Paard springt over auto's op EK landelijke eventingruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:09

Nou ik heb toch ook al een paar keer eieren voor mijn geld gekozen. Paard kon dan wel geen omstaanders verwonden maar als ik kan kiezen tussen gewond of minstens zwaar gewond en misschien dood is de keuze snel gemaakt bij mij. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:14

Ayasha schreef:
Nou ik heb toch ook al een paar keer eieren voor mijn geld gekozen. Paard kon dan wel geen omstaanders verwonden maar als ik kan kiezen tussen gewond of minstens zwaar gewond en misschien dood is de keuze snel gemaakt bij mij. :+

Oh dus jij kiest jezelf boven anderen en meerderen. :+ Zo simpel is het eigenlijk, ook wel logisch maar toch.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:22

:= onze friese merrie is een keer ontsnapt uit haar stal en sprong toen ook over een auto heen.
Ja een Fries haha, over een peugeot 206.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:29

Joolien schreef:
Ayasha schreef:

Oh dus jij kiest jezelf boven anderen en meerderen. :+ Zo simpel is het eigenlijk, ook wel logisch maar toch.

Ja. Ik kies voor mezelf. Zo lang ik kan blijf ik zitten maar zie ik over 20m een obstakel waarvan ik denk "no f*cking way dat we daar heelhuids overheen komen" dan mag ie het alleen doen van me. :+
Kom je op een paarden event weet je dat je moet uit kijken. En als je niet weg geraakt als ik er niet op zit had je waarschijnlijk ook niet weg gekomen als ik er wel op zat. Daarbij heb ik ze op 1tje na al altijd weten stil te trekken/serieus af te remmen en uit hun paniek te halen in mijn val door de teugel vast te houden al vrees ik dat dat bij deze absoluut geen optie geweest zou zijn.

_Kimmm

Re: Paard springt over auto's op EK landelijke eventingruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:33

Respect voor de ruiter!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:43

jesse_rulez schreef:
Paard maakt er even een eigen alternatief parcours van :oo := De amazone zal haar hart wel even in haar keel hebben zitten op zo'n moment, eventingamazone of niet.. Gelukkig dat het goed afgelopen is.

Denk dat ze er achteraf wel behoorlijk om heeft kunnen lachen.. wat een avontuur :=
En toen ik zaterdag met poown lief vanuit stilstand terwijl hij met zijn neus op een hek stond zich toch
leuk lief bedacht erover heen te springen dacht ik dat hij had bewezen de gekste te wezen maar moet
toch altijd net weer gekker kunnen := ..

Zou er ook niet afdurven springen hoor, kijk hoe loei hard dat beest gaat.. pfoe hé wat een tempo ! _/-\o_
gelukkig geen rare ongelukken gebeurd ..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:47

Pfoe... deze ruiter hoeft niet meer te bewijzen een onafhankelijke zit te hebben! Ongelofelijk wat een balans. Diep, diep, diep respect voor deze amazone!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 01:51

Goed dat ze is blijven zitten om er nog het beste van te maken, maar als je paard er op die manier vandoor gaat zogauw het bit eens los komt mag je je toch wel eens wat vragen stellen vind ik.
Gho die knol moet zijn job graag doen zeg..
Dat paard wil dus absoluut NIKS doen voor zijn ruiter, klein gaatje en huppa, moedwillig als een speer naar de stal en onderweg nul rekening houden met degene die er op zit of met wat er op haar pad komt. Diep triest is dat, en met zo'n niveau van 'horsemanship' hoor je niet in zo'n wedstrijd. Die combinatie heeft geen vertrouwensband, of een totaal verkeerde. Ze mag van geluk spreken dat het alleen racen was en niet rodeo en dan racen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 02:34

Sorry Bandida, paard heeft pijn en niet ieder paard is dan voor rede vatbaar.
Gelukkig dat er verder niets gebeurt is, amazone kan dit gelukkig navertellen, er zijn geen mensen gewoon of gedood en ook geen dieren geblesseerd of omgekomen.

Amazone heeft geluk gehad, beschermengel heeft zijn werk goed gedaan. Voor ruiter en voor paard.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 04:34

en de ruiter blijft ook nog super netjes zitten. wow, de auto-eigenaar zal wel blij zijn dat het paard goed kan springen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:31

Bandida schreef:
Goed dat ze is blijven zitten om er nog het beste van te maken, maar als je paard er op die manier vandoor gaat zogauw het bit eens los komt mag je je toch wel eens wat vragen stellen vind ik.
Dat paard wil dus absoluut NIKS doen voor zijn ruiter, klein gaatje en huppa, moedwillig als een speer naar de stal en onderweg nul rekening houden met degene die er op zit of met wat er op haar pad komt. Diep triest is dat, en met zo'n niveau van 'horsemanship' hoor je niet in zo'n wedstrijd. Die combinatie heeft geen vertrouwensband, of een totaal verkeerde. Ze mag van geluk spreken dat het alleen racen was en niet rodeo en dan racen.

