Blessure voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:42

Die lossigheid waar de presentator het over heeft zal wel in de handjes van rath zitten :x

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:44

M_D_H schreef:
studiemiep schreef:
"te weinig" staat ook tussen haakjes.

Wij kunnen Totilas al NL zijnde alleen maar goed verslaan als hij ook op de OS verschijnt...(dus als Toot thuis blijft zijn der altijd mensen die zeggen ja maar toot was der niet).

En wat een reporter wel/niet kan zeggen....denk dat mensen even vergeten dat er met die hele "show"flink wat geld mee gemoeit is....... je moet dan toch een beetje PS/Rath familie een beetje de stroop rond de mond smeren.......

boeijt mij werkelijk waar totaal niet wat ze wel/niet over Edward of over Toot, Rath zeggen.

Ik hoop alleen dat wij deze combinatie nog op grote toernooien in de ring kunnen zien. En kwa welzijn...komen Anky's paarden lekker op de wei.............?

Mbt tot die aparte ijzers dat was mij ook al opgevallen maar ik ben geen ijzer kenner dus kan er ook niets zinnigs over zeggen

jup :))

Komen ze los op de wei..zodat ze kunnen rennen/bokken..ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat die hengsten die bij haar staan alleen aan het touwtje werden rondgestapt...maar misschien vergis ik mij.

M_D_H

Re: Blessure voor totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:45

volgens mij komen ze wel los in de wei, maar zeker weten doe ik het niet :n
kan natuurlijk wel nagevraagd worden :)

Jazzfan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:47

M_D_H schreef:
[
heb je het filmpje gezien?
ik ben geen topruiter, absoluut niet, maar ik ben wel een sportmasseur en ik weet wat goed is voor de spieren en wat niet...
2 keer zware training valt dus onder niet goed :)
bovendien ziet iedereen die een beetje verstand van paarden heeft wel dat toot gewoon niet fijn loopt!
die lossigheid waar de presentator het over heeft kan ik nergens vinden hoor :') _O-

Dat jij het niet ziet, zegt misschien meer over jouw kennis dan over die commentator.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:50

Jazzfan123 schreef:
M_D_H schreef:
[
heb je het filmpje gezien?
ik ben geen topruiter, absoluut niet, maar ik ben wel een sportmasseur en ik weet wat goed is voor de spieren en wat niet...
2 keer zware training valt dus onder niet goed :)
bovendien ziet iedereen die een beetje verstand van paarden heeft wel dat toot gewoon niet fijn loopt!
die lossigheid waar de presentator het over heeft kan ik nergens vinden hoor :') _O-

Dat jij het niet ziet, zegt misschien meer over jouw kennis dan over die commentator.

jij vindt dat toot wel los door het lijf loopt?
dus jij vindt het normaal dat een paard die los door zijn lijf loopt zijn hals zo strak gespannen heeft staan dat zijn hele aanleuning lijkt op een jaknikkend paard? dus jij vindt het normaal dat die rug zo strak is dat de achterhand niet goed meer kan ondertreden waardoor de verzameling en de gedragenheid voor 50% minder is geworden als dat het bij Gal was?
dat de passage en de piaff nog maar voor 50% wordt uitgevoerd in vergelijking met de wedstrijd waar hij wereldkampioen is geworden?
jij vindt dat allemaal normaal en zelfs beter geworden als dat het was?
sorry, maar volgens mij weet je dan echt neit waar je over praat :n

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:51

En weer wordt er gedaan alsof de nederlanders met van die zachte handjes rijden...kom op zeg. Er zit inderdaad een stuk film in van de training waarin hij gewoon op een trensje loopt. En ik persoonlijk zie liever een ophouding waarna er weer losgelaten wordt, dan constant met veel druk rijden en nooit meer loslaten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:51

Ik zie in het filmpje niet het paard van een jaar terug.. Ik dacht eerst een pony te zien..
Nee ik vind niet dat hij fijn loopt..
Ik had gehoopt dat ze alsnog een combi zouden vormen, maar goed het zijn momentopname's.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:52

manic schreef:
Die ijzers heeft hij al een poos onder.

Deze blog is van April: http://hoofcare.blogspot.com/2011/04/to ... ssage.html

Rond de tijd van de eerste kreupelheid, en nu nog steeds. In het filmpje krijgt hij normale ijzers onder (dat is ongeveer anderhalf jaar terug).
Geeft toch te denken.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:59

Goed op elkaar ingespeeld, soepeltjes afgesteld, heldere communicatie tussen beide.. = minder kans op blessures.
Edward en Toot waren een super combinatie, MAR en toot (nog?) totaal niet, geen combinatie = ruis in communicatie= grotere kans op blessures. Zwart-wit gezien :o

Vind het heel jammer voor het paard. Paard hoeft niet per se in de ring te verschijnen van mij. Is dat voor hem nou echt leuk?! elk optreden is stress, hoe positief die ook is, het is wel stress. Paard moet maar presteren,,voor wat? voor ons kijkplezier?

al die mensen hier: "die zien we niet meer in de ring terug".. :n

Natuurlijk vind ik het ook mooi om hem te zien, maar toot heeft opeens te leven met blessures en gedwongen rust, andere trainingen, ruiter op zn rug die hij soms deels nog niet begrijpt, en die sowieso in een totaal vreemde taal tegen hem spreekt, qua hulpen.

