Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Duits dressuurteam geschokt na eerste dag van EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:50

Eigenlijk zou er ook een prijs voor de paarden moeten zijn dus ;) Dan heeft NL sowieso goud! :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:50

*\o/* Schade Deutschland alles ist vorbei! *\o/*

OK nu even zonder flauwekul. Ik vind het niet zo netjes dat ze zeggen 'dit had nooit mogen gebeuren.' Tuurlijk mag dat, waarom zouden de Britten niet mogen winnen en Duitsland wel? Maar ik hoop dat Totilas gewoon zijn best doet. Blijft een prachtbeest om naar te kijken :)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:53

Schangah schreef:
Antoinette schreef:
Misschien moet Duitsland maar eens wat Engelse paarden kopen?! :)*

Euh volgens mij is Valegro toch echt een Nederlands gefokt paard en uthopia ook. Dus de helft van het Engelse team zit op Nederlandse paarden. :)*

Wat maakt het nou uit waar de paarden vandaan komen :o het gaat toch om de combi!
kijk naar totilas, ik vond het onder edward altijd een spectaculair paard, maar onder rath vind ik het gewoon een paard wat netjes zijn oefening door komt. dus het zegt niks over de afkomst van het paard :)

ik snap ook dat het als grapje bedoeld word hoor ;)

Ben zelf toch voor de britten dus ik ben er wel blij mee :P

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:02

jee, wat een bombarie... de wedstrijd is pas gereden als de laatste ruiter de ring verlaat. Wie weet gaat er morgen een van de Engelse gigantisch de fout in, of maakt onoverwinnelijke Toot een miststapje of bijt Parcival weer op de tong.... er kan nog vanalles gebeuren :j

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:11

Als 'de duitsers' vinden dat ze een medaille kunnen kopen gun ik het de engelsen nog net iets meer :')

Ben benieuwd wat Edward morgen gaat neerzetten. Die kleine beetjes die we van hem gezien hebben geven aan dat hij het zeker zou moeten kunnen!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:04

Ik gun het de Engelse ook en vooral Carl Hester en zijn team , Rath kwaad is weggelopen bij de pers ?denk dat hij als enige met zijn kontje op een al getraind paard zit waar die niks voor heeft moeten doen dus doe even normaal .....

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:05

Nu ga ik morgen echt duimen voor de engelsen en de nederlanders.
hoezo kunnen duitsers niet tegen hun verlies, dit zegt maar weer dat niet alles te koop is, zelfs geen goude medailje.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:15

Wat kinderachtig van die duitsers zeg, pfffff dat is nu eenmaal de sport of om in het engels te blijven That's life.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:24

We zullen morgen zien of Matthias tegen de druk kan, daar gaat het nu om in de strijd tussen zilver en brons. Isabelle, Edward en Adelinde kunnen het alledrie, maar ook daar kan iets tegenzitten.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:02

vind het eerlijk gezegd erg ONsportief van de duitsers
maar gun het engeland wel eerlijk gezegd :)

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:07

Gnmfffff hahaha ik vind dit eigenlijk wel heel komisch :Y) :D

Stelletje kinders ook :')
wel heeeeeeuuul flauw hoor, als je niet eens meer iemand te woord wil staan omdat je de hoop opgegeven hebt. Zeer sportief ook! :+

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:42

Dat de beste mogen winnen, maar na zo'n reactie gun ik het de duitsers al niet meer. Hoe diep kun je zinken. Zij hadden in gedachten de gouden medaille al binnen. Vlaggen, kleding en alles was al bedrukt met EK- goud... Haalt ze misschien weer even met de voetjes op de grond. Het gaat natuurlijk allemaal niet vanzelf!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:59

Wat een onfatsoenlijke reacties op dit forum. Echt abnormaal!!

Rath en Duitsland worden compleet afgebrand, maar ook Engeland rijdt op Nederlandse paarden en dat is allemaal helemaal niet erg????????? Erg vreemde redenering.

Ze zijn pas op het helft van de strijd en may the best win! Of het nou duitsland, engeland of nederland wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 01:10

Active schreef:
Wat een onfatsoenlijke reacties op dit forum. Echt abnormaal!!

Rath en Duitsland worden compleet afgebrand, maar ook Engeland rijdt op Nederlandse paarden en dat is allemaal helemaal niet erg????????? Erg vreemde redenering.

Ze zijn pas op het helft van de strijd en may the best win! Of het nou duitsland, engeland of nederland wordt.

Onfatsoenlijk :(:)

Rath rijdt op een Nederlands paard dat al met kop en schouders wereldkampioen was, de Engelsen hebben hun Nederlandse paarden jong gekocht en zelf opgeleid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 01:17

Het kan aan mijn nuchtere Belg zijn liggen, maar ligt het aan mij of is dit artikel belachelijk partijdig geschreven? :+
Heb het nu voor de 2e keer gelezen met een paar uur tussen maar ik blijf bij die mening dat het wel lijkt alsof het artikel bedoelt is om de Duitsers te kakken te zetten. :+

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 01:24

sarabande schreef:
[
Onfatsoenlijk :(:)

Rath rijdt op een Nederlands paard dat al met kop en schouders wereldkampioen was, de Engelsen hebben hun Nederlandse paarden jong gekocht en zelf opgeleid.

En waar staat dat het eerste niet mag?

Waar waren wij als Nederlanders toen Exquis Escapado kocht voor Hans Peter Minderhoud? Werd ook door niemand gezeurd toch?

