Grand Prix dressuurpaard per ongeluk verwerkt tot diervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:39

heel apart
echt ziek gwn

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:41

opisop_shop schreef:
wat houdt een donorcodicil van paarden in?
En wat is er uberhaubt 'donor' aan, aan het vermalen tot hondenvoer?!

ja idd.
Maar ik snap het gewoon niet, hoe kan iemand zomaar toestemming gegeven hebben, zonder enig paspoort meegegeven te hebben & dat het ook nieteens de eigenaar is.
En als er echt geen groom was, waarom weet de organisatie dan niet dat hij geen groom had?
vreemd..

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:41

Vreselijk heb er geen woorden voor.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:43

oh wat erg voor de ruiter,het zal je maar overkomen zoiets,niet eens afscheid kunnen nemen en steeds maar moeten denken bij het kopen van je hondenbrokken daar kan wel eens een deel van mijn paard in zitten!!
Vind het overigens een hele rare fout zoiets bedenk je toch niet!!

Captain

Re: Grand Prix dressuurpaard per ongeluk verwerkt tot diervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:45

Ongeloofwaardig verhaal..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:46

Die takel van het bedrijf was er omdat de takel van de paardenambulance niet werkte. Je moet wat, en dan is dit niet zo'n heel rare oplossing. Dat het paard de brokken in is gegaan vind ik persoonlijk ook niet het ergste. Het ergste is dat de ruiter geen enkele mogelijkheid heeft gehad om afscheid te nemen! Diep triest...

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:47

kan je nu ook al niet meer over je eigen paard beslissen...waar moet het heen met deze wereld..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:50

zowiezo raar ze moeten toch de papieren van dit paard hebben ivm medicijn gebruik of het wel of niet verwerkt mag worden??

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:55

Vind het een wreemd verhaal idd!
Wel erg triest voor de ruiter, zoiets blijft door je hoofd spoken..

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:56

Jemig wat erg zeg.. Het zal je maar gebeuren.. Het feit dat je paard plotseling overlijd is al vreselijk .. maar dat hij zo onder je neus vandaan afgevoerd wordt is ronduit bot en onbeschoft.. en vreslijk dat hij idd niet de kans heeft gehad om afscheid te kunnen nemen op een waardige manier

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:57

schandalig

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:58

Ik snap dat het vervelend is, maar een beetje cru is het wel.

Er gaan honderden gezonde paarden naar de slacht, die daar worden afgemaakt.
Dit paard was al dood en dan word er zon ophef over gemaakt.
Tuurlijk is het niet fijn dat de ruiter geen afscheid heeft kunnen nemen en zelf zou ik het ook erg vinden, maar kom op zeg...

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:00

Rocamor schreef:
Dromen schreef:
Hier is smerig spel gespeeld.
*knip*
Ik denk dat het paard vermoord is, jaloerse concurrentie.
Iets in het voer van het paard en zo snel mogelijk afvoeren

Phar Lap was toch begin 19-de eeuw??

19e eeuw of 21e, vergiftiging komt nog steeds voor.
En waarom wilden ze zo snel dat paard afvoeren?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:01

Die ophef is meer dan terecht! Nogmaals; ruiter heeft op geen enkele manier afscheid kunnen nemen! Ruiter was er niet eens van op hoogte dat het paard de hondebrok inging! Dat is toch ziek???

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:02

Jeetje wat een vreemd verhaal is het zeg... Ik heb met hem te doen hoor!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:02

Schandalig!Die arme man kan door één of andere halve gare die een onbestaande groom blijkt te zijn, of een harteloze man van de organisatie, niet eens meer afscheid nemen van zijn paard!
Hier zit volgens mij ook iets niet helemaal in de haak! Als er altijd een autopsie wordt uitgevoerd, waarom is dit dan gebeurd!? Hopelijk onderzoeken ze dit verder om corruptheid uit te sluiten!
Dit zou inderdaad niemand mogen overkomen. Bah!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:06

al die paarden die naar de slacht gaan, gaan in ieder geval met toestemming van de eigenaar naar de eindbestemming, dat maakt nog wel verschil natuurlijk.
ben zeer benieuwd naar het staartje dat dit verhaal ongetwijfeld gaat krijgen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:08

oeps :(:)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:10

loveidefix schreef:

Tuurlijk is het niet fijn dat de ruiter geen afscheid heeft kunnen nemen en zelf zou ik het ook erg vinden, maar kom op zeg...

