Maatregelen na slaan van paard tijdens Paarden4Daagse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:56

ik had het vorige week al gezien bij de eerste uitzending, ik had al zoiets van nouja niet bepaald een vriendelijke manier om een angstig dier toch het water in te krijgen.....

Nu blijkt dat het een omstander was die het paard is gaan slaan om het water in te krijgen, ruiter staat te sjoren aan de teugels en reageert niet op de omstander die haar paard slaat

nu wilt de ruiter toch aangifte gaan doen van dierenmishandeling tegen die vrouw, wat in mijn ogen echt triest is omdat ze op het moment zelf niet ingrijpt.... iemand die mijn pony gaat slaan krijgt zelf direct een klap terug of op zijn minst een snauw dat deze daarmee moet stoppen, dit deed zij niet dus in mijn ogen is ook de ruiter schuldig aan dit en is het krom om na een week te beslissen een aanklacht in te dienen

http://www.omroepgelderland.nl/web/Uitz ... 1&id=60942

bij elf minuten word het onderwerp besproken en filmpje vorige week word herhaald

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:21

Ik zie het bij 6.45 minuut.

Ik krijg trouwens niet het idee dat de ruiter het door heeft, die kijkt naar beneden namelijk.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:22

Ik kan geen linken openen, maar kvind het nogal vaag, toestemming van de ruiter? wat noem je "meppen"... tikjes geven, of echt flink op zijn donder... in dat geval, (zondertoestemming) had ik haar toch wel aangeklaagd wegens dierenmishandeling... ;(

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:23

MiniLoe schreef:
ik had het vorige week al gezien bij de eerste uitzending, ik had al zoiets van nouja niet bepaald een vriendelijke manier om een angstig dier toch het water in te krijgen.....

Nu blijkt dat het een omstander was die het paard is gaan slaan om het water in te krijgen, ruiter staat te sjoren aan de teugels en reageert niet op de omstander die haar paard slaat

nu wilt de ruiter toch aangifte gaan doen van dierenmishandeling tegen die vrouw, wat in mijn ogen echt triest is omdat ze op het moment zelf niet ingrijpt.... iemand die mijn pony gaat slaan krijgt zelf direct een klap terug of op zijn minst een snauw dat deze daarmee moet stoppen, dit deed zij niet dus in mijn ogen is ook de ruiter schuldig aan dit en is het krom om na een week te beslissen een aanklacht in te dienen

http://www.omroepgelderland.nl/web/Uitz ... 1&id=60942

bij elf minuten word het onderwerp besproken en filmpje vorige week word herhaald

Amazone had het zelf niet in de gaten.
Pas toen het filmpje is gestopt

Odysseus

Re: Maatregelen na slaan van paard tijdens Paarden4Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:23

Ik vind het trouwens wel behoorlijke meppen, je ziet het paard ook naar achter uitslaan dus echt zachtjes zal het ook niet aangevoeld hebben.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:26

Nee ik vind het echt niet kunnen. Het is doorsnee mepwerk van iemand die geen enkele andere manier kan verzinnen, ze kijkt er zelf wel erg enthousiast bij.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:36

Laatst bijgewerkt door Sjors op 23-08-11 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:48

komt ze nou mee, mij maak je niet wijs dat je niet door hebt dat je dier wordt gemept terwijl hij zo slaat naar achter en een bush vrouw staat te bleren met een stok in r handen, onbegrijpelijk dit

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:50

Vind het nogal vaag dat de eigenaar het niet door heeft, als je dat niet ziet ben je op dat moment volgens mij niet echt met je paard bezig...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:52

ze kijkt anders niet.. maar goed.wel of niet dat weet je niet maar volgens mij gebeurd dit wel vaker.. misschien in andere situaties.. zon heetgebakerde ruiter die paard mept.. op concours omdat ze zelf chagarijnig zijn..

maar dit is inderdaad wel erg als het echt een vrouw uit het publiek is.. ze heeft mazzel dat ze een lange tak heeft en dus vergenoeg weg staat.. en het paard niet echt op haar mikt!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:01

Carolinef schreef:
komt ze nou mee, mij maak je niet wijs dat je niet door hebt dat je dier wordt gemept terwijl hij zo slaat naar achter en een bush vrouw staat te bleren met een stok in r handen, onbegrijpelijk dit

De ruiter kijkt trouwens absoluut niet blij op het moment dat het filmpje word gestopt volgens mensen die erbij waren heeft ze ook wel geroepen maar het lijkt me toch duidelijk dat ze op dat moment ook niets anders kon als der paard vast houden -:(- . Iig ik hoor wel veel mensen roepen "ik zou terug slaan", "je grijpt toch zelf in" Maar ik denk dat je in eerste instantie echt flabbergasted bent en dat de meeste echt hun paard niet los zouden laten of mee zouden trekken om die vrouw terug te slaan daar word het voor het paardje echt niet beter van.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:04

ja dat die ruiter zelf niks in de gaten had vind ik ook erugg raar, maarja

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:27

Tja, makkelijk gezegt voor degene die er niet bij waren, maar wie verwacht nou dat er iemand achter je paard gaat staan met een stok en je paard van achter gaat meppen? _-:( Het zijn ook niet maar een paar kleine mepjes, je ziet dat het paard er wel degelijk op reageert.

