Meer blessures in vrijheid dan tijdens training

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:32

De britse weides in de Midlands en Wales zijn natuurlijk niet te vergelijken met nederlandse platte weides, dit moet ook even meegenomen worden.

Iets uitgebreidere info (waaruit ook blijkt dat het uitgebreider was dan in OP aangegeven)vind je hier.
http://blogs.equisearch.com/horsehealth/tag/rosie-owen/

Citaat:
Other interesting findings included the lower incidence of injury in British “cob” and pony breeds, compared to other breeds. Horses used competitively also had a higher risk of injury, which may be linked to the additional athletic demands placed on these horses, or to the way these horses are managed. Horses trained using Parelli methods were also found to be at an increased risk of injury, but as the numbers in this group were small, more research is needed to confirm this.

Vrije vertaling:
Andere interessante vindingen betreffen oa lager blessure gehalte bij britse cob- en pony rassen, in vergelijking met andere rassen. Paarden die voor wedstrijden werden gebruikt liepen ook meer risico, wellicht door de athletische prestaties die gevraagd worden, of de manier waarop er mee omgegaan wordt. Paarden getrained volgens de Parelli methodes kwamen er ook uit als met hoger risco op blessures, maar omdat dit een kleine groep was, is er meer onderzoek nodig om dat te bevestigen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:57

Er zijn altijd risico's, maar 1 ding is zeker................ buiten op t land vinden ze t geweldig en dat neem ik mijn paard niet af, stel dat er ooit echt wat ergs gebeurd.............. dan heeft ie tenminste tot dat moment een geweldig leven.

Mijn paard is van 1 mei tot 10 september dag en nacht buiten geweest en geen van de paarden hebben wat gehad er staan 3 ponys en 14 of 15 paarden, t gaat erg goed, gewoon paarden die niet ander kan uitstaan apart zetten met paarden die wel kunnen en zo is alle paarden gelukkig met soortgenoten.

Ariebren

Re: Meer blessures in vrijheid dan tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:12

Iedereen snapt toch wel dat de mindere gepest wordt.
Dit gebeurd helaas ook op onze scholen, klasgenootje zwaar depressief door pesten.
Hele TV programma's worden er aan gewijd.

Dus dit gebeurt in de natuurlijke omgeving van paarden ook.
De enige manier om dit te voorkomen is, is de kudde samenstelling zo te maken, dat er niet een gepest paardje erin rondloopt.

melissa256

Re: Meer blessures in vrijheid dan tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 05:43

ik vind dat elk paard een paar uur per dag op de wei of paddock moet, ook sportpaarden!! ik vind het ook niet zo gek dat meer sportpaarden blessures oplopen als ze dan een keer los of in de wei mogen. dit zijn ze niet gewent en gaan dan helemaal uit hun plaat, en dan die mensen die dan raar op staan te kijken dat hun paard een blessure heeft, dit voorkom je meerendeel als je je paard meer los laat lopen dan 1x in de zoveel tijd !! ik heb ook een sportpony die gaat minstens 2x per week los en met mooi weer op de wei en heeft zich nog nooit verwond terwijl hij wel eens een sprintje trekt !! dus het ligt er maar net aan wat je paard gewent is !!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:30

daarom staan mijn paarden ook met strangen vast, kunnen ze ook geen verkeerde stappen maken, als ze bewegen mogen is dit in de stapmolen, aan de hand of onder t zadel, das toch zat beweging ? :)

Hier zijn ze onder t zadel eerder kreupel dan als ze in de groep of alleen op de wei staan, maargoed hier staan ze ook sinds veulen af aan al meer op de wei dan dat ze onder de mensen zijn :Y)