Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
opisop_shop schreef:wat houdt een donorcodicil van paarden in?
En wat is er uberhaubt 'donor' aan, aan het vermalen tot hondenvoer?!
Rocamor schreef:Dromen schreef:Hier is smerig spel gespeeld.
*knip*
Ik denk dat het paard vermoord is, jaloerse concurrentie.
Iets in het voer van het paard en zo snel mogelijk afvoeren
Phar Lap was toch begin 19-de eeuw??
loveidefix schreef:Ik snap dat het vervelend is, maar een beetje cru is het wel.
Er gaan honderden gezonde paarden naar de slacht, die daar worden afgemaakt.
Dit paard was al dood en dan word er zon ophef over gemaakt.
Tuurlijk is het niet fijn dat de ruiter geen afscheid heeft kunnen nemen en zelf zou ik het ook erg vinden, maar kom op zeg...
gummie schreef:loveidefix schreef:Ik snap dat het vervelend is, maar een beetje cru is het wel.
Er gaan honderden gezonde paarden naar de slacht, die daar worden afgemaakt.
Dit paard was al dood en dan word er zon ophef over gemaakt.
Tuurlijk is het niet fijn dat de ruiter geen afscheid heeft kunnen nemen en zelf zou ik het ook erg vinden, maar kom op zeg...
Het gaat er niet om dat het paard geslacht is, wordt of al dood wordt afgevoerd naar een voederbedrijf. Het gaat er om dat degene die bevoegd is daarover te beslissen, geen zeggenschap hierin gehad lijkt te hebben en dat een aantal omstandigheden niet in de haak lijkt te zijn. Daar gaat het om.
Als jouw kind overlijdt, wil jij volgens mij ook zelf bepalen of hij/zij gecremeerd wordt of begraven. Als het kind dan, zonder jou medeweten, en zonder dat je afscheid hebt genomen, gecremeerd is, zeggen we hopelijk niet: ach, ze was toch al dood. Wat maakt het uit. Ik vergelijk een paard niet met een kind, maar het gaat om de essentie.
Het is heel erg dat de beste man geen afscheid heeft kunnen nemen van zijn trouwe vriendje, maar daar is voor mij ook alles mee gezecht Jacimatho schreef:Het dier is zo rechtstreeks uit de ring afgevoerd naar de verwerking zonder dat er gekeken is waaraan het is overleden? Voor hetzelfde geld was er sprake van vuil spel.
Heel raar dat men zonder overleg met de eigenaar het paard af laat voeren. Een bijzonder rap ook, als het inderdaad ging om eventjes een kop koffie om de kop helder te krijgen. Dan hebben we het over slechts een uurtje waarin het paard is verdwenen.
Lijkt me een horror om als eigenaar in betrokken te zijn.