Fürst Romancier onder het zadel bij Matthias Alexander Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fürst Romancier onder het zadel bij Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:45

Dus, als ik het goed begrijp kunnen veel bokkers niet verteren dat Matthias A Rath geen getrixte beesten kan narijden?

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:45

Ben benieuwd naar de resultaten van Matthias en FR...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:49

Lovely schreef:
Dus, als ik het goed begrijp kunnen veel bokkers niet verteren dat Matthias A Rath geen getrixte beesten kan narijden?

Goed begrijpen noem je dat :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:50

sarabande schreef:
Lovely schreef:

Goed begrijpen noem je dat :?

heb je meer uitleg nodig?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:31

vivana schreef:
Yontheke schreef:
Dat filmpje van MAR en Bretton heb ik afgezet nadat hij zo hard in dat paard zijn mond zat te rukken dat ik er zin van kreeg om hem van dat paard af te rukken.. Zucht.

PFF wat een opmerking... :z

Ziet er super uit zéker een paard met kwaliteiten!

Ieders zijn mening.
Het is een paard met kwaliteiten, daar hoor je mij niets tegenin brengen, maar als je niet kan zien dat hij in zijn mond gerukt wordt, kijk je echt niet goed naar dat filmpje..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:30

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over Fürst Romancier en ik wil jullie vragen om weer on topic te gaan. Tevens hierbij het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Het zou jammer zijn als dit topic op slot zou moeten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:33

Lovely schreef:
Lovely schreef:

heb je meer uitleg nodig?

Ik niet :D , maar ik zou zoiets nooit roepen met of zonder bewijs ;)
We kunnen om goed te kunnen beoordelen ook overstappen op bit- en/of zadelloos :D .

Ik hou niet van het afzeiken van Nederlandse sporters, dus ook niet van het afzeiken van Rath. Ik doe het hem niet na en we kunnen pas echt oordelen medio 2012 in London.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:47

Paddenpad schreef:
Het is niet zo raar dat mensen negatieve kritiek op MAR hebben,de mensen om hem heen hadden hem al de hemel ingeprezen,maar in praktijk boort hij zichzelf de grond in,ik zou hem wel eens een Hollandse M2 proef willen zien rijden met de paarden die hij nu heeft incl met Totilas,wed dat hij er helemaal niks van bakt.

:D :D :D Die weddenschap wil ik wel aangaan hoor, heb nl zeer kort geleden weer een aantal M2 proeven moeten beoordelen. Mijn eenvoudige juryverstand zegt me dat hij toch best aardig rond zal komen in een gemiddelde M2 rubriek.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:59

Hmm.. een M-tweetje loopt Toti nog wel zonder ruiter ook als 't moet. :+

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:08

Orchidee21 schreef:
en met hoeveel paarden mag je starten op de OS???.... ben benieuwd wat we van hem gaan horen, met welk paard dan ook.

Deze opmerking zie ik toch wel als symbool voor het niveau van alle discussies rond MAR. De kennis van de dressuur reikt zo ver dat er Bokkers zijn die zelfs een vier- of zevenjarige naar de OS zien gaan. :')

Vooralsnog staat MAR derde op de wereldranglijst met Totilas en heeft hij nog een aantal jonge dieren waarvan we net als bij alle andere ruiters (inclusief Nederlandse ruiters) zullen moeten afwachten of ze zich ooit zullen ontwikkelen tot een goed Grand Prix paard. Dat is de situatie, niet meer en niet minder.

