Vienna2007 schreef:Kundige ruiters? Mensen die een recreatie paard willen, gaan niet perse op zoek naar een draver.. Het woord schrikt ze vaak al af, en terecht..
Dus er zijn allemaal fokkers (en die geldt niet alleen voor dravers, ook voor kwpn etc) die net die ene topper willen fokken, maar ze fokken er 10, en geen 1 word een echte topper, en daarom krijg je gewoon een mega overschot aan paarden nu. Er zijn zelfs meer paarden als koeien in Nederland (!!)
Van alles is nu een overschot, maar als de mensen moeten kiezen voor een recreatief paard, en ze kunnen kiezen tussen een draver en een kwpn'er (of haflinger of wat dan ook) zullen ze toch sneller voor die laatste optie gaan ipv de eerste, zeker onkundige ruiters, die dus volledig in de knoop komen dat je een draver nog moet leren aangalloperen.
Excuseer???
Whahaha, sorry, maar dit slaat werkelijk alles.
Hoevaak zie ik wel niet dat men denkt een kwpn-er gekocht te hebben als recreatiepaars, en het dus een draver bleek te zijn.
Je ziet bij sommige dravers niet eens aan hun galop dat het dravers zijn.
Sommigen galloperen nog mooier en netter/beter dan een kwpn-er of weet ik veel wat.
2ja!r geleden had ik een onderlinge wedstrijd.
De jury was helemaal weg van mijn draver, TOT ze hoorde dat het een draver was.
Meteen onderaan klassement, terwijl hij als 1 van de beste liep.
Zelfs de verschillende instructeurs waren het niet eens met de uitslag.
Maar goed. Ik Heb laten zien dat een draver open staat voor alles.
en ja, volgend jaar met mijn draver de ring inz en trots vertellen dat het een draver is.
Jou mening dat iedereen afschrikt bij het woord draver is overdreven.
In mijn omgeving is iedereen om bij het woord draver..
Waarom? Enorm veelzijdig, en vaak beter in verschillende disiplines dan een ander ras.
En ja, ik zelf heb dit de afgelopen 6 jaar enorm zien veranderen.
Mensen willen/ kiezen steeds vaker voor een betrouwbaar ras. en dravers stijgen alleen maar richting de top.
Laatst bijgewerkt door Wensdroom op 12-10-11 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt