Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:20

gummie schreef:
Zooist schreef:
Sjef en PS hebben totaal verschillende belangen :j

Sjef zoekt topsportpaarden

PS zoekt paarden waar hij geld mee kan verdienen via de dekdienst. Sport is bijzaak en wordt gezien als promotie voor de hengst.

Inderdaad! Appels met peren vergelijken....

Dan kennen jullie PS niet goed genoeg blijkbaar, want die zit wel degelijk in de handel voor goede sportpaarden. Te veel mensen baseren hun kennis op de laatste periode, maar wat hij verder doet en in het verleden heeft gedaan blijken een heleboel mensen niet te weten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:22

Michael1104 schreef:
Tendance schreef:
Plus dat PS nu een aantal heel goede dekhengsten op naam heeft staan, Sjef iig niet zulke goede.
PS handelt onwijs veel in paarden, dat hij er zoals jij zegt 5000 heeft en kan hebben, dat zegt toch al genoeg over zijn succes....

zij hebben een totaal andere beroep dus je loopt echt appels met peren te vergelijken...

als jij aantallen paarden als succes bestempelt dan houdt mijn discussie met jou echt op.

Volgens mij heb ik meer dingen gemeld, waar je nu aan voorbij gaat.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:23

Citaat:
De GGK hengst Vivaldi had bijvoorbeeld een bijzondere eerste jaargang. Zijn tweede jaargang was n og beter. Je wilt echt niet weten hoeveel mensen toen ook met Vivaldi zijn gaan dekken om eenzelfde NVK veulen te fokken.

Vivaldi zelf moest zich toen zelf nog bewijzen. Het is denk ik toch ook een soort kuddegedrag. Mensen zien dn niet dat hun merrie kwalitatief een stuk minder is dan de meder van de veulenkampioen, of juist andere dingeren vererft.

Heb zelf ook een Metall x Inspecteur gehad (een schimmel) en dat was een bijzonder paard. Maar ik zal nu niet snel met Metall gaan dekken omdat mijn merriestapel er niet direct bij past.

Helemaal waar! Op de een of andere manier menen sommigen dat ze met een goede hengst per definitie toppaarden krijgen. Maar de merrie doet 75% van het werk, en bovendien moet een hengst ook nog eens passen bij de merrie in die zin dat ze elkaar op verschillende vlakken aanvullen met een goed veulen als resultaat. Zoals je al zegt: de merrie moet er bij passen. Het was me inderdaad ook opgevallen dat Vivaldi veel gebruikt werd... Een echte hype. Hoop niet dat mensen nu massaal met Metall gaan dekken alleen maar omdat Uthopia zo fantastisch is... Sporthorses staat er vol mee, met paarden die het dan toch net niet zijn, uit eigen fok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:23

Je kan van de Metall x Jazz -en zien dat er vaak terugedekt wordt/werd. Je kan het tegenwoordig ook zo opzoeken op paardenfokken, maar de link laat zich niet kopieren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-11 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Elfenor

Re: Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:24

Hmm, opvallend nu net Uthopia zo goed heeft gepresteerd ;)

Achja, ik wens Schockemöhle alle succes van de wereld toe hoor, maakt mij niet uit wat die man doet of laat :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:27

Citaat:
Dan kennen jullie PS niet goed genoeg blijkbaar, want die zit wel degelijk in de handel voor goede sportpaarden. Te veel mensen baseren hun kennis op de laatste periode, maar wat hij verder doet en in het verleden heeft gedaan blijken een heleboel mensen niet te weten.

Wilde hem gisteren nog bellen, maar hij nam niet op ;) Nee even serieus, het lijkt me niet dat Sjef en PS een wedstrijdje aan het houden zijn. En het ging in dit topic toch voornamelijk om dekhengsten (dacht ik) dus vandaar dat ik zeg dat je appels niet met peren moest vergelijken... :)

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:28

Tendance schreef:
Scandicnr1 schreef:
En geloof het of nier Sjef weet wel wat hij doet hoor!

Dat wacht ik af! Tot nu toe zien we er op dit moment niet heel veel van.

Volgens mij zie je het verschil tussen Sjef en PS niet helemaal!

Sjef heeft duidelijk succes op het EK stonden 2 van zijn pupillen op het podium en werd het paard van dhr PS slechts 5e en dat met het beste paard van de wereld best een afgang en iets wat meneer PS zeker niet had verwacht! :D

Sjef is trainer geen handelaar!

