Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arabesk schreef:Cayenne schreef:Het is dus zeker niet zo dat de natuurlijke manier geschikt is voor ieder paard," aldus Kedzierski.
Ik word zo moe van dat zinnetje 'het is per paard verschillend'
voor zover ik weet zijn paarden van die harige dingen op vier poten die hooi en gras omzetten in stront en waar je geen milkshakes in moet stoppen dan gaan ze dood.
). Een paard is een rangorde dier en zal altijd kijken of deze hoger in rangorde kan komen dan jij. Kijk naar kuddes (zelfs bij jouw op de stal/manege) elk paard heeft zijn plekje in de groep. Van groot naar klein en van jong naar oud. Beleren is iets al dan niet dulden van. Princeps schreef:Waves schreef:overgenomen van de Amerikaanse cowboy manier. Grote stappen, snel thuis. Dat werk.
Ho, fout!
Ja, er zijn Amerikanen die dit zo oplossen. Maar er zijn er meer dan zat die het op bovenstaande manier doen (noem bijv. een Bill Dorrance).
Beetje jammer dat meteen weer deze conclusie getrokken wordt. Iedereen doet het op zijn manier, daar heeft je nationaliteit niets mee te maken
sifjeiscool schreef:Ik denk dat het met IJslanders heel anders is. Daar moet je meer voor doen vrees ik...
Maar iedereen doet het zoals zij willen, een paarden lief hebber weet heus wel wat goed en slecht is.!