Edward en Toot was als olie, dat liep (niet zoals ik het graag zie overigens, maar het was echt een mega combinatie), die waren perfect op elkaar afgesteld, mijn inziens is dat 1 van de grootste factoren om blessures in te dammen..

erg jammer allemaal, maar vooral voor toot, die heeft het allemaal maar te verduren.

en dat allemaal om die belachelijk veel miljoen die we innen..
Laatst bijgewerkt door muiszje op 02-12-11 01:16, in het totaal 4 keer bewerkt

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:01

Gut gut, elk paard kan zich verstappen, ook Totilas.
Het commentaar van velen hier is om jullie stuk te schamen. Zoals in het filmpje goed te zien is, de souplesse straalt er gewoon van af. Super, hoe Rath hem rijdt. Subliem hoe het paard beweegt.

Maar alle terpentinedrinkertjes die hier zo negatief doen, kunnen het zelf vast beter }:0

Elk paard kan geblesseerd raken. Dat zie je zelfs hier op Bokt, de meest onmogelijke blessures, die dan ook nog uit onkunde ontstaan. Om maar te zwijgen van vele fototopics van paarden die gewoon echt niet rad lopen en de plaatsers ervan hullen zich in duizend excuses. Godzijdank ook weer hier het meest negatieve commentaar van luitjes die de GP allang voorbij zijn gestreefd :+

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:09

ooh wat ga ik verschrikkelijk met je mee....

Judith_VB schreef:
Voor de oplettende kijkers onder ons: waarom loopt Totilas op ijzers voor (chronisch) hoefbevangen paarden??
Is hij bevangen geweest? Is dat soort beslag wel nodig? Lijkt mij dat je met zo'n ijzer een enorme druk op de hoef veroorzaakt. Van enig hoefmechanisme zal absoluut geen sprake zijn.

Wat veel mensen vergeten. Verhuizen = stress. Nummer 2 op de grootste stressleveranciers in een leven. Dit geldt ook voor paarden.
Je haalt ze uit hun veilige omgeving, bij hun kudde/familie vandaan, andere routine, ander voer, kortom alles anders.
Je kunt het niet aan ze uitleggen maar er gebeurt zoveel in die koppies en daardoor ook in het lijf. Er zijn enorme hormonale schommelingen die weer een slechte invloed op de gezondheid van het dier kunnen hebben. Denk daarbij aan cortisol, adrenaline, testosteron, schildklierhormonen, insuline. Allemaal nuttige hormonen maar door stress kunnen ze echt roofbouw plegen op zo'n dier.
De stress (kan gifstoffen in het lichaam veroorzaken) kan ook een oorzaak zijn van hoefontstekingen, maar ook de dikke laag zaagsel waarin hij staat. Zo slecht voor een paardehoef.

Ik vraag mij af: (en niet bij totilas in het bijzonder maar bij al die dure paarden in het algemeen) mogen ze nog wel paard zijn. Mogen ze dagelijks wel minimaal 4 uur lekker naar buiten en hun eigen ding doen. Een paard is een loopdier, hem opsluiten in een stal 23/7 heeft ook een enorme weerslag op zo'n lijf (lees enorme stress). Ik zie dichte wanden, heeft hij wel sociaal contact? (lees stress). Ook een hengst is een sociaal dier en heeft behoefte aan contact met soortgenoten.

Hij zal absoluut fantastisch verzorgd worden. Het rijden zal ik niets over zeggen want ik ben absoluut geen dressuur ruiter. Als ik dat allemaal zie krijg ik al pijn in mijn nek en in mijn armen. Ik zal het wel niet snappen dat je op die manier een paard moet laten lopen :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:15

Allereerst, wat verschrikkelijk jammer. Ik hoop echt dat MAR het voor de OS nu eens goed voor elkaar krijgt allemaal, geen last meer heeft van blessures en kan schitteren met het paard. Om vervolgens - trotse Nederlander dat ik ben - te zien dat hij er uit gereden wordt door de rest van het veld. Want ik denk dat een Uthopia of Valegro een bijzonder zware dobber gaan vormen voor elke combinatie die voor het goud wil gaan.

Ik ben geen fan van de combinatie MAR/Toot, dat geef ik eerlijk toe, maar ik vind het toch bijzonder jammer dat er nu weer een blessure is, waardoor de geruchten weer toenemen (los van of deze waar zijn of niet).