Ben je nou helemaal van de zotte om iemand anders z'n paard te gaan staan meppen 8)7 Sowieso een paard het water in meppen is not done.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:49

Vliendertje schreef:
Ik was hierbij aanwezig.
Het paard wilde inderdaad het water niet in. De eigenaresse (amazone) stapte er heel rustig op af en liet het paard eerst kijken.
Hierbij greep een toeschouwer zomaar een tak uit de boom en begon te meppen.
De amazone heeft hierbij geroepen dat deze vrouw moest stoppen met slaan! (dit is helaas niet te zien op het filmpje)Daarbij meerdere mensen.

Amazone is zeker ouder dan 18 want kwam haar paard met de trailer zelf brengen.

Heel goed dat de organisatie maatregelen gaat nemen!

Dit stond al op pagina twee, de amazone heeft dus duidelijk wel doorgehad dat haar paard geslagen werd en heeft de vrouw gezegd te stoppen. Ik vraag me toch af hoe makkelijk jullie een trappend bang paard mee denken te krijgen en dan nog een had vrij te hebben om een gemene mevrouw terug te slaan :Y)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:22

Filmpje inmiddels gezien. Ik moet zeggen, als ze zich hier écht misdragen, krijgen ze van mij ook af en toe wel eens een (flinke) mep of schop. Uiteraard niet als ze bang zijn of er niets aan kunnen doen.

Maar vind het op het filmpje getoonde écht veels te ver gaan. Ik vind het ook absoluut niet meevallen. Daarbij nog eens dat het een vrouw uit het publiek betreft die zonder toestemming zomaar andermans paard eens een paar flinke meppen verkoopt. Het zijn geen zachte, bemoedigende tikjes, nee dit is echt flink meppen en er blijkbaar nog lol in hebben ook nog.

Walgelijk, zulke mensen.

Hoop dat de betreffende vrouw nog gepakt zal worden voor dit gebeuren, dit kan toch echt niet. Moet je je voorstellen dat dat mens vaker paardenevenementen zou bezoeken, daar wordt je toch niet blij van!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:24

Ze weten inmiddels wie het is, organisatie heeft dr aangeschreven, vraag is natuurlijk wat ze met de eventuele aanklacht doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:29

Dat er mensen zijn in dit topic die dit met een 'ach..' af doen, of als een 'niet zo heftig' beschrijven.. dat vind ik persoonlijk nog wel het ergste. Sinds wanneer is het normaal geworden om zo met andere levende wezens om te gaan, ongeacht of het dier van jezelf of van een ander is?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:42

inderdaad, gaat de volgende keer iemand uit het publiek een paard meppen die niet over een hindernis wil..

de dag daarop vermoed iemand he dat paard wil niet lopen.. en gaat ook meppen.. terwijl de ruiter gewoon even iets anders doet..

jammer dat ze geen trap kreeg zoals op die filmpjes met die belg.. die idioot doet niet eens zo heel stom.. maar hij krijgt wel een mep!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:30

het idee dat je ongevraagd gaat helpen is al bizar!! laat staan als je t paard zo'n tik geeft!
kan me voorstellen dat je als eigenaar even niks te zeggen hebt!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:25

Nouja, het zijn harde tikken, en hij zal het zeker voelen.
Maar niet veel mensen zijn in staat een paard dezelfde pijn aan te doen die ze elkaar aandoen in de wei tijdens het spelen...

Ik vind het idee erachter vooral nergens opslaan...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:00

Na het zien van de beelden vind ik het toch erg vreemd dat de berijdster dit niet heeft gemerkt!
Tevens ben ik van mening dat wanneer je merkt dat je paard echt niet durft dat je een alternatieve route neemt of hier stopt. Wat die vrouw erachter deed met de tak vind ik niet kunnen, zo help je een angstig paard niet en sla je de angst er in mijn ogen alleen maar meer in.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:05

weet je wat ik ook zo dom vind van de ruiter? zij staat ervoor, als dat paard ineens het water inrent ofzo dan is dat paard aan de overkant en zij staat daar nog, dan heb je een aardig probleem, toch?
of denk ik daar nou te makkelijk over? zij had er toch beter gewoon op kunnen blijven zitten?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:07

Ervoor staan is misschien niet heel slim, zeker niet als iemand erachter zo het paard het water in probeert te krijgen.
Erop blijven zitten die mening deel ik niet helemaal. Ja misschien is dat wel beter, maar om even te kijken vanuit eigen ervaring lopot mijn pony liever langs iets (als ze dat eng vind) wanneer ik ernaast loop dan wanneer ik er op zit.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:09

je kunt ook door het water heen lopen hoor!! je word wel nat!!
maar dan ben je weer bij je paard.
ik ben de eerste keer ook door het water heen gelopen toen door de voorde heen moest

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:10

fryskhynders schreef:
je kunt ook door het water heen lopen hoor!! je word wel nat!!
maar dan ben je weer bij je paard.
ik ben de eerste keer ook door het water heen gelopen toen door de voorde heen moest

ja dat kan wel, maar als je paard weggalopeerd, omdat die geschrokken is, dan heb je we een probleem ;)