Het gaat er niet om dat het paard geslacht is, wordt of al dood wordt afgevoerd naar een voederbedrijf. Het gaat er om dat degene die bevoegd is daarover te beslissen, geen zeggenschap hierin gehad lijkt te hebben en dat een aantal omstandigheden niet in de haak lijkt te zijn. Daar gaat het om.

Als jouw kind overlijdt, wil jij volgens mij ook zelf bepalen of hij/zij gecremeerd wordt of begraven. Als het kind dan, zonder jou medeweten, en zonder dat je afscheid hebt genomen, gecremeerd is, zeggen we hopelijk niet: ach, ze was toch al dood. Wat maakt het uit. En al helemaal niet als de doodsoorzaak niet onderzocht is, en dan ook niet meer kan worden. Een misdrijf kan zo wel heel makkelijk in de doofpot gestopt worden. Ik vergelijk een paard niet met een kind (!!!!), maar het gaat om de essentie.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:14

gummie schreef:
loveidefix schreef:

Het gaat er niet om dat het paard geslacht is, wordt of al dood wordt afgevoerd naar een voederbedrijf. Het gaat er om dat degene die bevoegd is daarover te beslissen, geen zeggenschap hierin gehad lijkt te hebben en dat een aantal omstandigheden niet in de haak lijkt te zijn. Daar gaat het om.

Als jouw kind overlijdt, wil jij volgens mij ook zelf bepalen of hij/zij gecremeerd wordt of begraven. Als het kind dan, zonder jou medeweten, en zonder dat je afscheid hebt genomen, gecremeerd is, zeggen we hopelijk niet: ach, ze was toch al dood. Wat maakt het uit. Ik vergelijk een paard niet met een kind, maar het gaat om de essentie.

Ik vind een paard met een kind vergelijken hetzelfde als een peer met een appel. Ik begrijp je standpunt (ik heb zelf ook ponys, waarvan ik er ook 1 heb moeten laten afmaken) maar ik vind de commotie erg groot. Wie laat zijn paard nou dood ergens liggen? Ja sorry hoor maar als mijn paard dood neervalt hoef ik geen bakkie koffie :+ Het is heel erg dat de beste man geen afscheid heeft kunnen nemen van zijn trouwe vriendje, maar daar is voor mij ook alles mee gezecht

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:15

Wat een bizar verhaal. Nou weet ik niet hoe de wetgeving rondom verwerking in Australië is, maar ik neem aan dat er toch wel iets van een paspoort nodig is. Anders weet je toch ook niet wat je door je voer maalt? Voor hetzelfde geld had het paard allerlei medicijnen toegediend gekregen.

Daarnaast is het allemaal wel héél snel gegaan. Weet niet hoe lang de beste man koffie heeft gedronken maar ik zou al snel de afvoer van mijn paard willen regelen. Zeker omdat je zelf wilt (kunnen) beslissen over wat er met je paard gebeurt.

Voor het paard maakt het niet meer uit, of die nou in een gouden grafje ligt of in de Frolics zit, daar merken ze niets van. Maar ik zou als ruiter toch echt not amused zijn.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:18

misschien was er wel sprake van vuil spel en is daarom dit bedacht om daar onder uit te komen!

Jacimatho schreef:
Het dier is zo rechtstreeks uit de ring afgevoerd naar de verwerking zonder dat er gekeken is waaraan het is overleden? Voor hetzelfde geld was er sprake van vuil spel.
Heel raar dat men zonder overleg met de eigenaar het paard af laat voeren. Een bijzonder rap ook, als het inderdaad ging om eventjes een kop koffie om de kop helder te krijgen. Dan hebben we het over slechts een uurtje waarin het paard is verdwenen.
Lijkt me een horror om als eigenaar in betrokken te zijn.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:19

Berdien, medicijnen lijkt me sterk, anders mag je toch niet deelnemen aan een wedstrijd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:21

nou ik zou toch zeker wel wat drinken willen krijgen om tot rust te komen, lijkt me niet zo gek?!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:24

Ligt er aan wat voor medicijnen denk ik. Bedoelde ook geen doping, maar meer 'gewone' medicijnen. Hoe dan ook, lijkt me sterk dat een paard zonder paspoort zo hoppa de verwerking kan/mag kan. En als er een paspoort bij is gegeven.. dan moet iemand in de omgeving van het paard er dus vanaf geweten hebben.