Jazzfan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:15

M_D_H schreef:
jij vindt dat toot wel los door het lijf loopt?
dus jij vindt het normaal dat een paard die los door zijn lijf loopt zijn hals zo strak gespannen heeft staan dat zijn hele aanleuning lijkt op een jaknikkend paard? dus jij vindt het normaal dat die rug zo strak is dat de achterhand niet goed meer kan ondertreden waardoor de verzameling en de gedragenheid voor 50% minder is geworden als dat het bij Gal was?
dat de passage en de piaff nog maar voor 50% wordt uitgevoerd in vergelijking met de wedstrijd waar hij wereldkampioen is geworden?
jij vindt dat allemaal normaal en zelfs beter geworden als dat het was?
sorry, maar volgens mij weet je dan echt neit waar je over praat :n

Had jij je roze bril af toen Gal dat paard reed? Die hield hem in de houtgreep!
Doorgeslage stang, erg statisch bewegen enz enz.

Jazzfan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:16

Mindfields schreef:
En weer wordt er gedaan alsof de nederlanders met van die zachte handjes rijden...kom op zeg. Er zit inderdaad een stuk film in van de training waarin hij gewoon op een trensje loopt. En ik persoonlijk zie liever een ophouding waarna er weer losgelaten wordt, dan constant met veel druk rijden en nooit meer loslaten.

Precies!
En dat deed Gal, vasthouden en nooit meer loslaten.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:25

Jazzfan123 schreef:
Mindfields schreef:

Precies!
En dat deed Gal, vasthouden en nooit meer loslaten.

Idd, jammer dat veel mensen dat "een mooie stille aanleuning" vinden

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:43

Alsof de duvel er mee speelt.
Ben benieuwd of Toot ooit weer op z'n oude niveau terugkomt.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:45

annastasia schreef:
Alsof de duvel er mee speelt.
Ben benieuwd of Toot ooit weer op z'n oude niveau terugkomt.

Oh daar is ie al ver overheen, en nu even een blessuretje als spelbreker maar dat heeft elk paard wel eens...

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 02:02

Jezus mina zeg!

Omdat het over een 'goede' ruiter en een 'goed' paard gaat, mag niemand meer commentaar leveren?? Wat zijn jullie voor heilige boontjes!?

Ik ben zelf absoluut geen dressuur miep en mij vindt je ook geen middag achter de TV om naar wedstrijden te kijken, maar een goed uitgevoerde proef, met een ontspannen, tevreden paard kan ik zeker wel waarderen.
Dat is iets wat in geen velden of wegen te bekennen is in dat filmpje.
Wat hij daar laat zien is: 'hoe leer ik mijn paard aan de teugel lopen'? De aanleuning is imho ver te zoeken, evenals de ontspanning en het 'lekker over de rug lopen'.
Leg mij eens uit, hoe is dat gerechtvaardigd in de ogen van de personen die wel van dat filmpje kunnen genieten? Ik ben serieus benieuwd.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 02:08

Achter de TV? Dan zie je niet veel :D
Kennelijk zien we niet allemaal hetzelfde maar dat het paard superlos door het lijf loopt is van een afstand van je scherm te zien.........

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 02:10

In_Black schreef:
Achter de TV? Dan zie je niet veel :D
Kennelijk zien we niet allemaal hetzelfde maar dat het paard superlos door het lijf loopt is van een afstand van je scherm te zien.........

Dan denk ik dat ik maar eens naar de opticien ga :+ Ik zie het namelijk nog niet met een vergrootglas!

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 02:15

Komt omdat je achter de TV zit in plaats van ervoor :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 04:58

Ik ben absoluut niet tegen deze combinatie, maar om nou te zeggen dat ik het paard in het filmpje fijn vind lopen, nou nee. Veel te opgekropt, constant staartgezwiep. En absoluut niet lekker los door het lijf hoor, het mag dan wel een 'dressuurgod' zijn, maar het god is moeilijk te vinden hier.

Het is een bloedmooie hengst, maar op het moment vind ik er weinig uitstraling aan vast zitten. Ik gun ze het allemaal, maar een combinatie vormen kost nou eenmaal tijd, en met al die commotie en media is het natuurlijk ook nog eens dubbel zo moeilijk.

Zou mooi zijn als hij wel zou kunnen starten, maar als het niet kan dan kan het niet. Laten we hopen dat de juiste beslissingen voor het paard worden genomen, Totilas vraagt namelijk niet om al dat gedoe. En tja, ik vind hem ook nog steeds beter bij Ed, ook zijn hele uitstraling daar. En dat heeft zeker niets te maken met bevooroordeeld zijn, het is hoe het op mij overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 07:59

He, wat jammer zeg!

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:23

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:27

daar gaan we weer..de grand prix ruiters van http://www.bokt.nl zullen even haarfijn uitleggen hoe rath zijn paard moet rijden. ieder paard heeft een andere gebruiksaanwijzing, en jullie heben natuurlijk allemaal al ns op totilas gezeten en weten precies hoe hij wel en niet moet worden getraind, Kom op zeg. We hebben het niet over een haflinger die een dressuurproefje aflegt, Is een machtige hengst om te zien. wij weten ook niet hoe het paard in het werk is, dus ja.. we hebben allemaal een hekel aan 'beste stuurlui staan aan wal'.