Ik zou zelf denken dat die Paul Schockemöhle wel weet wat hij doet, hij heeft ervaring genoeg, maar natuurlijk weet Bokt het allemaal nog net ietsje beter. :D

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:04

Nou das dan ook wel heel drastisch gezegd. Maar moet je gelijk geven, het is gewoon afwachten wat er van gaat komen in de toekomst. met welk paard dan ook. Ik kijk wel uit naar de OS, en natuurlijk verwacht ik dan geen Bretton of FR daar maar de enige echte Toot.
het is niet dat ik het MAR niet gun, integendeel. Maar ben zo benieuwd wat ie er nou van gaat maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:15

Er zijn vast filmpjes van te vinden, maar bekijk eens even het verschil in voorstellen van de 2 halfbroers Bretton Woods en Jack Sparrow, ter lering ende vermaak.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:40

:)* Misschien levert het verkopen van sportrechten wel meer op dan de fokkerij momenteel

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:28

CharleyT schreef:
Paddenpad schreef:
Het is niet zo raar dat mensen negatieve kritiek op MAR hebben,de mensen om hem heen hadden hem al de hemel ingeprezen,maar in praktijk boort hij zichzelf de grond in,ik zou hem wel eens een Hollandse M2 proef willen zien rijden met de paarden die hij nu heeft incl met Totilas,wed dat hij er helemaal niks van bakt.

:D :D :D Die weddenschap wil ik wel aangaan hoor, heb nl zeer kort geleden weer een aantal M2 proeven moeten beoordelen. Mijn eenvoudige juryverstand zegt me dat hij toch best aardig rond zal komen in een gemiddelde M2 rubriek.

Dat wil ik ook wel. Ben niet vies van een beetje geld verdienen.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:32

sarabande schreef:
Er zijn vast filmpjes van te vinden, maar bekijk eens even het verschil in voorstellen van de 2 halfbroers Bretton Woods en Jack Sparrow, ter lering ende vermaak.

Met alle respect dat is wel een hele kromme vergelijking. Alleen al als je kijkt naar de ervaring van beide heren.
Bovendien als je iets minder doet dan Edward is dat totaal geen schande.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:37

BettyBel schreef:
Met alle respect dat is wel een hele kromme vergelijking. Alleen al als je kijkt naar de ervaring van beide heren.

Er wordt hier in alle Toot topics voortdurend geroepen dat MAR het beter doet dan Edward.

Ik vind het trouwens geen kromme vergelijking het is een kwestie van zelfkennis.
Jonge hengsten op een manier voorstellen dat er promotie mee gemaakt wordt, is een vak apart.
Als je dat niet beheerst moet je dat niet doen, dat is nadelig voor de hengst en de eigenaar.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:52

sarabande schreef:
BettyBel schreef:

Er wordt hier in alle Toot topics voortdurend geroepen dat MAR het beter doet dan Edward.

Ik vind het trouwens geen kromme vergelijking het is een kwestie van zelfkennis.
Jonge hengsten op een manier voorstellen dat er promotie mee gemaakt wordt, is een vak apart.
Als je dat niet beheerst moet je dat niet doen, dat is nadelig voor de hengst en de eigenaar.

Dat zijn mensen die er niet veel vanaf weten.

Daarnaast... Ik denk dat er nog geen 10 mensen op deze aardbol rondlopen met meer verstand van geld verdienen met paarden, dan Paul Schockemohle. Blijkbaar moet hij toch iets gunstig in Rath zien of dat zijn portemonnee is zijn rijkunst wie zal het zeggen :D

Wat je zegt rijden van jongen hengsten is een vak apart. Ik vraag me wel af of we blij moeten zijn met die omhoog getrapte beesten in de Hengsten competitie's en op de pavo.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:03

BettyBel schreef:
Daarnaast... Ik denk dat er nog geen 10 mensen op deze aardbol rondlopen met meer verstand van geld verdienen met paarden, dan Paul Schockemohle. Blijkbaar moet hij toch iets gunstig in Rath zien of dat zijn portemonnee is zijn rijkunst wie zal het zeggen :D

Wat je zegt rijden van jongen hengsten is een vak apart. Ik vraag me wel af of we blij moeten zijn met die omhoog getrapte beesten in de Hengsten competitie's en op de pavo.

Over dat verstand van Paul Schockemohle ben ik dus echt verbaast.

Het uitbrengen van jonge hengsten op die manier gebeurt voor de eigenaar, niet voor de fokkers daar is de verrichting voor. Ik ga daarom ook nooit naar een hengstenshow ;)