Ragdollcat schreef:Ja Helaas, als ze zo doorgaan met de stallingsprijzen te verhogen, dan lopen er meer mensen weg naar een goedkoper stal of ze doen de paarden van de hand (verkopen of de slacht).
De slacht is nog het minst erg vind ik, want er wordt tenminste niet mee gerommeld, maar in 1 x gedood, maar het blijft erg natuurlijk maar wel het minste erg.
Ook als de stro en hooiprijzen omlaag gaan, gaan de stalhouders de prijzen niet verlagen, met als gevolg dat het gewoon te duur blijven.
Er moeten voorlopig niet te veel gefokt worden met de paarden en ponys als er geen vraag naar is.
Ik zie steeds meer dat er oudere/oude paarden en of paarden die wat mankeren en of schetlanders dat ze met spoed spoed spoed weg moeten, vaak zelfs gratis, dat is toch triest.
Zelf heb ik ook een paard maar die ga ik echt niet wegdoen, die blijft bij me tot aan zijn overlijden, dan maar desnoods naar een goedkoper stal, zonder buitenbak ofzo, want ik rij toch nooit in een rijbak maar lekker buiten en ook veel beter voor mijn paard en veel leuker ook. En of dingen ervoor laten zodat ik mijn paard kan onderhouden, maar ik kan het me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het echt niet meer kan bolwerken, dat het echt niet anders kan en dat is ook erg voor deze mensen, dat ze hierdoor gedwongen afstand te doen van hun paarden.
Helaas nemen steeds minder eigenaren verantwoording voor hun eigen dieren, ze verhandelen ze liever, zodat aan hun handen geen bloed kleeft, maar dat doet het natuurlijk wel. Het verschil is dat ze denken dat ze het goed hebben gedaan en er een 'goed' huisje voor hebben gezocht, kunnen ze zonder gewetenswroeging lekker slapen en gewoon fijn hun kop in het zand steken. Maar stiekum weten ze wel dat het niet goed is en ook nog eens een zwaktebod is geweest om hun probleem door te schuiven naar een ander.
Je reageert idd niet op mij, het was mijn eerste post en ten tweede voel ik me er niet door aangesproken.
Ik moet er niet aan denken dat er plotseling dingen gaan gebeuren, ik het hele roedeltje kan zou moeten verkopen.