Ik ben het niet met je eens.
Ik heb eens de pijn gevoeld van metaal dat gewoon door metaalmoeheid in 2-en knapte. Geloof mij maar dan ik een uur heb staan schreeuwen. Daarna kon ik naar het ziekenhuis voor een operatie aan handen en armen om alle snippers te verwijderen.

Metaal breekt niet zomaar in 2 stukken. Het breekt in 2 grote stukken en honderden kleine stukje die je met de blote oog niet kan zien, maar wat je wel voelt. Zeker in zo gevoelig gedeelte als de mond. Ik snap heel goed dat het paard er vandoor gaat naar stal. Want daar is iemand/iets/ you name it waardoor de pijn stopt/niet is.

Ik heb heel diep respect voor de ruiter. Ik zou er bij de auto al naast liggen.
Zij kan echt goed de bewegingen van het paard volgen en meekomen tijdens de sprong, zonder dat ze de teugels nodig heeft om op te hangen. _/-\o_

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:33

chamion schreef:
Ik snap heel goed dat het paard er vandoor gaat naar stal. Want daar is iemand/iets/ you name it waardoor de pijn stopt/niet is.

En op zijn rug niet?
Ik zie in dat filmpje een paard dat na een moment van geen controle door de ruiter kiest om wat anders te gaan doen, niet eentje die blind van de pijn gekke dingen doet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:59

ik zal zeggen doe een ijzerdraadje in je mond en laat er iemand met zijn volle gewicht effe een paar seconden aan hangen,
we zullen zien of jij niet als een gek van de poijn rond gaat rennen he ;)
geloof me als je zo'n slecht band met je paard zou hebben als jij beweert zou knollie nooit die mega hindernissen voor haar springen

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:01

riagr schreef:
Pfoe... deze ruiter hoeft niet meer te bewijzen een onafhankelijke zit te hebben! Ongelofelijk wat een balans. Diep, diep, diep respect voor deze amazone!

Hhahahaa inderdaad dat dacht ik ook :D

Knap hoor dat ze is blijven zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:03

Bandida schreef:

Ik wil je nie beledigen maar EK eventing is wel een andere manier van sporten dan met een touwtje om de hals door de bak tuffen... Paard ging waarschijnlijk al vrij vlot voor het brak en zo snel het breekt is het logisch dat ie hard blijft gaan. :+
Denk je echt dat het dier uberhaupt die sprongen van eventings zou nemen als ie niks voor haar wilde doen? Kom op zeg.
Over een auto springen als een idioot noem jij geen gekke dingen doen? Ben toch blij dat die van mij dat altijd gelaten heeft.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:00

Zullen we het hier even niet hebben over wel/geen band, respect van paard voor ruiter of wat dan ook? Vind ik een beetje respectloos tov deze amazone die er ook niet omgevraagd heeft om zo in de publiciteit te komen.
Verder: Feit is dat geen enkel paard er om gevraagd heeft of we er op gaan zitten, of dat nu voor de sport is of voor recreatie (is natuurlijk ook eigen genot/ eigen belang). Paard heeft ook niet gevraagd om VD, Natural Horsemanship of uberhaupt maar de samenwerking met mensen. ( waarbij ik ook wil zeggen dat zónder deze samenwerking het fenomeen paard waarschijnlijk allang uitgestorven was, dan wel etenswaar was geweest (zie de koe)) . Waar het in dit topic om gaat: een bizarre situatie, vastgelegd op video. Een paard dat naar stal rent en daarbij gebruik maakt van wat hij heel goed kan: springen. Ruiter laat zien een geweldige zit te hebben, léf te hebben. Paard is een fantastische springer... die zijn ruiter niet nodig heeft om de afzet te bepalen.. Kortom: een getalenteerd duo, zoveel is duidelijk, dat er echter ( nogmaals) niet om gevraagd heeft om op deze manier in het nieuws te komen. Dus zullen we een beetje respectvol zijn tov deze amazone en niet haar band met haar paard gaan becommentariëren?

Larsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:36

Ik had het al gezien, echt humor. _/-\o_

paardengekFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:12

Mooi blijven opzitten zeg :o zomaar over een auto springen , proficiat :p

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:37

Tja die heeft nu wel een leuk verhaal om op verjaardagen te vertellen :P

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:51

Soow zeg!! ik zou 7 kleuren schijten als de mijne er zo vandoor zou gaan..haha..
Maar wel cool om naar te kijken..en gelukkig niemand er iets aan over gehouden..