'Streng optreden tegen paardenmest op straat in Hulst'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:48

Nou ik fiets altijd gewoon om de drollen heen, ik kijk waar ik fiets. Een hoopje drollen is zeker niet breder dan een halve meter en ik neem aan dat je oprit breder is dan een halve meter, knap dat ze er dan precies over heen rijdt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:50

Shahazai schreef:
*zuht* ik geef op. Ik zal even met de koe van de buren bij jullie in de straat komen. Is ook organisch...

Moet je vooral doen, ik heb er namelijk geen problemen mee. Ruimte genoeg om er OMHEEN te gaan ;)

Waves

Re: 'Streng optreden tegen paardenmest op straat in Hulst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:03

Lekker veilig ook als motor- en scooterrijders met 50 km per uur om de mesthopen gaan slalommen....

Zou handig zijn als mensen eens wat verder dan hun eigen fietsje denken. Het is gewoon aso, punt. En als je dat niet snapt dan laat je het lekker liggen en kunnen we allemaal binnen nu en 5 jaar paardenbelasting gaan betalen.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:04

xxMaxx schreef:
Nou ik fiets altijd gewoon om de drollen heen, ik kijk waar ik fiets. Een hoopje drollen is zeker niet breder dan een halve meter en ik neem aan dat je oprit breder is dan een halve meter, knap dat ze er dan precies over heen rijdt

Soms kun je er niet omheen (smal fietspad) of zie je het gewoon niet liggen, denk hierbij aan een bocht of gewoon platte poep..

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:05

Brainless schreef:
xxMaxx schreef:
Paardenkak vergaat snel. Plastic duurt wel enkele decennia. Dus dan kan je beter een plastic flesje oprapen dan je eigen poepjes opruimen. Dit is niet schadelijk voor t milieu

Misschien dat de regen hier dan anders is dan bij jullie.

Mijn paard mest op de betonplaat... en ook nu blijf je scheppen.
Op de weg hiervoor lag al zeker 3 dagen (platgereden) mest.

Ik heb het nu maar weggeveegd/geschept, omdat mijn dochter met de fiets erover uitgegleden is.
(ligt nl net voor de oprit).

dat is echt wel knudde.. Ik schaamde me altijd zo erg als mijn paard begon te poepen voor iemand huis of oprit, dan wist ik niet hoe snel ik van mijn paard moest komen om het op te ruimen :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:08

Tja, vaak overheen gereden, nooit gevallen. Zelf bij een bocht en fietspad kan je er echt wel omheen fietsen. Dat zijn echt geen goede smoesjes... Ik heb er gewoon geen last van, paardenpoep op de weg. Ik kan me gewoon niet in de andere mensen verplaatsen die er last van hebben. En diegene die er last van hebben zullen vast ook wel rotzooi op de grond gooien wat minder snel vergaat dat paardenpoep. Die zouden niet eens het recht moeten hebben hierover te zeiken, ik gooi niks op de grond, stop alles in mijn zak/tas/prullenbak als die in de buurt is.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:08

ik heb er zelf geen moeite mee, maar kan het me voorstellen dat andere mensen daar wel moeite mee hebben, wij zijn aan de geur gewend en ruiken het niet eens meer
wij zien het elke dag, en hun alleen op ongewenste plaatsen

als mijn paard voor een oprit op iig voor een huis van iemand poept ruim ik het op, dan fiets ik er daarna gewoon even heen, maar als het gewoon op de weg ligt laat ik het gewoon liggen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:09

xxMaxx: verruim je wereld, niet iedereen gebruikt een fiets, en niet iedereen op de fiets rijd zo traag dat er omheen gefiets kan worden. Of moeten we allemaal afremmen voor elke drol, zodat we er netjes omheen kunnen?

Wat als oma die slecht ter been is niet er omheen kan en daardoor ten val komt? iemand met gemiddeld hogere snelheid op een scooter er doorheen moet om voor iets/iemand uit te wijken en slipt? je hoeft niet té hard te rijden met een scooter hoor om op je bek te gaan! en hoe moet een invaliede of 65 plusser zijn rolstoel/scootmobiel schoonmaken nadat hij er doorheen heeft gereden? Je bent niet alleen op de wereld!

