Vooralsnog totaal geen problemen met het vinden van een hoefsmid.
Ik ken ook iemand die L dressuur rijd met haar trekpaard. Geweldig om te zien
Ze mag trouwens naar de M, maar dat gaat niet echt geloof ik
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze mag trouwens naar de M, maar dat gaat niet echt geloof ik

WesseLady schreef:Volgens mij zijn de meningen over de hoeveelheid voer toch verschillend. Ik kan heel duidelijk verschil merken tussen mijn belg en kwpn'er. Ze zijn ongeveer evengroot, maar de belg eet echt veel en veel meer dan de kwpn'er. Ze staan samen op de wei en zie de belg zo ongeveer de hele dag met de neus aan de grond staan, terwijl de kwpn'er regelmatig even staat te rusten of zomaar om haar heen kijkt. Zelfs mijn shet is minder vaak aan het grazen, terwijl ie alle gelegenheid heeft.
Ik vind Belgen ook echt tof, anders had ik er geen. Maar je moet er wel wat voor over hebben. Je moet willen investeren in speciale spullen (halsters, hoofdstellen, zadels, grote trailer) maar ook om je stallen en omheining extra stevig te maken. Niet omdat ze vervelend zijn, maar als zo'n joekel jeuk heeft, wil je toch wel zeker zijn dat je stal heel blijft. Ik denk dat voor veel mensen die investering niet opweegt tegen het hebben van een trekpaard. Er zijn nog zoveel andere leuke rassen, die net even wat gemakkelijker te houden zijn. Denk dat veel mensen daar zeker zo veel plezier aan beleven!
Jaan81 schreef:Ik kom er ook niet bij, dat er beweerd wordt dat een trekpaard evenveel eet als ee ieder ander paard. Als die van mij dat zouden doen, zouden ze errug schraal zijn, denk ik
Ze hebben meer massa en hebben dus gewoon mee nodig!
Soesannie schreef:Misschien moet je ook niet alleen je ras op grote evenementen willen promoten. Doe het ook in het dagelijks leven als je een buitenritje maakt, genoeg mensen die het een leuk gezicht vinden en een leuk babbeltje met je willen maken. Bij echte interesse van hun kant zet ze een keer op je paard. En ga lekker wedstrijdjes starten en laat zien wat je kan met je paard.

lollypony schreef:Hier heb je een foto van een trekpaard die Z loopt,
dat zegt genoeg neem ik aan.
http://www.flickr.com/photos/22784156@N ... hotostream
.
Ik wil zeker een trekpaard als ik ooit nog eens een paard zou kopen. Maar helaas ziet t er niet naar uit dat dat nog eens gaat gebeuren (in de nabije toekomst)
OldSkipper schreef:stef schreef:Hier valt echt niet mee te discussiëren, jammer.
Trekpaard liefhebbers voelen zich gelijk aangevallen als iemand feiten op tafel legt.. Tja, dan houdt het op hoor.
Wat mij ondertussen wel duidelijk is geworden is dat er maar 1 iemand op heel bokt is waar niet mee te discussieren valt....
)
Dus ik snap jou verwijt niet helemaal