Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MiniLoe schreef:ik had het vorige week al gezien bij de eerste uitzending, ik had al zoiets van nouja niet bepaald een vriendelijke manier om een angstig dier toch het water in te krijgen.....
Nu blijkt dat het een omstander was die het paard is gaan slaan om het water in te krijgen, ruiter staat te sjoren aan de teugels en reageert niet op de omstander die haar paard slaat
nu wilt de ruiter toch aangifte gaan doen van dierenmishandeling tegen die vrouw, wat in mijn ogen echt triest is omdat ze op het moment zelf niet ingrijpt.... iemand die mijn pony gaat slaan krijgt zelf direct een klap terug of op zijn minst een snauw dat deze daarmee moet stoppen, dit deed zij niet dus in mijn ogen is ook de ruiter schuldig aan dit en is het krom om na een week te beslissen een aanklacht in te dienen
http://www.omroepgelderland.nl/web/Uitz ... 1&id=60942
bij elf minuten word het onderwerp besproken en filmpje vorige week word herhaald
en de eigenaar/ruiter gaat de aangifte doen bij de dierenbescherming 
Carolinef schreef:komt ze nou mee, mij maak je niet wijs dat je niet door hebt dat je dier wordt gemept terwijl hij zo slaat naar achter en een bush vrouw staat te bleren met een stok in r handen, onbegrijpelijk dit
. Iig ik hoor wel veel mensen roepen "ik zou terug slaan", "je grijpt toch zelf in" Maar ik denk dat je in eerste instantie echt flabbergasted bent en dat de meeste echt hun paard niet los zouden laten of mee zouden trekken om die vrouw terug te slaan daar word het voor het paardje echt niet beter van.
Het zijn ook niet maar een paar kleine mepjes, je ziet dat het paard er wel degelijk op reageert.
Sowieso een paard het water in meppen is not done. Vliendertje schreef:Ik was hierbij aanwezig.
Het paard wilde inderdaad het water niet in. De eigenaresse (amazone) stapte er heel rustig op af en liet het paard eerst kijken.
Hierbij greep een toeschouwer zomaar een tak uit de boom en begon te meppen.
De amazone heeft hierbij geroepen dat deze vrouw moest stoppen met slaan! (dit is helaas niet te zien op het filmpje)Daarbij meerdere mensen.
Amazone is zeker ouder dan 18 want kwam haar paard met de trailer zelf brengen.
Heel goed dat de organisatie maatregelen gaat nemen!

fryskhynders schreef:je kunt ook door het water heen lopen hoor!! je word wel nat!!
maar dan ben je weer bij je paard.
ik ben de eerste keer ook door het water heen gelopen toen door de voorde heen moest