Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:41

zo zie je maar dat als je een duur paard hebt van 10 miljoen daarmee nog geen goud kan kopen

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:41

Ik heb alle proeven gezien van Mathias en Totilas.
Ik vond ze allemaal tegenvallen.t
Hij laat Totilas niet lopen. Hij houdt hem te veel tegen.
Kan je vooral goed zien in zijn strekken. 'Vroeger' strekte Totilas vanuit zijn schouder..nu doet ie dat een stuk minder. Hij is een stuk kracht kwijt die hij bij Edward wel had.

Misschien komt dit nog wel. Ze zijn nog maar kort een combinatie.
En laten we niet vergeten dat er een onwijze druk op Mathias zn schouders ligt.
Iedereen verwacht zoveel van hem omdat hij zo ongeveer het beste paard van de wereld onder zijn kont heeft.

Retlaw

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:44

Nu in de aanbieding!!! :

Mooie zwarte hengst, met vier witte benen.
Super karakter, en geweldige gangen.
Recordhouder in de topdressuur.
Kant en klaar afgeleverd, nu voor maar 15 miljoen!
Je rijd er zo op weg!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:46

secricible schreef:
dat is jou mening Tendance.
Ik heb ook staan juichen om Adelinde, simpelweg omdat zij het toonbeeld is van wat ik mijn ogen dressuur is: keihard werken en een combinatie gaan vormen met je paard en op die manier het hoogst haalbare binnenhalen. Wat een prachtvoorbeeld is zij. Niet een duur paard kopen, er een goede ruiter opzetten en ze de ring in gooien en dan ook nog kwaad kijken als ze niet direct een eerste plaats halen. Daar kan ik niet tegen.
Zie het in de basissport ook gebeuren en vind dat echt heel erg jammer, dat soort mensen gun ik echt geen medailles. Vind het een goede les voor Schockemohle: ook met een paard als Totilas moet je trainen en een eenheid worden. Pas DAN kun je samen een prijs winnen want prijzen moet je VERDIENEN en niet kopen.

Helemaal mee eens en het feit dat Mar bij de 1e 5 is gekomen heeft hij enkel en alleen aan Totilas te danken. Met een van zijn andere paarden zou hij nooit zo hoog zijn geëindigd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:47

jannie86 schreef:
Nu in de aanbieding!!! :

Je rijd er zo op weg!

Nee sorry!!!
Ik houd het liever bij mijn 4 jarige vosruin!
Over een paar jaartjes Adelinde erop en dan wordt dat de nieuwe combinatie!
Adelinde Cornelissen en Cipollini!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:49

zipje71 schreef:
secricible schreef:
Ik heb ook staan juichen om Adelinde, simpelweg omdat zij het toonbeeld is van wat ik mijn ogen dressuur is: keihard werken en een combinatie gaan vormen met je paard en op die manier het hoogst haalbare binnenhalen. Wat een prachtvoorbeeld is zij. Niet een duur paard kopen, er een goede ruiter opzetten en ze de ring in gooien en dan ook nog kwaad kijken als ze niet direct een eerste plaats halen. Daar kan ik niet tegen.
Zie het in de basissport ook gebeuren en vind dat echt heel erg jammer, dat soort mensen gun ik echt geen medailles. Vind het een goede les voor Schockemohle: ook met een paard als Totilas moet je trainen en een eenheid worden. Pas DAN kun je samen een prijs winnen want prijzen moet je VERDIENEN en niet kopen.

Helemaal mee eens en het feit dat Mar bij de 1e 5 is gekomen heeft hij enkel en alleen aan Totilas te danken. Met een van zijn andere paarden zou hij nooit zo hoog zijn geëindigd.

En Edward Gal rijdt met zijn andere paarden ook niet de scores die hij met Totilas reed, dus wat is het punt nu precies? Dat Totilas een heel goed paard is? Dat was al bekend. Als Rath niet enigszins naar verwachting zou kunnen rijden zou hij ook niet met Totilas in de top 5 komen.