Echt, een betere wereld begint bij jezelf. Ruim je eigen zooi op zodat je anderen er niet mee opscheept.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:09

Ik woon niet in dezelfde gemeente, maar klagen over paardenpoep terwijl op het fietspad in natuurgebieden allemaal koeienstront ligt wat maar niet wordt opgeruimd vind ik net zo erg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:14

Citaat:
En diegene die er last van hebben zullen vast ook wel rotzooi op de grond gooien wat minder snel vergaat dat paardenpoep

Waar slaat dit dan op? ik gooi niks op straat aan afval, echt helemaal niks, en ik heb een hékel aan mensen die hun paardenpoep niet opruimen. Pas ik nu niet in je hokje? :+

*edit* hekel is een te groot, ergeren is meer het juiste woord. Ben zelf al meerdere keren met scooter bijna op m'n bek gegaan door zulke luie paardenmensen die zichzelf te goed vinden om hun zooi op te ruimen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:16

Telpeva schreef:
xxMaxx: verruim je wereld, niet iedereen gebruikt een fiets, en niet iedereen op de fiets rijd zo traag dat er omheen gefiets kan worden. Of moeten we allemaal afremmen voor elke drol, zodat we er netjes omheen kunnen?

Wat als oma die slecht ter been is niet er omheen kan en daardoor ten val komt? iemand met gemiddeld hogere snelheid op een scooter er doorheen moet om voor iets/iemand uit te wijken en slipt? je hoeft niet té hard te rijden met een scooter hoor om op je bek te gaan! en hoe moet een invaliede of 65 plusser zijn rolstoel/scootmobiel schoonmaken nadat hij er doorheen heeft gereden? Je bent niet alleen op de wereld!

Echt, een betere wereld begint bij jezelf. Ruim je eigen zooi op zodat je anderen er niet mee opscheept.

Ja tja, een oma loopt volgensmij niet erg snel.... Dus die zal dat wel zien liggen en er omheen lopen. En btw, paarden horen wel over de weg te lopen. Dus als het op de stoep ligt vind ik het wel aso te laten liggen, want ik wil er natuurlijk niet in lopen, maar dat zie ik vast wel liggen op een stoep. De meeste paardenpoep ligt op staat en het zou niet kloppen als een ouder persoon continu over de weg loopt, daar hebben we een stoep voor...... Ik zeg niet dat ikalleen ben op de wereld. Maar er zijn veel erge dingen om je zo druk over te maken, er gebeuren meer ongelukken door opgevoerde scooters met asociale jongens dan paardenschijt op de weg. Eerst die maar aanpakken, dan gebeuren er heel wat ongelukken minder dat een val waarbij je misschien een blauw plekje krijgt
Laatst bijgewerkt door Batlow op 08-09-11 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:17

Telpeva schreef:
Citaat:
En diegene die er last van hebben zullen vast ook wel rotzooi op de grond gooien wat minder snel vergaat dat paardenpoep

Waar slaat dit dan op? ik gooi niks op straat aan afval, echt helemaal niks, en ik heb een hékel aan mensen die hun paardenpoep niet opruimen. Pas ik nu niet in je hokje? :+

*edit* hekel is een te groot, ergeren is meer het juiste woord. Ben zelf al meerdere keren met scooter bijna op m'n bek gegaan door zulke luie paardenmensen die zichzelf te goed vinden om hun zooi op te ruimen.

Wie zegt dat ik het over jou heb? Ik praat in het algemeen. Ik zei dat er vast wel mensen zijn die lopen te zeiken over de poep op straat, maar daar zitten vast wel een paar tussen die ook rotzooi kunnen maken. Hoezo nou hokje? Er worden wel snel aannamens gemaakt, ik uit mijn mening en hoe ik erover denk. Ik stereotyp helemaal niemand

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:21

Citaat:
Ja tja, een oma loopt volgensmij niet erg snel.... Dus die zal dat wel zien liggen en er omheen lopen. En btw, paarden horen wel over de weg te lopen. Dus als het op de stoep ligt vind ik het wel aso te laten liggen, want ik wil er natuurlijk niet in lopen, maar dat zie ik vast wel liggen op een stoep. De meeste paardenpoep ligt op staat en het zou niet kloppen als een ouder persoon continu over de weg loopt, daar hebben we een stoep voor...... Ik zeg niet dat ikalleen ben op de wereld. Maar er zijn veel erge dingen om je zo druk over te maken, er gebeuren meer ongelukken door opgevoerde scooters met asociale jongens dan paardenschijt op de weg. Eerst die maar aanpakken, dan ben je heel wat ongelukkig minder dat een val waarbij je misschien een blauw plekje krijgt

Serieus kruip uit je ei, wat een vooroordelen heb je. Denk na over wat die poep kan veroorzaken bij anderen, en dan ben je NET zo schuldig imo als die voorbeelden die je aan haalt over opgevoerde brommers en weet ik veel. Gladde wegen lijden toch ongelukken.

