Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:21

jury schreef:
Ander vraagje, hoeveel mensen van jullie schenken aan Brook horse hospital om zo door voorlichting mensen in dit soort gebieden te leren hoe ze ook met beesten om kunnen gaan?
Men leeft daar nu eenmaal anders en alleen door in het veranderen in denkbeelden te investeren kan men de strijd tegen dierenleed tegen gaan.
Ik weet niet of dit soort landen ooit de waarde van het dier zullen respecteren. Wij zullen dat in onze lifetime niet meer meemaken.

jury schreef:
Edit, ik weet niet of jullie de beelden van ritueel slachten gezien hebben maar dat vind dus dagelijks tig x plaats in Nederland plaats. Deze beesten gaan een langere doodstrijd aan dan deze ezel. En dat hebben we ook jaren geaccepteerd.

Ja die beelden heb ik gezien. Gevolg is dat ik nog meer woede kreeg voor de ander cultuuren op het gebied van toepassing van rituele slacht (let op culturen het is er dus echt meer dan een) en ik kan vlees gewoonweg niet meer door mijn strot krijgen. Ik mijd alle Halal slagerijen en shoarma tenten omdat dat vlees dus uit een Halal slagerij komt. Ik heb ook actie gevoerd met Wakker Dier om dit te stoppen. Legaal hebben we gewonnen maar ik ben bang dat in de praktijk het alleen maar erger is geworden.
Ik kan niet tegen dit soort beelden. Zelfs door dit soort berichten ben ik dagen van slag.
Waarom is de mens oh zo verschrikkelijk tegen iets wat niets terug kan doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:20

*shock*....verder geen woorden voor...filmpje elders gezien...ongeloofelijk....zit hier inderdaad met de bek open. Je maag draait er van om.

Ja ik doneer aan Brooks/ja ik ben tegen ritueel slachten.

Een straf voor het hele dorp zou misschien wat ver gaan. Maar de dader/opdrachtgever kan je toch wel straffen?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:38

@Gummi, dank voor je antwoord, ik denk nog steeds dat wij het voor een heel groot deel eens zijn. En nogmaals, mijn eerdere reacties gingen over ongenuanceerde en kortzichtige reacties die hier gegeven werden, niet over de vraag of het al dan niet normaal is om ezels met graafmachines dood te drukken. Het antwoord op die vraag lijkt mee meer dan voor de hand liggend.

Isacintha schreef:
Ik weet niet of dit soort landen ooit de waarde van het dier zullen respecteren. Wij zullen dat in onze lifetime niet meer meemaken.

Isacintha, zou jij mij (en dit is een serieuze vraag!) kunnen uitleggen wat je precies bedoelt met "dit soort landen?" En ben je op de hoogte van het feit dat India een jaar eerder dan wij een wet had die dierenmishandeling strafbaar stelde? Dat vegetarisme - net als geloof in reïncarnatie - hand-in-hand gaat met één van de belangrijkste religies in dat land, dat ongeveer 1/6 van de wereldbevolking daar woont en alleen al in de deelstaat Rajastan, waar dit gebeurd is, 4 keer zoveel mensen wonen als in Nederland? En kun je dan echt zeggen dat dit gebeuren iets te maken heeft met het land? Al deze informatie is het resultaat van 2 minuten Googelen, ik weet dat ook allemaal niet uit mijn hoofd. Je hoeft geen atoomgeleerde te zijn om het te achterhalen, en daarom vind ik het op z'n minst onterecht om te beweren dat "dit soort landen de waarde van het dier niet respecteren" zonder dat een beetje te onderbouwen. No offense.

Bloem24

Re: Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:07

Zo'n vreselijk, walgelijk filmpje heb ik werkelijk nog nooit gezien..

Waarom op die manier? Arme ezel, bah, het kippenvel staat nog op mijn armen.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:24

Na het lezen van de (non)discussie van de laatste 2 pagina's en het geneuzel over geld voor de arme zielige Indiers heb ik hier nog niets gelezen over het in dat land geldende moraal wat kinderarbeid de normaalste zaak van de wereld maakt. Dat ezeltje was natuurlijk maar een op zichzelf staand incident........doen ze anders nooit hoor daar. Mwaoh.....uitgehuwelijkt worden in ruil voor en x aantal koeien (want die zijn heilig) is de normaalste zaak van de wereld....en de vrouwenhandel tiert helemaal welig in dat land.

Vooral oppassen dat je niet een heel volk over een kam scheert door een ezeltje die wordt doodgedrukt door een graafmachine........geen geld voor een spuitje, wel geld voor een graafmachine :x

Mioux

Re: Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:32

spiritdancer, we hebben t daar niet over omdat dit topic specifiek over het ezeltje ging...
Anders kan je wel 100'den rampen en dingen opnoemen he ? En daar ging het topic niet over :)

En ja ik doneer ook aan Brooks, al jaaaaaaren :D

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:22

Mioux schreef:
spiritdancer, we hebben t daar niet over omdat dit topic specifiek over het ezeltje ging...
Anders kan je wel 100'den rampen en dingen opnoemen he ? En daar ging het topic niet over

Misschien moet je nog even een keer pag. 4 en 5 doorlezen....misschien dat het kwartje dan valt bij je?! Wanneer je er niet uitkomt...reageer dan gewoon niet.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:57

Spiritdancer schreef:
Na het lezen van de (non)discussie van de laatste 2 pagina's en het geneuzel over geld voor de arme zielige Indiers heb ik hier nog niets gelezen over het in dat land geldende moraal wat kinderarbeid de normaalste zaak van de wereld maakt.

Ik ben wel erg benieuwd naar de volgens jou in India geldende moraal? Inclusief bronvermelding en onderbouwing als dat kan? Voor de duidelijkheid: onder de in een land geldende moraal versta ik een 'leer van plichten en deugden' (zie VanDale) die in het gehele betreffende land en voor alle bevolkingsgroepen daar geldt. Misschien een beetje overdreven om dat er allemaal bij te zeggen, maar ik ben naïef genoeg om te denken dat non-discussies voortkomen uit onduidelijke communicatie dus ik probeer zelf altijd zo duidelijk mogelijk te zijn.