CharleyT

zipje71 schreef:
secricible schreef:

Zo lust ik er nog wel een paar, Edwards gouden plakken heeft ie ook aan totilas te danken, met zijn andere paarden was het ook geen recordfeestje.

zipje71

Tendance schreef:
jannie86 schreef:
Nu in de aanbieding!!! :

Je rijd er zo op weg!

Nee sorry!!!
Ik houd het liever bij mijn 4 jarige vosruin!
Over een paar jaartjes Adelinde erop en dan wordt dat de nieuwe combinatie!
Adelinde Cornelissen en Cipollini!

Nou je andere vos mag er anders ook zijn

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:51

zipje71 schreef:

Helemaal mee eens en het feit dat Mar bij de 1e 5 is gekomen heeft hij enkel en alleen aan Totilas te danken. Met een van zijn andere paarden zou hij nooit zo hoog zijn geëindigd.[/quote]

Zo lust ik er nog wel een paar, Edwards gouden plakken heeft ie ook aan totilas te danken, met zijn andere paarden was het ook geen recordfeestje.[/quote]

en dan ga je aan het feit voorbij dat Ed hem zelf zo ver gereden heeft en Mar op een ervaren paard terecht is gekomen

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:51

Volgens mij moet je het nog altijd als combinatie doen, de ene kan niet zonder de ander!!! en vice versa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:53

Ik vind het nogal wat wat die knul allemaal moet laten zien. Vind dat hij het er knap mee doet.

En wie weet wat ze gaan laten zien volgend jaar in Londen!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:55

zipje71 schreef:
Nou je andere vos mag er anders ook zijn

Dank je, maar die haalt dat niveau niet ben ik bang...
Ze haalt wel het niveau van het allerbraafste paard van de hele wereld, maar helaas win je daar geen gouden plak mee!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:56

@ zipje
Ja, en??? Een kampioenschap wordt verreden over een aantal proeven. Wat je daar laat zien bepaald de uitslag. Al die andere informatie is van geen enkel belang. En tellen niet mee in de waardering voor de proef. Allemaal ballast en publieks emotie.
Zodra het een wedstrijd Beste ruiter/trainer zou zijn, wordt het een ander verhaal
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 22-08-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:56

Ach, het is toch toch gewoon een leerpaard voor die jongen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:57

Ik vind het geen fijn beeld geven. Met name vind ik de uitgestrekte draf daar een toonbeeld van. Totilas kwam absoluut niet door het lijf en werd van voren alleen maar tegengewerkt.
Echt zonde van Toot. Hoop dat het de spanning was, en dat we over een jaar wel weer van Toot kunnen genieten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:58

Tendance schreef:
Marjoow schreef:
Jahoor, geef Totilas maar de schuld, lekker makkelijk!

Zeg je dat tegen mij.....
Dat een paard bijna rechtop gaat, hoeft niet de schuld van het paard te zijn hoor. Kan de ruiter zijn of miscommunicatie. Ik zeg niet perse dat het Toot zijn schuld is.

Was idd tegen PS ;)

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:59

Tja vind maar eens een andere gek die 6 miljoen voor de sportrechten betaald. Matthias is tot nu toe telkens op ervaren paarden terecht gekomen en heeft ze allemaal in de piaffe niet voor elkaar gekregen! Hopelijk gaat die jongen het nog leren! Zonde van het paard want volgens mij is hij gewoon niet goed en aardig a-symmetrisch in het linker achterbeen en daardoor ook in het rechter voorbeen. Daarnaast zou een betere hoefsmid ook geen overbodige luxe zijn! Hij heeft wel eens beter op zijn voeten gestaan. Dus alles bij elkaar was het managemen bij Edward denk ik beter, dat maakt ook een groot verschil tussen goed en speciaal! Tja, en om Toot nu met Sisther te vergelijken, geen enkel paard is hetzelfde. Toot is heel meewerkend volgens Edward en Sis is een binnenvetter, dat is nogal een verschil, ondanks het bewegingstalent is de mentaliteit ook nogal belangrijk!

Yade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:03

" Totilas had in Rotterdam duidelijk geen zin om wat te laten zien."

Sorry... hoor, echt geen uitspraak, geef het paard de schuld, alsof een paard vandaag "denkt" Oh vandaag hier in Rotterdam, emmm nee toch geen zin vandaag....

Hou het in ieder geval bij je zelf dat zou pas eerlijk zijn

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:06

Wat jammer dat Edward nu naar beneden gehaalt word omdat hij met Sisther géén medailles rijd.

Sisther en Toti zijn toevallig wel 2 heel verschillende paarden, en ik vind dat Edward nog steeds goed rijd.
Dat hij de kans kreeg om met Toti een team te vormen, en zo wereldrecords te breken, dat was toch geweldig?
Geen appels met peren vergelijken. Edward is een team met zijn paard. Ookal rijd hij geen medaillescore, tóch zie je dat hij een team vormt met Sisther. Sisther is nou eenmaal een heel ander paard dan Toti.

Dat Matthias nog geen team is met Toti is natuurlijk logisch na 9 maanden, maar denken jullie dan niet dat hij nog even had moeten wachten, en misschien zijn debuut had moeten maken volgend jaar? Ik wens hem veel succes, hij zal het hard nodig hebben :=

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:06

CharleyT schreef:
@ zipje
Ja, en??? Een kampioenschap wordt verreden over een aantal proeven. Wat je daar laat zien bepaald de uitslag. Al die andere informatie is van geen enkel belang. En tellen niet mee in de waardering voor de proef. Allemaal ballast en publieks emotie.
Zodra het een wedstrijd Beste ruiter/trainer zou zijn, wordt het een ander verhaal

Nou dan maakt het dus ook geen reet uit dat het een jonge combi is want daar houdt de jury ook geen rekening mee.
Als ze nog niet klaar zijn, moet ie gewoon niet starten en de eer aan zichzelf houden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:07

Hij geeft Rath toch ook de schuld, dat deze hem niet kon rijden tot een goede proef?!?
Een paard kan best de puf niet hebben, dan zul je het als ruiter eruit moeten rijden, dat heeft hij niet gedaan en daar geeft PS Rath de schuld van.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:13

Tendance schreef:
Hij geeft Rath toch ook de schuld, dat deze hem niet kon rijden tot een goede proef?!?
Een paard kan best de puf niet hebben, dan zul je het als ruiter eruit moeten rijden, dat heeft hij niet gedaan en daar geeft PS Rath de schuld van.

Ik lees de tekst anders. PS geeft in mijn ogen Totilas de schuld. Hij had er namelijk zogenaamd geen zin in.

Kan ik me trouwens niet voorstellen dat Toot er geen zin in heeft, zie hem altijd genieten na een proef. Hoofd omhoog, oortjes erop, volgens mij geniet hij van al die aandacht!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:15

Je moet iets verder doorlezen, dan staat het er echt. Totilas had er geen zin in en Rath kon het er niet uit rijden. Als je paard niet wil, dan zul je er gewoon zelf een schepje bovenop moeten doen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:19

Tendance schreef:
Je moet iets verder doorlezen, dan staat het er echt. Totilas had er geen zin in en Rath kon het er niet uit rijden. Als je paard niet wil, dan zul je er gewoon zelf een schepje bovenop moeten doen!

Nou dan geeft ie beide de schuld. Totilas geen zin, Rath kan niet rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:20

Marjoow schreef:
Tendance schreef:

Nou dan geeft ie beide de schuld. Totilas geen zin, Rath kan niet rijden.

Is daar iets mis mee, dat hij beiden de schuld geeft?
Hij kent Toot en Rath inmiddels beter dan wij denk ik.