Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
", erg groot in deze discussie. Kom op zeg, misschien was dit paard 100% in orde op het moment van aankoop, maar heeft hij later toch weer last gekregen van zijn "oude" blessure. En of Sander het geweten heeft, weet alleen Sander natuurlijk. Voor hetzelfde geld, had het paard nooit meer last gehad van zijn blessure en had de koper een goed paard gehad en Sander een goede deal. Dan had je er nooit iets over gehoord. Maar helaas, het mocht niet zo zijn. Is toch echt "risico van het vak". besita schreef:de video is toch van voor de koper kwam ?
dan kan het toch prima ..er zijn toch geneog middeltjes om paarden even rad te hebben
waarom denk je dat er tegenwoordig vaak bkloed wordt genomen tijdens aankoop keuringen ..omdat vroeger genoeg geknoeid is met kreupele paarden
Hermelientje schreef:Het is mij volkomen duidelijk. Consumentenkoop betekent juist niet dat de verkoper iets moet bewijzen. Hij moet iets ontzenuwen en vervolgens komt de bewijslast weer bij de koper te liggen. Eea zoals in het onderstaande wordt uitgelegd door Wensing en in dit geval ook precies zo door de rechter is toegepast.
Als het zo zou zijn als jullie zeggen kan ik me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die beroepsmatig nog paarden wil verkopen.
http://www.paardenadvocaat.nl/pages/pos ... nt-138.php
KadySurkana schreef:Ja wat gaat er nu met dat paard gebeuren dan ??
En dat je je paard voor zoveel durft te verkopen als je weet dat hij kreupel is..
Babootje schreef:Johnnydepony schreef:Dat zeg ik ook helemaal niet, maar ik moet zeggen dat ik wel een verkeerde conclusie heb getrokken uit het eerste bericht. De meeste handelaren zouden er goed aan doen om zich eerst eens in te lezen in hun rechten en plichten voordat ze een paard verkopen, maar dat is hier niet eens aan de orde.
Ik heb nog wel even zitten neuzen in het tussenvonnis die al wel gepubliceerd staat en de bewijslast lag in dit geval zelfs bij de koper. De rechtbank acht dus bewezen dat het paard al kreupel was voor aankoop.
Dan moet je zeker een sterke zaak hebben.
Waar is dat tussenvonnis te vinden?