Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxMaxx schreef:Nou ik fiets altijd gewoon om de drollen heen, ik kijk waar ik fiets. Een hoopje drollen is zeker niet breder dan een halve meter en ik neem aan dat je oprit breder is dan een halve meter, knap dat ze er dan precies over heen rijdt
Brainless schreef:xxMaxx schreef:Paardenkak vergaat snel. Plastic duurt wel enkele decennia. Dus dan kan je beter een plastic flesje oprapen dan je eigen poepjes opruimen. Dit is niet schadelijk voor t milieu
Misschien dat de regen hier dan anders is dan bij jullie.
Mijn paard mest op de betonplaat... en ook nu blijf je scheppen.
Op de weg hiervoor lag al zeker 3 dagen (platgereden) mest.
Ik heb het nu maar weggeveegd/geschept, omdat mijn dochter met de fiets erover uitgegleden is.
(ligt nl net voor de oprit).
Citaat:En diegene die er last van hebben zullen vast ook wel rotzooi op de grond gooien wat minder snel vergaat dat paardenpoep

Telpeva schreef:xxMaxx: verruim je wereld, niet iedereen gebruikt een fiets, en niet iedereen op de fiets rijd zo traag dat er omheen gefiets kan worden. Of moeten we allemaal afremmen voor elke drol, zodat we er netjes omheen kunnen?
Wat als oma die slecht ter been is niet er omheen kan en daardoor ten val komt? iemand met gemiddeld hogere snelheid op een scooter er doorheen moet om voor iets/iemand uit te wijken en slipt? je hoeft niet té hard te rijden met een scooter hoor om op je bek te gaan! en hoe moet een invaliede of 65 plusser zijn rolstoel/scootmobiel schoonmaken nadat hij er doorheen heeft gereden? Je bent niet alleen op de wereld!
Echt, een betere wereld begint bij jezelf. Ruim je eigen zooi op zodat je anderen er niet mee opscheept.
Telpeva schreef:Citaat:En diegene die er last van hebben zullen vast ook wel rotzooi op de grond gooien wat minder snel vergaat dat paardenpoep
Waar slaat dit dan op? ik gooi niks op straat aan afval, echt helemaal niks, en ik heb een hékel aan mensen die hun paardenpoep niet opruimen. Pas ik nu niet in je hokje?
*edit* hekel is een te groot, ergeren is meer het juiste woord. Ben zelf al meerdere keren met scooter bijna op m'n bek gegaan door zulke luie paardenmensen die zichzelf te goed vinden om hun zooi op te ruimen.
Citaat:Ja tja, een oma loopt volgensmij niet erg snel.... Dus die zal dat wel zien liggen en er omheen lopen. En btw, paarden horen wel over de weg te lopen. Dus als het op de stoep ligt vind ik het wel aso te laten liggen, want ik wil er natuurlijk niet in lopen, maar dat zie ik vast wel liggen op een stoep. De meeste paardenpoep ligt op staat en het zou niet kloppen als een ouder persoon continu over de weg loopt, daar hebben we een stoep voor...... Ik zeg niet dat ikalleen ben op de wereld. Maar er zijn veel erge dingen om je zo druk over te maken, er gebeuren meer ongelukken door opgevoerde scooters met asociale jongens dan paardenschijt op de weg. Eerst die maar aanpakken, dan ben je heel wat ongelukkig minder dat een val waarbij je misschien een blauw plekje krijgt
hannah41 schreef:ik vind dat als het mogelijk is om aftestappen (als ruiter) je dit moet doen, als dit niet kan dan is het pech. je hebt ook wel eens hondenpoep onder je schoen dus als het onder je auto/scooter dan is dat maar zo.![]()
ik vind het wel volkomen idioot dat ze een mestzak willen. dat staat niet, kan vervelend voor een paard zijn, en kost boven dien veel geld om steeds weer een nieuwe te kopen.neem dan gewoon een emmertje en schepje mee.
LynnS_ schreef:Nog zoiets.. In de wetgeving wordt een paard als 'voertuig' aanzien.
Dus als we dit omzetten in praktijk: Een auto mag uitstoten tot en met, wat uiterst schadelijk is voor ons milieu.. Maar een paard zijn poep, die tevens organisch is en binnen de week verdwenen is, mag dan niet op de wegen?

xxMaxx schreef:Daiss87 schreef:Snap dat het niet zo fris is als het voor je voordeur ligt.
Gelukkig hoef ik nooit door een woonwijk want ik zou mijn paard echt geen poepzakje omdoen hoor haha
Ook niet al zou ik wel door een woonwijk moeten!
ben het ook met LynnS_ eens
Nee, maar kom op, op de weg....