Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Michellette schreef:Paard is inderdaad van stalhouderij Kuipers en heeft meer kilometers door Noord Nederland (en zelfs de rest van het land) gemaakt dan mening paard ooit in zijn/haar leven zal maken. Dit geldt ook voor de eigenaar/stalhouder zelf. Dus als iemand weet wanneer je met je span uit het publiek weg zou moeten gaan is het Kuipers wel.
Jolliegirl schreef:Die foto's... ongelooflijk..
Wat een lef om die online te zetten....
[/quote]
Jolliegirl schreef:geerke schreef:ik dacht dat jij wel aan schokkende beelden gewend was?
Absoluut.... Maar dit is gewoon naar... Dit is een paard wat pijn heeft gehad... wat op straat is doodgegaan... ?meters? vooruit gesleurd is over het asvalt, vertrapt door n ander paard.
En dat raakt me gewoon......
Jolliegirl schreef:Ze zijn ook niet leuk om te zien,
Ik hoop dat het dier snel uit z'n lijden was...
paardeliefde schreef:Ik vind het gewoon te erg voor woorden. Zo iets kan je toch niet maken, als die kinderen die dat moeten zien. Het is al erg dat het in je opkomt om te gaan roken en niet in de prullenbak gooit als je het al nuttigt. Maar ook nog eens het dier er mee te bezeren en al die anderen mensen die nu trauma's oplopen.
Kan gewoon echt niet..
essy87 schreef:Echt apart wat voor verhaal er uiteindelijk door mensen van gemaakt kan worden. Op 112Groningen.nl staat zelfs dat het paard 2 hoeven mistte![]()
Maargoed, heel erg voor de omstanders, het paard en de eigenaren...
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... kkend.html
Groningen - De intocht van Sinterklaas in de stad Groningen is zaterdagmiddag overschaduwd door de dood van een paard op het Zuiderdiep.
Het paard trok samen met een ander paard een wagen met fruit. Midden op het kruispunt van het Gedempte Zuiderdiep met de Herestraat kwam het dier door onduidelijke reden ten val en overleed. Het tweede paard viel er bovenop. Mogelijk een hartstilstand of zijn nek gebroken. De dieren waren gestresst en zweten meer dan normaal viel iedereen op. Ook twee hoeven misten bij de achterpoten.
Meer foto s en video volgen
Jolliegirl schreef:geerke schreef:ik dacht dat jij wel aan schokkende beelden gewend was?
Absoluut.... Maar dit is gewoon naar... Dit is een paard wat pijn heeft gehad... wat op straat is doodgegaan... ?meters? vooruit gesleurd is over het asvalt, vertrapt door n ander paard.
En dat raakt me gewoon......
). Toen we de fiets gingen halen zagen we nog juist de bereden politie en een tweespan, waarbij iemand achterop de kar een afgetuigd paard aan de hand hield. Afzetting ed werden vlak daarna ook weggehaald.