Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tiffenyntje schreef:om alle speculaties ten einde te doen, deze man doet al jaren mee en dat paard zonder hoofdstel ook. bij dit paard hadden ze niet het hoofdstel vast gevlochten bij het jonge paard wel . het word nu ook verplicht in de volgende jaren het hoofdstel vast te vlechten. het hoofdstel was afgegleden het paard stond wel wat te stuiteren , maar omdat het publiek helemaal in paniek raakte , de paarden dus helemaal en daar gingen ze ze kwamen tot stil stand door te haken in de wielen van de andere wagen en een snelle toeschouwer het paard in bedwang hield
het lijkt allemaal erger dan het is , en men mag graag alleen de dingen schrijven filmen in dit geval die mis gaan. het zijn en blijven dieren maar daar word weinig rekening mee gehouden door de omstanders .
door samenloop van het bovenstaande liep het zo daar kun je maar weinig aan doen.
ook ik doe mijn hele leven al zowat mee vind hinder als ik 'smorgens naar het start punt moet rijden , mensen die aan komen gescheurd omdat ze bang zijn dat ze wat missen en mij zowat onderste boven rijden met paard en al .
Coby schreef:tiffenyntje schreef:om alle speculaties ten einde te doen, deze man doet al jaren mee en dat paard zonder hoofdstel ook. bij dit paard hadden ze niet het hoofdstel vast gevlochten bij het jonge paard wel . het word nu ook verplicht in de volgende jaren het hoofdstel vast te vlechten. het hoofdstel was afgegleden het paard stond wel wat te stuiteren , maar omdat het publiek helemaal in paniek raakte , de paarden dus helemaal en daar gingen ze ze kwamen tot stil stand door te haken in de wielen van de andere wagen en een snelle toeschouwer het paard in bedwang hield
het lijkt allemaal erger dan het is , en men mag graag alleen de dingen schrijven filmen in dit geval die mis gaan. het zijn en blijven dieren maar daar word weinig rekening mee gehouden door de omstanders .
door samenloop van het bovenstaande liep het zo daar kun je maar weinig aan doen.
ook ik doe mijn hele leven al zowat mee vind hinder als ik 'smorgens naar het start punt moet rijden , mensen die aan komen gescheurd omdat ze bang zijn dat ze wat missen en mij zowat onderste boven rijden met paard en al .
Mijn staleigenaar heeft de paarden nog tot stilstand kunnen brengen. Feit was wel dat de eigenaar van de paarden zelf verteld heeft dat 1 van de paarden al meerdere maanden in het land stond en niet voor de wagen was geweest. Ook zat het hoofdstel niet goed vast.
Jolliegirl schreef:Jemig.. hoe kan een hoofdstel afschieten!?
e_horse schreef:Jolliegirl schreef:Jemig.. hoe kan een hoofdstel afschieten!?
Mijn haflinger kreeg het voor elkaar om het strak vastgegespte menhoofdstel af te schudden. We moesten vlechtjes maken onder de riemen door of een touwtje van keelriem naar neusriem maken, dan lukte het meestal niet.
Sinds ik met een Dr. Cook menhoofdstel (bitloos) men heeft hij het niet één keer meer afgeschud.
Ik ben gelukkig niet ervaren met op hol gaande paarden, dacht altijd dat ze dan veel en veel harder zouden rennen? Gaat dit paard niet gewoon de vrijheid tegemoet, omdat het hoofdstel af is? En is het daardoor onbestuurbaar? Het andere paard holt er maar zo'n beetje achteraan, lijkt het wel.
En wat knap dat die tuiger blijft staan, die kar moet een hele goede rem gehad hebben; alle respect voor die koetsier!