Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ellebel schreef:BOB!!!De Bob van Stal Rhijnauwen is toch sexier hoor!
Maar serieus, ik heb al zo veel paarden zadelmak gemaakt zien worden door Bob, da's echt niets nieuws hoor....
*edit* Je moet wel zorgen dat alle voorwerk al gedaan is voor Bob (hij is nogal lui). Het paard moet vertrouwen hebben in de begeleider en moet het zadel accepteren. Dan lukt het vastmaken van Bob ook prima. Maar je moet wel het geduld hebben om de basis goed te leggen. Ik heb zelf nog nooit een paard zadelmak gemaakt op die manier, ben er ook steeds na het zadel wennen direct zelf op gaan zitten, maar zou het voor een eventueel volgend paard wel overwegen. Maar dan wel met iemand op de grond die heeeeel goed weet waar ie mee bezig is. Het is geen "uitprobeersel" dat je eens kan doen, dan kan je beter blijven bij een voor jou bekende methode.
mimi123 schreef:Bij mij is pstappen ook nooit een probleem omdat ik datook voorbereidt, dat gaat dus niet met een pop
Ja ik doe niks anders
Heb tot nu toe ok elk paard zadelmak gemaakt en ook probleempaarden die al van andere stallen kwamen waar het niet lukt oa omdat ze
daar met harrys bobs en hoe je t ook noemt over de zeik gejaagd zijn, t zal vast wel werken voor sommige paarden maar het zou niet nodig moeten zijn ,
Solvej schreef:De mensen die het hebben over de paarden die enorm in paniek raken door Dummy/Bob/Harry -geef het beestje een naam-, in zo'n geval is het paard ook niet goed voorbereid. Als het paard eerst rustig aan het longeren gewend is, de stemhulpen goed kent en lekker ontspannen vwnw loopt, dan aan zadel en hoofstel gewend is en ook daar lekker vwnw loopt, als je kunt op- en afstappen op een rustige manier (met een beetje ervaring en handigheid kun je ze dit allemaal veilig aanleren) en dan gaat Dummy/Bob/Harry erop, dan zijn 9 v/d 10 op hooguit een klein beetje spanning na hartstikke braaf en kijken nergens van op!! We hebben pas één keer meegemaakt dat een paard echt moeite had met Harry maar ook die is super lief afgeleverd op rustige manier en loopt inmiddels ZZlicht
Solvej schreef:De mensen die het hebben over de paarden die enorm in paniek raken door Dummy/Bob/Harry -geef het beestje een naam-, in zo'n geval is het paard ook niet goed voorbereid. Als het paard eerst rustig aan het longeren gewend is, de stemhulpen goed kent en lekker ontspannen vwnw loopt, dan aan zadel en hoofstel gewend is en ook daar lekker vwnw loopt, als je kunt op- en afstappen op een rustige manier (met een beetje ervaring en handigheid kun je ze dit allemaal veilig aanleren) en dan gaat Dummy/Bob/Harry erop, dan zijn 9 v/d 10 op hooguit een klein beetje spanning na hartstikke braaf en kijken nergens van op!! We hebben pas één keer meegemaakt dat een paard echt moeite had met Harry maar ook die is super lief afgeleverd op rustige manier en loopt inmiddels ZZlicht