Tendance

Plus heel eerlijk?
Als je zegt, dat Sjef succesvol is op het EK, doordat Adelinde gewonnen heeft.... Paard is niet van hem, hij is enkel coach.
Dan moet je niet vergeten, dat PS zelf 3 keer het EK gewonnen heeft... Weet niet zeker of Deister helemaal van hem was, maar hij zat er in ieder geval zelf op.

ukje

Ik vindt dit niet meer duiden, dan een goed verstand van inzicht hebben. En tja hij kan die paarden wel laten staan. Met de gedachten van goh we gunnen andere ook wat, maarja hij moet ook zijn eigen zaak draaiende houden en leven. (al denk ik idd ook dat ie wel genoeg geld heeft).

Misschien was Toot een emotionele koop. Maar dat betekent toch niet gelijk dat alle paarden die hij nu koopt uit emotioneel oogpunt moet worden bekeken.
Laatst bijgewerkt door ukje op 24-08-11 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Voor zover ik weet doen Van Uytert en Schockemohle al jarenlang samen zaken en hebben ze verschillende hengsten samen in eigendom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:29

_O- _O-

Wat een verrassing :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:30

Nou als we de palmares van PS gaan vergelijken met die van SJ, dan weet ik wel wie er wint.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:30

kleinvosje schreef:
Sonja schreef:
Wat is er mis met zijn aankopen? Of gunnen we een ander z'n (commerciële) successen gewoon niet?
Is dit de kift van Bokt?

Ik weet niet of het de kift van Bokt is, ik vind het alleen wel erg opvallend worden allemaal. Voor mijn gevoel is hij een spelletje aan het spelen, hoe de Nederlanders een grote hak te kunnen zetten. Heeft niets met gunnen te maken...

Die complot theorieën van de nederlanders beginnen angstaanjagende vormen aan te nemen...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:31

Scandicnr1 schreef:

Sjef heeft duidelijk succes op het EK stonden 2 van zijn pupillen op het podium en werd het paard van dhr PS slechts 5e en dat met het beste paard van de wereld best een afgang en iets wat meneer PS zeker niet had verwacht! :D

Samen met Anky handelt hij ook wel degelijk met hun paarden.
En jullie zien het als het succes van Sjef, dat Adelinde wint. Ik zie het als het succes van Adelinde en Parzival. Dat hij coach is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:33

Sjef en Anky doen alleen de paarden weg waar ze zelf niks mee kunnen of willen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:34

Tendance schreef:
Scandicnr1 schreef:

Samen met Anky handelt hij ook wel degelijk met hun paarden.
En jullie zien het als het succes van Sjef, dat Adelinde wint. Ik zie het als het succes van Adelinde en Parzival. Dat hij coach is....

Het is geen voetbal.

Tendance

Verder was hij trainer van onder andere Ludger Beerbaum...
Hoe vaak heeft die al gewonnen?
Misschien moet je dat dan vergelijken.
Sjef als trainer of PS als trainer.

gummie

Waarom willen we met z'n allen zo graag bewijzen wie betere paarden "heeft"? Heeft Sjef ooit opgeschept over "zijn aankopen"? Die man doet gewoon zijn werk, waar hij goed in is: hij traint combinaties. Zijn paard, niet zijn paard, who cares. En PS is een zakenman die paarden aankoopt voor het geld. En daar is ie kennelijk goed in. Maar waarom Sjef naast PS zetten en perse willen aantonen dat de een "beter is" dan de ander?
Moet er een winnaar zijn? De pupil van Sjef heeft gewonnen, het paard van PS is 5e geworden. En ook dat is appels met peren vergelijken, omdat de een meer ervaring heeft en langer een combinatie vormt.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:36

PS laat er per jaar misschien wel 1000 inslapen omdat die niet goed (genoeg) zijn, nogmaals compleet appels met peren vergelijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:37

Michael1104 schreef:
PS laat er per jaar misschien wel 1000 inslapen omdat die niet goed (genoeg) zijn, nogmaals compleet appels met peren vergelijken.

Heb je daar bronnen van?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:39

ukje schreef:
Misschien was Toot een emotionele koop. Maar dat betekent toch niet gelijk dat alle paarden die hij nu koopt uit emotioneel oogpunt moet worden bekeken.

Ik heb het idee dat Totilas meer een emotionele verkoop was dan in plaats van emotionele koop. Denk dat PS daar heel zakelijk in is geweest. Deel geld heeft ie al terug door de verkoopt van de sportrechten.
Vooral voor de Nederlandse fans van de combi Gal/Totilas blijkt de verkoop nog steeds emoties op te roepen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:40

gummie schreef:
Citaat:
Toen Totilas 'bekend' werd ging Gribaldi ook steeds meer dekken..... mensen gaan toch naar alternatieven zoeken.

Ik heb ook tig taalfouten maar ben beetje woordblind soms.

Zo had ik er nog niet over nagedacht..... Ik vind 1 uitschieter zoals Uthopia niet een reden om ineens flink met Metall te gaan dekken. Ik zou kiezen voor een hengst die structureel goede paarden geeft. Als Metall meerdere goede nakomelingen heeft, dan zou dat voor mij de reden zijn ermee te gaan dekken. En volgens mij heeft Metall die ook. Dus waarom nu ineens die belangstelling door 1 goed paard? Maar begrijp wel hoe andere mensen redeneren. Net als in geval van Totilas hopen mensen ook allemaal ineens op een briljant paard van Gribaldi. Gribaldi is echter niet veranderd, evenals Metall.

Metal heeft meerder goede nakomelingen die in de "hogere" dressuur/spring sport verschijnen echter 1 bijzondere uitschieter en dat is Uthopia
Rentall is ISP
Modjo ZZL
Rapaz ZZL En Z springen
C-Zita ZZZ
Better Times 1.40
Saveur 1.60
Sital IDP
Special D LT (GGK KWPN)
T date M LT
Ufo ZZL (GGK KWPN)

En zo zijn er nog heel wat paarden die in het Z/ZZL/ZZZ enz lopen en GGK hengsten onder andere stamboeken dan KWPN, De hengst heeft alleen een aantal jaren niet tot nauwlijks gedekt. Nu sinds 2jr staat en dekt hij bij Brouwer. Nu komen de nieuwe lichting veulens die mits goede inzet bij goede moeders de dressuur en foklijnen kunnen verbeteren. Alleen wanneer een nakomeling van een hengst zich ITP rijd, jah dan word het bekend en word er gedacht daar kunnen we misschien ook mee fokken.

Als een hengst zich zelf ook niet meer ITP kan rijden door blessure, dan waait de intresse weg van de fokker, komt er dan een giga goede nakomeling, dan waait het weer op.
Laatst bijgewerkt door newt op 24-08-11 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:42

Michael1104 schreef:

Hoe kom je bij die info?

Als jij graag die mensen als trainer wilt vergelijken, doe dat dan, dan zul je alsnog zien, dat PS heel veel succes heeft gehad.

Mijn mening is gewoon, dat PS het op vele fronten veel beter doet dan Sjef en dat als hij iets harder zijn best doet, hij er heus wel voor kan zorgen, dat die 80% ers boven komen drijven en in Nederland blijven.
Dat is wat ik ermee wilde zeggen.
Misschien, als hij in een vroeg stadium al een contract had gesloten met de toenmalige eigenaren van Toot, voordat hij die GEWELDIGE scores reed, dat we dan volgend jaar Toot nog op de OS hadden gehad. Alleen moet je daar vroeg bij zijn.
Ik denk dat Bretton Woods het ook gaat maken en dat zal PS ook gedacht hebben. Net als Carl Hester met Utopia toentertijd.

Paardensport is iets waarbinnen je snel moet handelen anders zijn anderen je voor.
Of heel goed door dingen heen moet kijken. Utopia is misschien geen eerlijk voorbeeld, maar goed.

gummie

Tendance schreef:
Verder was hij trainer van onder andere Ludger Beerbaum...
Hoe vaak heeft die al gewonnen?
Misschien moet je dat dan vergelijken.
Sjef als trainer of PS als trainer.

Ja, en Franke Sloothaak... What's your point? Waarom zijn we ze aan het vergelijken?

Ema15

Adelinde heeft veel bereikt mede door Sjef! Dat is dus zeker succes voor Sjef daarnaast is ook Patrick bij Sjef en Anky in training en hoeveel beter is Scandic niet geworden! Dat is toch zeker ook een winst voor Sjef!

En idd Sjef en Anky verkopen alleen beesten waar ze zelf niets meer mee willen / kunnen....

En dat dhr PS hier paarden koopt, ze hebben nu eenmaal zelf niet beter dus ze moeten wel.... Goed voor Nederland toch?
Wat betreft toot dat was het kopen van goud en dat is mislukt, doodzonde van dat paard!