Eeuwige gezeik over die Totilas.............. hij is verkocht. Duitsland kreeg de mogelijkheid om het dier te kopen. Dan had Nederland maar moeten zorgen dat ie uberhaupt niet te koop was.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:56

Sorry hoor maar ik moet ff _O- _O- _O- _O- _O-
GO GB!!!!!!!!!!

Kronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:57

Alles is te koop :$
Maar als ik me alleen baseer op feiten en niet op de emotionele toestand van het Duitse team, dan wordt dit nu wel echt een wedSTRIJD! Heerlijk toch? Ik verwacht nu monsterproeven. .. hahahaha }>

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:59

Had wel verwacht dat Engeland hoog ging scoren had er alleen niet op durven hopen dat ze het zo goed gingen doen. Artikel geeft wel aan dat de Duitsers hadden gedacht dat het toch redelijk simpel ging gaan om met het goud er vandoor te gaan. De Engelse combinaties zijn inderdaad al maanden erg goed bezig en die zijn gebrand om goede prestaties neer te zetten in het kader van volgend jaar in London. Die willen volgend jaar nog meer knallen en zullen er dus alles aan doen om nu al speldeprikken uit te delen. Maakt het alleen maar spannender vind ik. Dressuur saai Neuuuuuuuuuh :+ . Erg spannend vind ik het nu en van alle 3 de landen moeten vandaag de beste combinaties nog aan de start verschijnen. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 08:02

Ayasha schreef:
Het kan aan mijn nuchtere Belg zijn liggen, maar ligt het aan mij of is dit artikel belachelijk partijdig geschreven? :+
Heb het nu voor de 2e keer gelezen met een paar uur tussen maar ik blijf bij die mening dat het wel lijkt alsof het artikel bedoelt is om de Duitsers te kakken te zetten. :+

Het artikel komt van een Duits blad, dus uh tja :+ in wezen kraken ze zichzelf af?
Ik ben benieuwd naar vandaag. Het zal wel erg spannend worden :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:04

Wanneer gaat dit gezeik over Duitsland en Totilas en Rath nu eens ophouden.
Tjonge jonge. Alles wat de duitsers doen of zeggen wordt compleet uit z'n verband getrokken.

Ik klap vanmiddag net zo hard als Duitsland wint. Beetje sportiever hoor hee !!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:04

Psydoxy schreef:
jee, wat een bombarie... de wedstrijd is pas gereden als de laatste ruiter de ring verlaat. Wie weet gaat er morgen een van de Engelse gigantisch de fout in, of maakt onoverwinnelijke Toot een miststapje of bijt Parcival weer op de tong.... er kan nog vanalles gebeuren :j

Mijn idee :j. Duitsers laten zich ook wel uit het veld slaan :(:).

Moge de beste winnen en laat ik nu heel hard hopen dat dat de NL zijn :D :Y) (als dat nog kan)

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:23

Dit is toch fantastisch voor de sport! Werd het de laatste jaren wel heel voorspelbaar, dit brengt toch zeker een " frisse" wind.
Ik ga ervan uit dat het bericht met enige nuance gelezen dient te worden ( wellicht dat enkele kritische journalisten ook een beetje tootmoe zijn?) maar het onderstreept des te meer hoezeer de Britten verdienen om te winnen. Ik heb echt genoten van de rit van Charlotte. Wat een plezier straalde daar vanaf. En dan moet Uthopia nog in de ring verschijnen. Ik ga er er in ieder geval weer helemaal voor zitten vanmiddag. May the best win!
Natuurlijk ook voor Adelinde en Edward *\o/*

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:56

Tjonge ik vind dat een heleboel mensen wel erg droevig reageren. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand teleurgesteld is. Er wordt lang getraind en naar zo'n evenement toegeleefd. Door alle partijen. Als het beter gaat dan verwacht, dan ben je euforisch, als je steken laat vallen, tja, dan ben je teleurgesteld. Zijn wijzelf toch ook?

Een land wint niet met maar 1 goed paard of 1 goede combinatie. Ze zijn een team van 4 dieren en 4 ruiters. Die moeten het samen doen.

Doordat onze buurlanden nu zulke goede combinaties hebben, is er eindelijk weer een echte wedSTRIJD die pas gestreden is op het moment dat de laatste combinatie de ring heeft verlaten. Niemand kan achterover liggen, niemand kan op zijn lauweren rusten. Elke combinatie moet rijden voor wat ie waard is. Dat is toch een feest voor elke toeschouwer?!

Ik vind het erg onsportief dat een hele natie (dld) als onsportief wordt gezien, omdat 1 persoon voor (heul) erg veel geld een (heul) goed paard heeft gekocht en dat een groot deel van paardenminnend nederland het daarom die andere 3 goed rijdende duitse combinaties niet gunt. Komt erg over als: "Wij Nl zonder Toot geen EK, dan Dld met Toot ook geen EK..." Wie is hier nu die pruilende verliezer?

Ik zal met net zoveel trots naar de nederlandse paarden in buitenlands bezit kijken als naar de nederlandse combinaties en hoop dat de beste / het beste team mag winnen.

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:03

>;) Onsportieve reactie van die Duitsers. Dan zie ik (na NL natuurlijk....) ook liever Engeland het goud pakken! Maar net als Rocamor vindt ik wel dat deze wedstrijd eindelijk weer is een echt STRIJD is tussen de besten. Vind het jammer dat ik er vandaag niet bij kan zijn (was er gisteren). Volg alles vandaag op de voet!