden ook niet maar dat doe ik eigenlijk zelden bij ruiters op dat niveau. Ik heb er eerlijk gezegd gewoon niet zoveel verstand van.
Natuurlijk steekt het me dat Totilas niet meer bij Edward staat, dat kan ik niet ontkennen. En ergens kan ik niet ontkennen dat ik Matthias benijd met de mogelijkheden die hij heeft die ik zelf nooit gehad heb en ik lees uit de woorden van anderen dat ik daarin niet alleen sta, al zeg ik het dan explicieter.Een moeder met zoveel geld EN interesse in paardensport. Mijn ouders hadden wel wat geld maar ik kreeg geen eigen pony. Zij hielden van tennis en mijn moeder hield van pianospelen. Dus je begrijpt.....
Maar het is gewoon niet allemaal rozengeur en zonneschijn als je Totilas, het droompaard dat iedereen wil onder het zadel krijgt. Het legt extreem veel druk op je.
Je kúnt het niet goed doen. Want als het goed gaat ligt het aan het paard. Als het slecht gaat ligt het aan jou.
easygoing schreef:Nee mama pakt de kans om hem op goed paard in de kijker te rijden.
: