FEI EK Dressuur: Adelinde wint met overmacht de kur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:13

is er een linkje naar de proef van M.A.R met Totilas?

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:14

Kiest hij ook een beetje zelf voor :o[/quote]
Nee hoor, daar zorgen de onsportieve nederlanders voor.[/quote]

Tja .....beetje raar natuurlijk dat hij van het enige Nederlandse jurylid 7,5 krijgt voor houding en zit terwijl alle anderen een 9 geven...
De score van het Nl jurylid ( +/- 73%) heeft hem echt wel de das om gedaan in de special .
Maar wel fijn dat je nu de hele protocollen kunt bekijken ....
Maar terecht gewonnen voor Adelinde. Top prestatie :) wederom :):)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:17

BigOne

Re: FEI EK Dressuur: Adelinde wint met overmacht de kur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:19

Wat ik van Adelinde zo leuk vind is haar reactie vlak nadat ze haar percentage had gehoord. Een journalist zei dat ze nu wel heel erg haar visitiekaartje afgaf richting de OS, of ze die extra druk erg vond? ( persoonlijk vind ik dat zo'n gezeik, maar goed) Adelinde antwoorde heel nuchter, Nee hoor, vind ik alleen maar goed, fijn toch.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:19

Dat lijkt wel de goede te zijn hoor, dat filmpje.

Ik heb het nog niet gezien, maar super van Adelinde!! Echt fijn om te zien dat ze ook door de afgelopen dagen weer groeit. Erg sympathieke vrouw en verdient gewonnen, prachtige combinatie!

Enneh, daarbij vind ik die Kittel een supergoede ruiter met een heerlijk paard. Wat een rust, wat een rustige hulpen. Je ziet sommige super scores rijden maar dan zit die ruiter er op... Poeh, gehak en getak! Maar Kittel vind ik dan echt een voorbeeld, heerlijk hoe hij rijdt!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:23

Ayasha schreef:
Annekeee schreef:
DJeeeej! Weeer goud!
Vond het eigenlijk wel sneu voor Rath, hij kan niet eens genieten van zijn rit door de ontzettende druk om te moeten presteren..

Maaaar wat een rit van Adelinde!

Kiest hij ook een beetje zelf voor :o

Nee hoor, daar zorgen de onsportieve nederlanders voor.[/quote]

er waren weinig onsportieve nederlanders te vinden in rotterdam..maar het publiek is eerlijk...maar hij heeft een goed applaus gekregen bij binnenkomst en na de kur...

Melissa_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:24

KIPPENVEL momentje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:26

Jasmijn76 schreef:
er waren weinig onsportieve nederlanders te vinden in rotterdam..maar het publiek is eerlijk...maar hij heeft een goed applaus gekregen bij binnenkomst en na de kur...

Het ging hem ook in het algemeen, niet over de aanwezigen in Rotterdam. Meer een "wie het schoentje past trekke het aan". Mooi om te horen dat de aanwezige wél sportief waren. :) Dat zal M.A.R ook goed gedaan hebben.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:29

@ 2005 Dank je voor het linkje het is het goede filmpje.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:30

Vergeet niet dat de druk die op hem rust voor het grootste gedeelte vanuit zijn eigen mensen komt he.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:30

een woord wat een toppers beide zowel adelinde als natuurlijk parzival

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:51

Erg knap hoor :) Vind het mooi om te zien dat Scandic zich zo langzaam maar zeker omhoog werkt. Had zelf al verwacht dat hij eerder nog meer naar voren zou komen (nou ja, hij is ook nog jong). Het is zo'n geweldig paard :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:25

Ik had de mazzel om live mee te mogen genieten van al dat dressuurgeweld. Had een prima plek schuin boven de koningin :D Wat een leuke combinaties kwamen er voorbij. Ben fan van het paard van Charlotte Dujardin, Valegro, geweldig leuk dier! De spanjaard sprong er ook weer uit, en de top 3 was terecht. Adelinde was echt subliem! Ook Totilas was weer een genot om naar te kijken. En zoals eerder al werd gezegd, in Rotterdam werden ze sportief ontvangen: ze kregen een staande ovatie! nu stonden we nog vanwege de staande ovatie voor Adelinde, maar toch :+

Fien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:31

Heb genoten van de ritten via de livestream van de nos,; geweldig om het zo mee te beleven. (bedankt nos :P )
Superrit van Adelinde, en geweldige foto bij de openingspost!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:39

Ik vind het filmpje van MAR nog niet zo slecht, zijn dingen die echt wel opgelost kunnen worden. En toot had ook bij E de neiging om ooit te diep te lopen maar goed nu gaan we overal veel dieper en kritischer op kijken ipv het oh ah effect. Toen toot net GP liep toen waren er ook veel storingen/spanning/te diep lopen....dat zijn we allemaal vergeten :) Ik denk dat de hulpen bij Toot erg nauw komen en daarin moet M zich nog finetunen en dan komt het vast wel goed!

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:25

Echt super van Adelinde! :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:29

Ik ben ook weer terug uit Rotterdam, het was een echt kippenvelmoment om een Nederlander naar het goud te zien rijden, wat een topsport. Super voor Adelinde en Parzival! +:)+
Ook hulde voor de andere combinaties, wat een bloedmooie en goede paarden werden er gepresenteerd.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:42

Volgens mij denken veel mensen dat Kittel wel op twee had mogen staan, ik denk er zo ook over! Z'n kur was echt geweldig! Kippenvel! Zonder fouten, héél erg netjes op de muziek.. Helemaal prachtig. Scandic is zo'n fantastisch paard!
Adelinde op één is ook terecht.
Utopia had wel op drie gemogen, spijtig van die foutjes, maar die komt er wel hoor.. Hij is nog jong!

En als ik eerlijk mag zijn. Ik vond dat Totilas nog niet zo slecht liep. Het gaat met kleine stapjes vooruit met MAR, de special vond ik een pak minder!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:17

ik heb genoten van de rit van Adelinde!

Jammer dat ik Fuego heb gemist! Ben zo'n fan van dat paard!
Als iemand een linkje heeft van zn kur? Graag! (via pb)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 05:34

Totilas was ronduit geirriteerd op zijn ruiter. In de GP sloeg hij zelfs naar zijn been. Op het losrijdterrein schijnt dat zelfs nog vaker gebeurt te zijn. Je kan gewoon zien dat hij narrig is.
Het paard heeft gewoon heel veel kwaliteit, vooral in de passage-piaffe. Maar de uitgestrekte draf is toch echt niet goed hoor, laat iedereen die die draf zo goed vind de voorhand van het paard maar eens afdekken en dan alleen naar de achterhand kijken, dan blijft er van die uitgestrekte draf niets over. Uthopia, die heeft een super uitgestrekte draf.
Iedereen zegt dan wel dat 9 maanden zo kort is om een combinatie te worden. En MAR nog jong is. Regelmatig praten ze over die jongen heeft het ook niet makkelijk. Kom nou, het is een volwassen kerel van 27, er zijn er zat die op die leeftijd een gezin hebben.
Edward Gal heeft 6 jaar over de opleiding van Totilas gedaan, MAR straks een jaar. In die 6 jaar heeft Edward Totilas van PAVO paard opgeleid naar een wereldscores brekend GP paard. MAR zit er over een paar maanden 1 jaar op en het enige wat hij hoeft te doen is zorgen dat hij een combinatie wordt.
De glans is er gewoon af, en door de kwaliteit van het paard komt hij toch nog aan deze scores. Maar als hij geen betere combinatie weet te worden met Totilas, denk ik dat het er niet beter maar minder op wordt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 06:58

Kan me vinden in je commentaar Mousmous. Mede gezien het aankomende talent (Carl met Uthopia, zijn pupil met Valegro, de Duitse met Damon Hill e.d.) , denk ik dat MAR het nog heel moeilijk gaat krijgen, als hij de samenwerking met Totilas niet kan verbeteren. Het lijkt nog steeds niet te klikken, krijg de indruk dat MAR over te weinig ruitergevoel beschikt voor mn een paard als Totilas.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:34

Aslo, denk dat je daar precies het punt noemt waar het probleem zit. Het gevoel.
Volgens een kennis die ik gisteren sprak, deze man richt zelf paarden tot op GP nivo af, en is ook heel bekend in het wereldje, komt MAR dat ook tekort.
Zijn vriendin vertelde ook dat Totilas ronduit chagrijnig is. In hoeverre dat waar is, weet ik niet, maar zo moet het in ieder geval niet zijn.
Totilas ging er echt voor toen Edward hem nog reed, die band is er nu niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:40

Mousmous schreef:
Totilas was ronduit geirriteerd op zijn ruiter. In de GP sloeg hij zelfs naar zijn been. Op het losrijdterrein schijnt dat zelfs nog vaker gebeurt te zijn. Je kan gewoon zien dat hij narrig is.
.

Dat zat er bij de verkoop bij..

http://www.youtube.com/user/filmsternl# ... 2Ldjkl_Y0s

Heb je gezien hoe vaak sisters naar het been sloeg |(

Het korte geheugen van de mens.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:52

Lastige vergelijking vind ik. Heb Totilas nog nooit naar t been zien slaan onder Edward. Kreeg het gevoel dat ie onder Edward lekker in zijn vel zat. Nu niet. Vwb Sister: tja tis een merrie en mijn ervaring is dat die wel vaker die neiging hebben, mn als ze spanning op bouwen. En juist die spanning in de proef is het struikelblok bij Sister. Tijdens de trainingen gaat t volgens Edward prima.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:57

Mousmous schreef:
Het paard heeft gewoon heel veel kwaliteit, vooral in de passage-piaffe. Maar de uitgestrekte draf is toch echt niet goed hoor, laat iedereen die die draf zo goed vind de voorhand van het paard maar eens afdekken en dan alleen naar de achterhand kijken, dan blijft er van die uitgestrekte draf niets over. Uthopia, die heeft een super uitgestrekte draf.

Dit is nou precies wat ik tegen mijn man zei toen we zaten te kijken.
Je zág gewoon dat Toot niet happy was en iedereen maar loeren naar hoe hij die voorbenen weggooit, zelfs de vrouw die commentaar gaf had het daar steeds over maar niemand leek naar de achterhand te kijken. Hij was erg onrustig in de aanleuning en persoonlijk vond ik er veel te veel piaffe, passage, uitgestrekte draf inzitten.
Iedereen weet dat dat zijn sterke punten zijn en ik snap dat je die wilt benadrukken voor een goede score maar het maakte het voor mij bijna saai om naar te kijken.
De glans is er idd af en of die terugkomt? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.

De rit van Kittel vond ik erg mooi en ach heb bij meer ritten zitten :~ op de bank.
Vond Hester met Uthopia goed maar schrok van het handgebruik van zijn landgenote en pupil. Weet even niet meer hoe ze heet maar had een behoorlijk zwaar en vooral groot paard en haar handen er letterlijk vol aan.
De spanjaard vond ik ook geweldig. Bovendien een man met een superinstelling die z'n paard altijd de 'credit' geeft en dan heeft iemand bij mij toch al snel gescoord moet ik toegeven :D

Ach, en wat Adelinde aangaat. Heerlijk om naar te kijken. Had de haren op m'n arm recht overeind staan. :brr: