Paarden doden verzwakte eend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maxime1995

Re: Paarden doden verzwakte eend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:10

egt wel heel zielig maar jonge paarden kunnen ook wel een beetje gevraarlijk zijn en voorral een hele groep dus... maar toe kijken slaat nergens op. :(

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:40

Mijn merrie heeft in t verleden wel een stuk of 7 duiven gedood. Die kwamen dan bij haar voerbak. Ze wachtte net zolang af dat ze ze te grazen kon nemen. Verder heeft een pauw zn verentooi verloren omdat deze ook te dicht bij dr voerbak stond. Hap in de staart, pauw vloog weg, paard had een verentooi in dr mond..... Deze merrie was toen 16 jaar.... (de duiven zijn nu allemaal weg en de pauwen ook)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:52

Wat zijn mijn paardjes dan nog vredelievend als ik het zo lees :D
Mijn Welsh en de haan lopen gezamelijk achter de voerbal aan... Welsh duwt de bal en haan pikt er gezellig van mee!
Maar de haflinger van mijn zusje gaat inderdaad zigzaggend achter konijnen aan :')
Heel stom gezicht. Gelukkig komen gezonde dieren altijd wel weg.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:54

Wij hadden vroeger een tamme eend. Die is ook door onze pony's toendertijd doodgetrapt ;(

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:15

Het is nu wel wat minder maar in Ascot zijn jongere jaren was het voor kleine dieren ook niet zo'n gezond plan om een bezoekje aan zíjn wei te brengen... Ik reed hem toendertijd ook in de wei, maar als hij een beest zag pakte meneer het bit vast, en ging vol in de aanval. Pas als ongewenst bezoek zich uit de voeten had gemaakt kon ik verder rijden.
Verder wel paar keer ongelukjes; zwaluwkuikens die uit het nest vallen in zijn stal, en waar meneer waarschijnlijk wel per ongeluk zn hoef op zette tijdens hooi eten (nest zit daar precies naast)
Bij Maicka heb ik paar keer een muizenlijkje moeten verwijderen, van haar hebben we 1 x gezien dat ze er gericht naar trapte (niemand komt aan haar hooi!)

Ik vind het sneu voor de eend, maar dit gewoon laten gebeuren was voor eend waarschijnlijk iets vriendelijker als wanneer meneer haar had willen 'redden'

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:54

Paard van een vriendin van me deed zoiets met kippen. Die ging echt op jacht.
De mijne is een keer samen met een ander paard op koeienjacht gegaan. Net 2 boarder collies hoe die bezig waren (boer was er overigens bij en we hebben beide dames maar tactvol in hun eigen weitje gezet om verdere oproer te voorkomen). Paarden hebben soms een bizar soort "humor" of jachtgedrag hoe je ook wilt noemen.