Een goede vriend van mij is overleden doordat hij moest uitwijken op een smal fietspad op zijn brommer, en verkeerd terecht kwam. Jij bent niet de enige op de wereld, dat opruimen doe je niet voor jezelf, dat doe je voor anderen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:24

Ja het is waar je een probleem van maakt... +:)+
Ik bedoel ik maak geen troep, loop nooit door de bebouwde kom, en gooi nooit iets op de grond dus help ik de medemens niet? ;)

Edit; nounou wat een vooroordelen. Zal morgen uit m'n ei kruipen _O-

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:55

ik vind dat als het mogelijk is om aftestappen (als ruiter) je dit moet doen, als dit niet kan dan is het pech. je hebt ook wel eens hondenpoep onder je schoen dus als het onder je auto/scooter dan is dat maar zo. :j
ik vind het wel volkomen idioot dat ze een mestzak willen. dat staat niet, kan vervelend voor een paard zijn, en kost boven dien veel geld om steeds weer een nieuwe te kopen.neem dan gewoon een emmertje en schepje mee.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:57

hannah41 schreef:
ik vind dat als het mogelijk is om aftestappen (als ruiter) je dit moet doen, als dit niet kan dan is het pech. je hebt ook wel eens hondenpoep onder je schoen dus als het onder je auto/scooter dan is dat maar zo. :j
ik vind het wel volkomen idioot dat ze een mestzak willen. dat staat niet, kan vervelend voor een paard zijn, en kost boven dien veel geld om steeds weer een nieuwe te kopen.neem dan gewoon een emmertje en schepje mee.

Je kan ook inderdaad net zo goed over hondenpoep uitglijden... En ook wij ruimen dit altijd netjes op als het niet op een honden uitlaat veld is ;)

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:10

Nog zoiets.. In de wetgeving wordt een paard als 'voertuig' aanzien.
Dus als we dit omzetten in praktijk: Een auto mag uitstoten tot en met, wat uiterst schadelijk is voor ons milieu.. Maar een paard zijn poep, die tevens organisch is en binnen de week verdwenen is, mag dan niet op de wegen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:12

LynnS_ schreef:
Nog zoiets.. In de wetgeving wordt een paard als 'voertuig' aanzien.
Dus als we dit omzetten in praktijk: Een auto mag uitstoten tot en met, wat uiterst schadelijk is voor ons milieu.. Maar een paard zijn poep, die tevens organisch is en binnen de week verdwenen is, mag dan niet op de wegen?

Dat is 'n goeie :j

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:18

Snap dat het niet zo fris is als het voor je voordeur ligt.
Gelukkig hoef ik nooit door een woonwijk want ik zou mijn paard echt geen poepzakje omdoen hoor haha :P
Ook niet al zou ik wel door een woonwijk moeten!
ben het ook met LynnS_ eens :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:25

Daiss87 schreef:
Gelukkig hoef ik nooit door een woonwijk want ik zou mijn paard echt geen poepzakje omdoen hoor haha :P

Nee, maar kom op, op de weg....

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:47

xxMaxx schreef:
Daiss87 schreef:

Nee, maar kom op, op de weg....

Sowieso moet je toch hard je best doen wil je paard aan de voordeur z'n hoopje willen neerleggen. De meeste huizen (en dan met name in de gemeente Hulst waar dit topic over gaat) zijn toch wel een stukje verwijderd van de straat met hun voordeur :P

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:05

Haha sowieso voor een deur uberhaupt.... Hoe vaak komt dat nou voooor 8)7

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:06

In Hulst heb ik toch echt nog geen poep aangetroffen..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:12

Balou_k schreef:

Misschien even met een vergrootglas over de weg lopen.....

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:20

xxMaxx schreef:
Balou_k schreef:

Misschien even met een vergrootglas over de weg lopen.....

:')
Sorry maar ik heb daar echt geen paardendrollen getroffen in Sint Jansten daar in tegen wel